Crapmania este in modul offline. Verifica conexiunea la internet!

Vali Vesa, managerul echipei nationale de pescuit la crap: "CM 2013. Vis spulberat"

joi, 10 octombrie 2013
Au trecut 10 zile de cand ne-am intors din Portugalia si inca am un gust amar in gura. Locul 5 obtinut e greu de digerat mai ales ca stiu cat de bine ne-am pregatit.

Am fost de doua ori in Portugalia inainte de CM. Prima data ca sa-i vedem pe portughezi pescuind la ei acasa, in etapa de Campionat National. Am vazut stilul de pescuit si am incercat sa-l intelegem. Am vazut nada pe care o folosesc si monturile. Am socializat cu ei si ne-am imprietenit cu majoritatea pescarilor, cu capitanii lor, Jose si Goncalo. Jose este un tip care nu stie sa minta si ne-a dat multe informatii care s-au dovedit a fi exacte.

A doua oara am fost la concursul/antrenament pe care l-am si castigat. Am testat 3 tipuri de nada si am gasit formula ideala pentru a prinde cat mai mult crap si a evita pe cat posibil somnul pitic. In concurs am prins somn pitic atat la bilele pe baza de birdfood cat si la cele pe baza de fishmeal, dar nimic deranjant.

Ca strategie, nimic sofisticat. Am copiat strategia portughezilor: pat de bile cat mai concentrat, nadit cu spombul si cobra. Pat de seminte si prafuri aproape, pentru ciortanica. Monturile portughezilor erau 100% elicopter, pentru distanta si mal, forfac de monofilament.

Grila destul de buna, cu un cap de sector A1 promitator, unde Iohann Kraus si Dan Badircea au gasit destul de repede cele doua locuri de pescuit si a doua zi dimineata erau pe locul 1 pe sector si la individual. Si s-au mentinut pana vineri seara. In urma unor discutii care au avut loc la ei in stand si din cauza unei informatii eronate, ca portughezii de pe A6 au 5 kg peste ei cand de fapt aveau doar 500 de grame avans, s-au “taiat” si la final A6 a fost peste noi cu 5 kg. Pacat de munca lor, meritau titlul mondial la individual.

B7, aflat intr-un golf, a fost cel mai retras stand din sectorul B. In fata apa mare, 5-8 metri, cu urcare in 3,5 metri stanga si dreapta, foarte aproape de mal. Peste mic, nepunctabil. Ca sa ajungem la albia raului trebuia sa pescuim la 160 de metri, asa ca a doua zi am facut schimbare si a intrat Nicu Dinescu in locul lui Florin Braileanu. Rezultatele s-au vazut destul de repede, echipa punctand spre seara. Vineri seara a intrat Florin Masu in locul lui Radu Lixandru. Pana la final au reusit sa puncteze cu patru pesti. B-urile cele mai bune au fost B1, B2 si B3, aflate foarte aproape de sectorul A, cel mai pescuit si implicit cel mai bine populat. De la B4 in sus s-a pescuit “la ciupeala”. Cu inca doi pesti punctabili puteam sa urcam pe locul 4 pe sector.

Sectorul C a fost loterie totala. Toti pescarii au prins pesti nepunctabili. Diferenta a facut-o sansa de a prinde un crap de 1500 grame. Din pacate noi nu am avut aceasta sansa, care ne-ar fi dus direct pe locul 2 la general. Nesansa a cazut pe Marius Barbu si Marius Din, care au luptat pana in ultima clipa. Plaja, apa 2-2,5 metri cat dadeai cu markerul. Si chiar si pescuind la 160 de metri si peste, tot nepunctabili. Nici o strategie nu a lucrat pe sectorul C si orice au facut, rezultatul a fost acelasi. Cel mai mare peste a avut 1,300 kg. Restul, sub un kg, ciortanica cat palma (cu carligul IN GURA) si trei carasi “imbracati”.

Somnul pitic nu ne-a deranjat, s-au prins doi pe A1, nici unul pe B7 si doi pe C14.

Singurele echipe care au punctat pe toate cele trei sectoare s-au aflat si pe podium:

1.Portugalia – pe undeva de asteptat pescuind la ei acasa cunosc balta foarte bine. Destul de limitati la capitolul dotare dar muncitori si foarte disciplinati.
2.Croatia – pescari buni, cu o revenire distrugatoare pe final.
3.Kazahstan – o delegatie impresionanta, cred ca cea mai numeroasa si un dram de noroc.

La capitolul organizare, Campionatul Mondial Corbu 2012 a impus niste standarde care cu greu vor putea fi atinse de alte natiuni. Cel mai penibil moment a fost banchetul de inchidere organizat intr-un fel de garaj unde nici macar nu aveam loc la mese iar mancarea… Si pentru asta am platit 50 de euro de persoana. Jenant.

Imi pare sincer rau ca i-am dezamagit pe toti cei ce ne-au sustinut si ne-au incurajat tot timpul. Locul 5 nu este un loc onorant pentru noi, indiferent ce echipe “cu nume” s-au clasat sub noi. Pacat, noi am facut tot ce am stiut mai bine. Poate ca am si gresit unelel lucruri si sigur mai avem de invatat si de lucrat, mai ales la capitolul “unitatea lotului”. Toti trebuie sa fim constienti ca formam un lot, indiferent de ce pieptar purtam pe noi, de titular, capitan sau rezervasi binele lotului este mai presus de interesul personal.

Un mare BRAVO pentru capitanul Sandel Calina care, asa cum il stiti, a “arat” standurile de la C20 pana la A1 si retur indiferent de soare, ploaie, vant, zi sau noapte. Poate cineva sa-l cloneze? Inca doi de Sandu pe margine ne-ar face invincibili!

Multumesc si lui Vali Ionita, care datorita conjuncturii nu a intrat in cei 11 oficial inscrisi. Ne-a ajutat cat a putut in limita posibilitatilor, el neavand voie sa se miste pe balta in timpul noptii.

Multumim “soferilor” Costi Tudose si Fachiru’ care au facut un tur de forta si ne-au adus echipamentul si nada in siguranta. Respect domnilor.

Multumim celor care au facut donatii in contul clubului: Val Pangica Jr., Bogdan Constantinescu, Avram Stefan (Stress) si colegul meu de birou, Ioan Petre.

Multumim sponsorilor care au facut posibila deplasarea lotului in Portugalia:

Congaz SA Constanta
Carping
MBC Travel

Multumim pentru sprijin D-lui Doru Oslobeanu

PS: Propunerea din iarna, pe care noi toti am refuzat-o, ca lotul campion anul acesta sa participle la CM anul viitor este una cat se poate de corecta. Va rog sa ma credeti ca am simtit pe pielea mea ce inseamna sa incerci sa strangi fonduri pentru CM intr-un timp foarte scurt si, mai important, la mijocul unui an fiscal. Daca nu existau niste oameni sufletisti, pescari ca si noi, care sa ne inteleaga si sa ne ajute – Dl Florin Carstocea, Dl Augustin Oprea, Dl Doru Oslobeanu, Florin Masu, noi nu ajungeam in Portugalia. Toate celelalte solicitari de sponsorizare au fost soldate cu esecuri, indiferent de numele companiei la care am apelat. Si au fost zeci, va asigur. Asa ca stati stramb si judecati drept, in 2015 Campionatul Mondial va fi 95% in Spania.

Vali Vesa
Manager lot national Romania 2013

7 persoane apreciază asta.
Apasă Îmi place dacă ți-a plăcut articolul. Ne ajută să identificăm conținutul care te interesează și să-ți oferim materiale cât mai relevante pe viitor.