In primul rand , in exemplul 1 , mulineta nu este pe stoc . Din cate stiu eu , fara a ma referi la o firma anume , unde sunt preturi mici , se foloseste tehnica de marketing numita pe romaneste "carlig" , adica de atractie . De cele mai multe ori , cand faci comanda pe acel pret mic , firma respectiva se eschiveaza si nu trimite produsul .
Mai exista si pretul de achizitie , unii pot cumpara la pret normal , altii pot prinde o promotie a furnizorului , unii prefera sa-si bage banii din promotie in buzunar...altii sa dea promotia la consumator .
Asa este. La ,,MarelePescar'' nu figureaza pe stoc, dar se poate aduce la comanda, de la importator. Si se poate aduce la pretul afisat de dansii. Nu cred ca este firma in cauza ,,este neserioasa'' (,,firma respectiva se eschiveaza si nu trimite produsul'') , ci cred ca acesta este pretul real al produsului in acest moment. Celelalte firme au produsele la vechile preturi cu care, posibil, le-au achizitionat.
Daca gresesc, poate intervine si vreun reprezentant al acestor firme si ne explica ce si cum. Totusi, vorbim de o diferenta de 510 lei per mulineta!!!
Care dintre preturi este cel real?
Exista explicatii?
Pacat ca nu este treaba cu de 3 X diferenta!
Preţul real e cel la care se încheie tranzacţia. De ce ţi-ar da cineva explicaţii pentru preţurile pe care le practică?
Aveti perfecta dreptate. Cine in tara asta da explicatii la ceva? Probabil, ma gandeam, ca au ceva in plus, cand am dorit lamuriri. Sau sunt ,,stricate" celelalte! Oricum, vanzare buna.
La noi "se poarta" un comert mai ciudat.
Am observat ca la shimano distribuitorul face pretul.
Cum creste pretul la distribuitor cum hop si magazinele, toate deodata, salta preturile.
De parca ar avea toti acelasi stoc.
Intelegeri de doi bani.
Oficiul concurentei e ca si inexistent.
Daca scade pretul, mai sunt si cate unii care uita sa actualizeze preturile, ca de.. nu strica ceva banuti in plus.
Clientul are dreptul sa taca. Cum de isi permite el sa puna intrebari ciudate ?
"Ma antrenez intens la capatul berii
Trag burta nu piept, mai am sapte serii"
Pretul in general este fixat de rapotul cerere/oferta, apoi el poate varia si datorita unor politici de maketing, in ziua de azi foarte multe din produse au o valoare mult mai mare decat cea “reala” datorita acestor politici care bine stapanite “indoctrineaza “ clientul. Un brand renumit se construeste in multi ani si costa destul de mult, un producator local(mai mic) nu va avea timpsi bani necesari pentru a creste un brand si de multe ori vinde aceasi calitate la pret mai mic, doar pt canu are capacitatea de a se lansa pe piata globala in aceleasi conditii ca si un mare producator( nu are/ permite un departament de marketing adecvat).... Cea mai practicata metoda de marketing, de atragere a clientului, azi la noi este:” intra la mine in magazin, eu am cel mai ieftin ulei din tara”, si pe langa ulei cumperi si alte 10-20 produse mai scumpe decat in alta parte( poate de care nici nu ai nevoie). Siapoi o vorba veche spune: nu-i prost cine cere, e prost cine da. Comertul este bazat pe doua tipuri principale de cerere: 1. cel mai ieftin( productie in masa cu adaos mic, volum mare de vanzari, calitate mai slaba dar rata de vanzare crescuta) si 2. produse de elita(gama de lux) unde se produce mai putin, atentie mare la detalii si finisajele finale, poate mai bune calitativ, dar cu preturi si adaosuri exorbitante.