Crapmania este in modul offline. Verifica conexiunea la internet!

Dupa crap in Anglia

joi, 9 octombrie 2014
Desi Marea Britanie se numara printre initiatorii Campionatului Mondial de Pescuit la Crap, iar Romania si-a inceput participarile abia in anul 2000, Anglia ocupa doar locul 8, cu 3 medalii de argint si una de bronz, iar Romania se afla pe pozitia a 3-a in ierarhia mondiala, cu un titlu suprem, 2 titluri de vicecampioana mondiala si o medalie de bronz. Clasamentul este condus de Africa de Sud, cu 4 medalii de aur si una de bronz, urmata de Croatia, cu 4 medalii de aur, una de argint si doua de bronz (dar cu mai putine medalii la individual).

Oare pescarii romani sa fie mai buni si mai talentati, sau sa fie doar vorba de noroc? Ramane de vazut, mai ales ca acum este in plina desfasurare Campionatul Mondial Italia 2014, unde Romania este reprezentata de clubul Carp United, iar rezultatele le puteti vedea aici.

In luna septembrie am dorit sa vad cu proprii mei ochi cum stau lucrurile in Anglia, de aceea am hotarat sa facem o partida de pescuit pe unul dintre sutele de lacuri din batrana tara, la invitatia prietenului meu Cristi “Tatae” Mitrea, fost component al generatiei de aur care a reprezentat Romania la 5 campionate mondiale, cu clubul Senzor. Asa ca iata-ma, impreuna cu Dan “Miere” Mateianu, in drum catre Anglia, pregatiti sa le dam o lectie de pescuit inventatorilor pescuitului modern si al boiliesurilor. Si ce poate fi mai frumos decat sa ii bati cu propriile lor arme, adica cu boiliesurile?

Vom folosi o derivata romaneasca, celebrele solubile, inventate de Tata Nitu si promovate puternic de firma Senzor Planet inca din anul 2005. Eram pentru prima data in Marea Britanie si am fost intampinati la aeroport de Tatae (stabilit de 3 ani in Luton), care ne-a recuperat din marea masa de “turisti” romani, multi veniti la “combinatii” sau la “produs” dupa cum se laudau in avion… In fine, o data ajunsi am facut o incursiune la doua magazine celebre din zona Londrei, adica Leslie of Luton si  Johnson Ross, in speranta ca vom avea multe lucruri de vazut si de invatat, mai ales ca aveam in proiect deschiderea in zona a unui magazin Senzor. Din pacate nu a fost tocmai cum ne asteptam, pot spune cu mana pe inima ca magazine cum sunt Totalfishing, Big Fish sau Claumar FFB, stau mult mai bine la capitolul marfa si preturi.

A doua zi am plecat spre balta, pe un lac din zona, de aproximativ 7 hectare, numit A12 Cuton Lakes, destul de renumit. Acolo, totul la superlativ, las imaginile sa vorbeasca: curatenie, respect pentru natura si restul pescarilor si comportament mai mult decat civilizat din partea gazdei, lucruri pe care nu le prea vezi pe baltile noastre.

Accesul, doar fara masina, cu bagajele transportate la standul de pescuit doar cu bratele sau celebrele lor “roabe” de transport.

A12 Cuton Lakes dispunea de 10 standuri de pescuit, toate ocupate, fiecare pescar pescuind cu 2-3 lansete. In Marea Britanie, pescarii sunt obligati sa posede permis de pescuit, lucru ce le ofera posibilitatea de a pescui cu 2 lansete. Pentru 3, e nevoie de inca un permis.

Pe balta ne astepta un alt roman stabilit in Londra, Laurentiu, fost moderator pe forumurile de crap din Romania (nickname Laurcro), un pescar foarte talentat si pasionat.

Scoatem la atac solubilele Senzor Planet 1016, trimise cu 2 saptamani inainte cu o duba, facem o nadire destul de puternica, chiar daca stim ca riscam, mai ales ca nu stam decat 20-22 de ore. Avem mare incredere in solubilele noastre, chiar si Laurentiu renunta la boiliesurile englezesti Mainline si trece pe nada romaneasca.

Ce a urmat? Recital de crapi, niste exemplare superbe si bataioase, fara solzi sariti sau alte probleme estetice , intre 4 si 10.5 kg, “dulapul” fiind prins de Tatae cu o “mosmoanda” inventata adhoc, pentru a selecta pestele mare….

De altfel a fost cel mai mare peste prins in ultima vreme pe lac, iar cantitativ am avut cat restul pescarilor de pe lac la un loc si asta in conditiile in care intre orele 2 si 6 dimineata am stat cu lansetele pe mal, ca sa putem dormi.

In zilele urmatoare am facut vizite si pe alte lacuri, unde m-au impresionat conditiile oferite pescarilor, unele lacuri avand chiar si pista betonata in jurul lacului, pentru “roabe”, astfel incat pescarii sa isi poata cara usor bagajele pe standurile de pescuit.

Nu stiu daca o sa se ajunga la asa ceva si in Romania, daca la pescuit sunt convins ca ii putem bate mereu, la educatie si respect pentru natura vom ramane mereu repetenti, indiferent cati ani vor trece. Respect pentru acest aspect englezilor, multumim Tatae pentru invitatie si pentru ca ne-ai deschis noi orizonturi.

PS Pe un lac am observant o bancuta amplasata pe un stand de pescuit. Pe ea era gravat chipul unui pescar, decedat la 35 de ani, in chip de omagiu. Era locul lui preferat….

Vladut Mateianu
10 persoane apreciază asta.
Apasă Îmi place dacă ți-a plăcut articolul. Ne ajută să identificăm conținutul care te interesează și să-ți oferim materiale cât mai relevante pe viitor.