Crapmania este in modul offline. Verifica conexiunea la internet!

Prima partida de pescuit din 2015 pe Magura 9

luni, 2 februarie 2015
Martea trecuta vorbeam cu partenerul meu, Mihai, sa programam o iesire pentru aruncari, sa ne mai intindem si noi putin fizicul, sa ne dezmortim. In timp ce discutam ii spun: "Stai un pic sa vedem cum este vremea". Prognoza era de 11 grade, moment in care il intreb: "Ce zici sa incercam un "crap" sa vedem cum sta treaba?"

Era o provocare mai grea, cu toate ca anul trecut am facut o prima iesire pe 20 ianuarie, dar diferenta era ca, anul trecut, lacul nu inghetase deloc, iar acum tocmai mergeam dupa o gheata de 20 cm, topita cam cu o saptamana in urma si cu pojghita de gheata subtire zilnic.

Totul era stabilit, la 7 dimineata urma sa ne intalnim sa mergem catre primul pescuit din acest an. De dimineata cand ma duc la masina, simt o temperatura mai calda decat cea obisnuita si chiar asa si era, masina imi indica o temperatura de 10 grade. Nu-mi venea sa cred. Insa, pana sa iesim din Bucuresti au inceput cateva picaturi de ploaie, care s-au transformat intr-o mocaneasca serioasa. Ne-am cam intristat, nici unul din noi nu isi luase echipament pentru ploaie, asa ca pe drum discutam ca mergem pana la Magura 9 si eventual daca nu se opreste ploaia luam micul dejun alaturi de o cafea calda si ne intoarcem.

Ploaia a continuat si cand am ajuns pe Magura 9, dar eu mai aveam treaba la administratie si am mai pierdut timpul la o cafea. La 9:30 ii spun lui Mihai sa mergem pe pontoane, ca s-a mai oprit ploaia si e pacat de ziua aceasta sa nu ne bucuram de un pescuit, fie el cu rezultate sau fara ...

Cat timp am zabovit la Administratia Magurei 9, au aparut inca doi clienti ai baltii, Andrei si partenerul lui. Ne-am salutat si am inceput sa ne spunem cam ce strategii incercam. Le-am spus ca anul acesta voi incerca pe apa mare P1 si P2, desi anul trecut in ianuarie fusesem in cealalta parte a lacului, pe pontoanele 33 si 34. Nu au stat mult pe ganduri si mi-au spus ca se duc ei in partea aceea, fapt care m-a si bucurat pentru ca eram curios daca pestele sta cantonat sau a inceput sa se miste, sa caute hrana. Urma ca la finalul partidei sa comparam rezultatele.

Am inceput partida undeva pe la 10:30, am ales ca si nada un groundbait obisnuit (3 kg amandoi), completat cu 2 cutii de porumb la conserva si vreo 300 de grame de viermusi in doua culori. Partea lichida am compus-o dintr-un CSL de 500 ml concentrat si o amorsa standard.

Ca si monturi, am ales momitoare clasice, carlig nr 8, fir soft de 15 lb., pop-up 8 mm si un saculet langa pop-up.

Prima trasatura a avut-o Mihai (P1) in jurul orelor 11:30-11:45, cand a aparut soarele alaturi de noi. A fost un comun de 3 kg. Cam in 40 min mi-a plecat si mie o lanseta (P2), direct running, auzeam tamburul cum desfasoara fir, eu fiind in cabanutza (pregateam o omleta asortata).

In urma drilului m-am impritenit cu un crap comun sui, lung, cu niste culori deosebite, avand o greutate in jur de 5-6 kg. Eram deja multumiti amandoi, ne felicitam pentru iesirea programata, cand statia lui Mihai indica un "drop". A mai aparut un mustacios, de aceasta data in jur 7-8 kg. Un peste superb pe care l-am fotografiat si eliberat, bineinteles.

Deja era ora 13:15 si planuisem sa stam cam pana pe la 15:00, dar soarele a disparut in nori dupa o ora, moment in care am decis sa incepem sa strangem echipamentele. In timp ce stransesem deja 2 lansete, aud statia care tocmai imi indica prezenta unui nou crap. A urmat o salonta frumoasa de 3-4 kg.

Toate trasaturile pe le-am avut, au fost la lansetele care erau aproape de malul celalalt. Pe mijloc si trei sferturi nu am avut niciun "tzac".

Pe drumul de intoarcere, m-a sunat si Andrei, care alesese cealalta parte a lacului si mi-a povestit ca si ei au avut 3 prezentari, trei crapi intre 3-5 kg.
Concluzia este ca pestele cauta mancare ... asa ca va doresc fir intins si va astept la Magura 9

Stefan Babita

3 persoane apreciază asta.
Apasă Îmi place dacă ți-a plăcut articolul. Ne ajută să identificăm conținutul care te interesează și să-ți oferim materiale cât mai relevante pe viitor.