Crapmania este in modul offline. Verifica conexiunea la internet!

Aventurile lui Ardy in Maroc

joi, 5 iulie 2012
Intotdeauna incerc sa-mi lărgesc orizontul cand vine vorba de pescuit la crap. In afara de partidele pe care le fac in Olanda, neincetat caut noi aventuri în jurul lumii. Cand am auzit primele zvonuri despre Maroc, am citit articole si am văzut cateva poze în reviste, am considerat expeditia spre acel loc o mare provocare, asa cum si trebuie sa fie pentru un tip ca mine, care pescuieste în jurul lumii. Imaginile cu lacul, locul în sine si frumusetea pestilor m-a făcut să-mi doresc sa merg pe lacul Bin-el-Quidane.

L-am contactat pe Marc Vergauwen, tipul care organiza excursii acolo. Initial am facut parte din grupul care trebuia să plece în martie, dar excursia a fost anulată pe neasteptate. Au fost ceva probleme cu permisele de pescuit în zona respectivă. Astfel am ajuns în Maroc, în data de 20 octombrie, ca parte a unui grup de 15 pescari. Punctul de plecare a fost aeroportul din Bruxelles si după câteva ore de zbor am aterizat la Marrakesh. Singurele lucruri pe care trebuie să le ai cu tine sunt trusa cu accesorii, mulinetele si senzorii. Cei de acolo mi-au dat tot: lansete, cort, pat, scaun, rod-pod, chiar si o barcă pneumatică. De la aeroportul din Marrakesh până la lac am făcut trei ore cu autocarul. Compania plăcută a colegilor de expeditie a făcut ca timpul să treacă repede. După masă am ajuns la hotel si ne-am odihnit. A doua zi dimineată am făcut o tură a lacului, pentru a ne face o idee asupra lui. De pe coasta muntilor ce înconjoară lacul am văzut privelisti minunate, întinderi mari de apă albastră si verde, de o frumusete nemaipomenită. De acolo am plecat direct la locul de pescuit pentru a ne apuca de treabă.

SALAMALECU

Din cauza faptului că nivelul apei era scăzut cu câtiva metri chiar lângă tabăra de bază am găsit un loc promitător, suficient de mare pentru trei pescari, prin urmare am decis să ne instalăm acolo. Regulile lacului sunt normale: ai voie să folosesti barca, atât pentru nădit cât si pentru plantat, nu sunt restrictii în privinta folosirii textilului ca fir principal sau în ceea ce priveste anumite tipuri de cârlige. Lansetele le-am pozitionat pe toate pe un platou pe care am decis să pescuiesc. Acolo apa avea 3,5 metri, iar de jur împrejur existau adâncimi de până la 6 metri. Era deja cunoscut că pestii mănâncă foarte bine la porumb, asa că am decis să nădesc pe o suprafată extinsă cu porumb si pelete. Auzisem că.dacă folosesti numai boilies vei prinde mult mai putin decât ar trebui. Probabil că pestii de acolo nu au mai vazut boilies si asociază exclusiv porumbul cu mâncarea. Cel putin asa spune teoria…

ZIG RIG – UL SALVATOR

După câteva zile situatia era foarte linistită pentru că niciunul dintre noi nu prinsese nimic. În afară de câtiva pesti care săriseră pe platoul meu, nu se întâmplase nimic. Am intrat zilnic cu sonarul si am observat marea majoritate a pestilor stand între ape. Crapii nu se hrăneau, iar acest lucru devenea din ce în ce mai neplăcut pentru noi.Cum sfaturile bune nu sunt întotdeauna scumpe, cu ocazia zilei de nastere a lui Frank Warwick i-am dat un telefon si printre altele mi-a sugerat să pescuiesc cu o montura zig- rig cu un pop-up fluo, chiar pe platou. Ideea era să fac o montură lungă cât jumătate din adâncimea apei de pe platou (175 cm), iar dacă nu voi avea trăsătură nici asa să încerc să lungesc forfacul până când voi avea, în sfarsit, vreun rezultat. Ce este zig-rigul? Este o montură foarte populară în Marea Britanie, folosită atunci când crapii se hrănesc între ape sau chiar la suprafată. Pe firul de păr se pune o momeală flotantă nelestată, iar forfacul poate avea chiar si câtiva metri, în functie de cât de mult îsi doreste pescarul să ridice cârligul. Dacă se aruncă din mână, zig rigul se pliază si se leagă cu material solubil. După dizolvarea PVA-ului, forfacul se ridică între ape.

19,5 KG, MARFĂ DE MAGREB

A doua zi a venit si momentul mult asteptat. Trăsătura a fost foarte violentă, iar acest lucru m-a determinat să plec împreună cu prietenul meu Marko cu barca după crap. Ideea de a merge cu barca după fiecare peste este bună pentru că în acest mod protejezi firul de zgârieturile din praguri sau stânci si de muchiile taioase de pe findul lacului. Când am ajuns deasupra pestelui a început adevărata luptă, una adevărată, cu repetate plecări spre adânc, iar prin apa limpede puteam să vedem crapul si toate miscările lui. Numai imaginile astea au meritat toti banii! Pestele ajunge într-un final în minciog, iar la mal îl cântărim: 19,5 kg. Nu e deloc rău pentru primul meu crap prins în Maroc. Am primit felicitările de rigoare de la toti baietii, iar apoi zig-rig-ul si-a făcut iarăsi treaba. Un prieten de-al meu a prins un crap la o montură ridicată 40 de centimetri de la fundul apei. Mult mai aproape de substrat decât momeala mea, dar totusi în zig-rig. Devenise destul de clar în ce mod trebuie pescuit după crap pe lacul marocan Bin-el-Quidane.

DA-MI PASĂ CRAPUL ÎNAPOI

Dupa acesti doi pesti situatia s-a remediat si până la sfârsit totul a fost bine. Toata lumea a reusit să prindă ceva crap. Foarte slab totusi, ceea ce ne-a făcut să credem că perioada în care am pescuit în Maroc nu a fost tocmai prielnică. Per total a fost o excursie bine organizată de care ne amintim cu placere si acum. În fiecare dimineată primeam micul dejun compus din mâncare traditională, cina era si ea grozavă iar când am ajuns acasă am realizat că lacul mi-a rămas în suflet si că abia astept o nouă ocazie de a mă întoarce acolo. Uitându-ma pe fereastra avionului la plecare am spus: “Maroc, mă voi întoarce!”

Momentan, nu există fotografii.
Apasă Îmi place dacă ți-a plăcut articolul. Ne ajută să identificăm conținutul care te interesează și să-ți oferim materiale cât mai relevante pe viitor.