Crapmania este in modul offline. Verifica conexiunea la internet!

Festival de crap la Magura 9

joi, 19 mai 2011
DEBUTUL UNEI PARTIDE SCURTE DE PLACERE

Pe 18 mai 2011 am ajuns pentru prima oara pe balta Magura 9, propusa pescarilor de crap care practica pescuitul prinde si elibereaza. Cu toate ca premizele erau destul de nesigure din cauza faptului ca pestele se afla in perioada de “bataie”, ora 4.30 m-a gasit pe lac alaturi de prietenii mei Teo (THL-Mincinosii) si Claumarul Mic (Razvan Popa). O ceata puternica domnea pe balta, iar temperatura nu era tocmai prietenoasa. Noroc cu gecile groase pe care multi dintre pescari le mai tin, de rezerva, prin masina.
Odata cu zorile, am inceput sa disting si apa, malurile si activitatea pestilor. Am crezut ca sunt pe o balta din Ungaria, asa de frumos era peisajul din jur! O curatenie desavarsita, maluri pline cu stuf, pasari salbatice, liniste, abur care iesea din apa lina, pontoane dotate cu cabanute pentru 2 persoane, drum pietruit si amenajat, etc. Iata ca se poate si in Romania, mai ales cand de administrarea lacului se ocupa un coleg crapist, cunoscut de majoritatea pescarior, Stefan Babita.
In sfarsit, am ales 2 pontoane pe la jumatatea baltii, total la nimereala. Am hotarat sa nadim moderat, cu solubile si tari. 3 pescari, 3 abordari distincte: Teo si-a ales nadirea cu solubile Pesca de 24 mm, precum si cu diverse pelete si amestecuri de nadire de la Trapper. Eu am nadit doar cu cobra, 1016 tari de 20 mm si Pesca solubile de 24 mm. Circa un kg impreuna. Iar Claumarul Mic a nadit cu boiliesuri proprii, cu 1016 tari, precum si cu Claumar Mix (mix destinat producerii de bulgarii ptr nadit). La carlig am ales cam aceleasi solutii, solubile Turbojet, 1016, Pesca ,VB , Bombe, 1016 critic echilibrate sau Frankfurt. Bineinteles, impreuna cu saculeti solubili umpluti cu pelete (1016 si Claumar), amestecate cu boiliesuri tari, rupte in 2 sau in 4).

INCEPE MACELUL

Dupa circa o ora si jumatate a inceput macelul. Pe toate 3 fronturile. Crapii, intre 2 si 6 kg, trageau la absolut orice, nu am putut sa gasim o momeala preferata. Dupa alte trei ore de “chin”, cu peste 30 de pesti capturati si cu stocurile de boiliesuri si de solubile aproape de zero (la fiecare 2 pesti prinsi, mai dadeam o mana de bile), am hotarat sa schimbam strategia. Am trecut pe bile tari, de 20 mm. Degeaba. Atacurile furibunde ale crapilor continuau, chiar daca afara se facusera 30 de grade. Teo a fost cel mai afectat, drilurile duble ajungand o obisnuita la el. Atunci am hotarat sa fortam, cele 4 lansete ale mele au primit monturi noi, cu carlige Ashima nr. 1 si 1/0! Doua legate cu Amnesia, doua legate cu Kryston Mantis. Ca momeala am pus cate 2 bile tari de 20 mm, 1016 si Pesca tinute in dip Amino PPC. A urmat o pauza bine meritata, timp in care am reusit sa si dorm vreo ora (totusi eram sculat de la 2 dimineata), timp in care Teo si cu Claumarul Mic au continuat batalia cu crapcenii. Cate zeci de bucati am prins in total impreuna, nu va pot spune, stiu doar ca ne-am facut norma pentru cel putin o luna.Crapii luptau cu o indarjire fantastica, drilurile semanand cu cele facute cu pestii salbatici de Dunare.

SELECTIA A FUNCTIONAT – 12 SI 14 KG

Dar a venit si prima trasatura la o lanseta cu 2 bile tari! Atacul nu m-a surprins, il asteptam. Dril de aproape doazeci de minute, inceput de mine si terminat de Teo: un frumos exemplar de 12 kg, un adevarat partener de competitie, care a reusit sa ne epuizeze pe amandoi! Urmeaza o alta trasatura, la Claumarul Mic, cu un nou “dulap”, mai mare - 14 kg. Multumiti, ne-am apucat sa strangem. Cred ca in total am prins peste 250 de kg, ceea ce nu este tocmai rau pentru o partida scurta, de 12 ore. Cu speranta ca ne vom intoarce cat de curand sa incercam si capturarea unor OVER 15, va invit sa urmariti emisiunea     difuzata duminica la ora 10 pe Antena 2, acolo veti vedea intreaga poveste filmata! Va garantez ca merita, Magura 9 fiind o provocare pentru toti cei care iubesc acest sport. Jos palaria pentru cei care au facut acest colt de rai.

Vladut Mateianu - 18 mai 2011
Apasă Îmi place dacă ți-a plăcut articolul. Ne ajută să identificăm conținutul care te interesează și să-ți oferim materiale cât mai relevante pe viitor.