Crapmania este in modul offline. Verifica conexiunea la internet!

4 Carp in actiune la Ecsed, Ungaria

miercuri, 29 ianuarie 2014
Anul trecut (2013) impreuna cu prietenul meu, Alex Dumitroi, am hotarat sa mergem la o partida de pescuit la Ecsed in Ungaria. Lacul, dupa cum auzisem si aveam sa constatam pe propria piele, este unul dintre cele mai dificile din Europa, este un lac format intr-o veche exploatare miniera prin anul 1970 si alimentat de 9 izvoare.

Este renumit pentru conditiile dificile de pescuit (agatatura multa si adancimi mari) si exemplarele capitale care se ascund in apele lui. Ecsed are 6 locuri de pescuit pe o suprafata de aproximativ 40 ha si poate acomoda un numar de 12 pescari. Pescuitul se desfasoara in partide de cate 7 zile (de sambata pana sambata). Datorita particularitatilor lacului, nu este permis decat pescuitul plantat, iar cantitatea de nada este limitata la 5 kg / lanseta / saptamana.

Pentru nada am apelat la colegul nostru de club, George Alexandru, care incepand cu 2013 a lansat gama de boilesuri 4Carp, pe care le-am testat in diverse partide de pescuit si in care avem foarte multa incredere.
Am ajuns acolo sambata, 3 august 2013, fiind intampinati de o caldura naucitoare si de o gazda extrem de amabila (Henriett). Dupa completarea formalitatilor am consultat listele cu pestii capturati in ultima saptamana, am primit o harta a lacului si am asteptat sa ne vina randul pentru transportarea echipamentului la locul de pescuit pe care il rezervasem, respectiv pontonul 4.

Deja aveam emotii si eram nerabdatori sa incepem pescuitul si, de ce nu, sa facem cunostinta cu primul peste de la Ecsed. Pontonul 4 are in fata zona cu cele mai mari adancimi ale lacului si la numai 40-50 de metri de ponton sonarul indica intre 27 si 29 de metri, adancimea scazand treptat catre mijloc - unde se afla un platou, loc in care apa are “doar” 7 metri. Am ales sa pescuim cu 4 lansete, in fata, pe platou si cu celalalte 4, pe langa mal, in stanga si in drepta pontonului. Locurile de langa mal pareau a fi cele mai promitatoare, dar in acelasi timp si cele mai dificile, deoarece in zona erau o multime de copaci scufundati.

Din informatiile pe care le aveam stiam ca din aceste zone sansele sa scoti un peste in caz de prezentare sunt de 50% sau chiar mai mici, hazardul jucand si el un rol destul de important in aceasta ecuatie. Stiam clar: daca pestele pleaca spre larg sansa e de partea noastra, iar daca pleaca spre mal sansa e de partea lui. Aveam sa aflam in zilele urmatoare ca sunt mult mai interesanti plopii scufundati de pe langa maluri si la toate prezentarile pe care le-am avut in acele zone pestii au plecat invariabil catre mal ascunzandu-se printre copaci. Am plasat monturile pe diferite adancimi si structuri si am nadit moderat cam 2-3 maini de bile pe fiecare lanseta, asa cum ne fusese recomandat de cei care mai pescuisera pe acest minunat lac. La carlig am pescuit in principal cu doua bile tari de 20 mm, dar am incercat si alte combinatii.

Prima trasatura a venit de pe zona din fata, a doua zi dimineata, in jurul orei 5, si dupa un dril spectaculos din barca am reusit sa aducem la mal primul nostru peste la Ecsed: un crap comun de 15,9 kg. In timpul zilei nu s-a intamplat nimic notabil, dar pe seara cand am iesit cu barca sa nadim si sa schimbam momelile am avut o trasatura la una dintre lansetele de langa mal. Din pacate eram amandoi in barca, undeva la aproximativ 200 de metri de ponton si pana sa ajungem sa luam lanseta pestele a fugit catre zona cu copaci scufundati si a retezat inaintasul de 0.60 mm.

Fiind pentru prima data pe acest lac am facut si greseli de care ne-am dat seama pe parcurs si am incercat sa le indreptam - una dintre ele a fost aglomerarea zonei de langa mal, dar dupa doua zile am schimbat pozitia celei de-a doua lansete si am inceput sa avem prezentari mai dese si in acele zone , insa, din pacate, toate soldate cu esecuri. Partida s-a desfasurat oarecum liniar in timpul zilei, avand foarte putina activitate, iar noaptea cate 2-3 prezentari. Nu am avut multe capturi notabile, dar fiecare dintre ele a fost un premiu avand in vedere ca pescuiam prima data aici si ne confruntam cu niste conditii de pescuit diferite fata de cele cu care eram noi obisnuiti.

Vedeta partidei a fost o oglinda de 18.76 kg prinsa de Alex si adusa la mal de pe ponton, intrucat eu eram plecat cu barca pentru a schimba bateria. Am mai punctat la impresia artistica cu doua oglinzi de 16.43 kg si de 17.25 kg, restul capturilor nedepasind bariera de 15.00 kg. Cand pescuiesti pe un asemenea lac timpul se comprima si cele 7 zile de pescuit trec mult mai repede decat ne-am dori noi.

Am parasit lacul avand deja in minte partida de anul acesta si gandindu-ne ce am facut bine si ce am gresit.
Un lucru e cert: nada 4Carp functioneaza pe orice lac si sunt convins ca si in anul 2014 ne vom bucura de multe capturi indiferent de destinatia aleasa pentru pescuit.

Cristian Stanoi
11 persoane apreciază asta.
Apasă Îmi place dacă ți-a plăcut articolul. Ne ajută să identificăm conținutul care te interesează și să-ți oferim materiale cât mai relevante pe viitor.