Crapmania este in modul offline. Verifica conexiunea la internet!

Halloween pe Siclau

joi, 9 ianuarie 2014
Se stie foarte bine ca ciortanii nu le raspund la fel pescarilor asa cum fac crapii de mari dimensiuni. Impreuna cu Tudor am hotarat sa abordam aceasta partida de cinci zile de Halloween ca atare, ca una specifica acestei perioade.
Locurile in care am plantat, atat ca prezentare a momelii, cat si ca mecanica a monturilor, au fost bine puse la punct. Stiam de la inceput ca lacul de la Siclau detine exemplare capitale si ca nu ne va fi prea usor sa-i pacalim pe cei mai mari crapi din lac sau chiar sa trecem de bariera celor 20 de kilograme.

Primele doua zile au fost cele mai linistite, la fel de linistite ca si senzorii nostri. Prima trasatura a fost in a doua dimineata, la betele lui Tudor - un superb crap de 22,8 kg. In acelasi timp, avea sa fie si prima doborare a recordului in aceasta partida. Acest prim peste, la fel ca si aproape ceilalti pe care i-am prins, a preferat snow-man-urile mici... bila de 16mm si pop-up de 10mm. Se pare ca, desi crapii erau de mari dimensiuni, au preferat momelile si carligele mici.

LOCALIZAREA

Am ales amandoi sa plasam monturile in apropierea malurilor (2-3 m de mal) si, cand s-a putut, sa ne legam de stuful sau de copacii care faceau contactul dintre apa si uscat (lacul neavand absolut niciun prag sau structura). Crapii s-au dat de gol langa maluri de numeroase ori, prin sarituri sau prin simplul fapt ca isi faceau aparitia la suprafata apei facand mici valuri.

NADA

Am folosit niste boiliesuri noi, pe baza de belachan, cu o valoare proteica ridicata, culoare negricioasa si o doza discreta de aroma de crab, ideale pentru exemplarele capitale. Nu am folosit o cantitate mare din acestea, nimic mai mult decat o simpla mana de bile de 14 sau de 16mm peste fiecare lanseta plantata. Rabdarea a fost un factor care ne-a ajutat mult la capturarea dulapilor. Betele au stat in apa neatinse pana la 24 de ore, cand credeam noi ca bila isi facea mai bine efectul.

NOUA BUCATI

Dupa a doua zi au inceput sa apara si restul capturilor. Pana duminica seara am mai pus impreuna inca cativa crapi intre 17 si 19 kg. Inainte de lasarea intunericului, parca vremea a inceput sa se dea peste cap. Vantul foarte puternic si ploaia care au inceput brusc si-au pus amprenta asupra activitatii pestilor. In mai putin de o ora am pus pe saltea doi crapi superbi: 23 kg pentru mine si 25 kg pentru Tudor. Ne-am putut culca amandoi linistiti, dupa ce ne-am doborat din nou recordurile personale, caci vremea de afara nu parea sa aiba de gand sa ne lase sa ne replantam betele. Ultima noapte i-a mai adus doi pesti partenerului meu: 18,8 si 20,8 kg. Am incheiat superb partida cu noua pesti, media greutatii pestilor fiind aproape 20,3 kg, cu patru crapi sariti de 20 de kilograme. Strategia a fost una de succes: am reusit sa pacalim crapii cu momeli mici si foarte mici, riguri lungi si monturi care sa permita in cel mai scurt timp eliberarea plumbului.

Text si foto: Patrick Biro

5 persoane apreciază asta.
Apasă Îmi place dacă ți-a plăcut articolul. Ne ajută să identificăm conținutul care te interesează și să-ți oferim materiale cât mai relevante pe viitor.