Crapmania este in modul offline. Verifica conexiunea la internet!

Crapii Sulinei. Vladut Mateianu si un nou recital in Delta Dunarii.

joi, 24 octombrie 2019
Conform statisticilor mele, intre 15 octombrie si 15 decembrie este cea mai buna perioada pentru capturarea crapilor mari pe Dunare si in Delta Dunarii. Si nu numai. Poate si de aceea, prima mea iesire la crap in Delta de anul acesta a avut loc intre 14 si 20 octombrie, pe o zona pe care pescuiam pentru prima oara - canalul Sulina, in aval de Crisan, in jurul milei 5. Pontul il primisem de la bunul meu prieten Luci (din Crisan) care cu o saptamana in urma reusise sa prinda mai multi crapi sariti de 10 kg in zona respectiva, pescuind exclusiv la boilies. De asemenea, aflasem ca s-au luat si pesti de peste 20 kg, explicatia fiind ca datorita nivelului scazut al Dunarii, majoritatea crapilor au iesit pe apa adanca, parasind canalele clasice dintre lacuri pe care stau in anumite perioade.

pescuit la sulina
Locul

L-am ales aleator, in functie de ce am gasit liber, posibilitatea de campare pe mal si structurile din apa. Concret, am identificat cu ajutorul sonarului o zona interesanta, cu multi pomi in apa (si pe mal), un loc cu adancime de 8 m la 20 de metri de mal, care apoi urca pe la 4 m la circa 70 m, unde se gasea un platou cu latimea de aproape 8 m, apoi cadea treptat in 13 m.

pescuit la crap
Probabil ca platoul descoperit de mine a fost candva un fost mal al Dunarii, altfel nu se explica zecile de agataturi din zona, majoritatea buturugi pline cu scoici.

boilies delta
Abordarea

Ca de obicei, am inceput partida cu o nadire consistenta de 40-50 kg boiliesuri (deja celebrele Senzor Delta, acum portocalii cu aroma monster crab cu squid) de 20 si 24 mm, pe canalul din mal de 8 m si pe zona de platou. Banuiam ca bilele nu au cum sa stea in curent pe platou, dar am hotarat sa nadesc, urmand sa fie duse de curenti fie pe canalul de 8 m, fie pe cel de 13, locuri unde intentionam sa pescuim. Bineinteles, nadirea am facut-o cu 50-80 metri mai sus de zona in care hotarasem sa aruncam lansetele.

montura delta
Echipament

Lansete de 3.9 m lungime, mulinete robuste echipate cu fir de 0.40 mm (se putea si mai gros, data viitoare ma duc cu 0.50), picheti si avertizori, plumbi model grippa de 150 grame pe monturi inventie proprie, carlige nr. 1 si 1/0, legate cu fir textil de 0.30 mm. La carlig bile din gama noastra Delta de 20 si de 24 mm, direct din pungile din care nadeam. Cu vreo 150 de plumbi in trusa, dupa parerea mea venisem foarte bine pregatit. Dar...

Asediul

Dupa prima noapte petrecuta in jurul focului la o Mirinda de bun venit, fara lansete in apa, abordam primele minute ale diminetii cu 4 lansete aruncate sus, peste platou, pe apa de 13 m si cu alte 8 jos, pe canalul cu adancimea de 8 m. Am incercat si pe cel de 4 m, dar am avut doua parcate din prima, ceea ce mi-a aratat ca nu se poate pescui acolo de pe mal. Prima trasatura vine la maximum o ora, de pe 13 metri.

Un run de neoprit, primul crap de Sulina, de aproximativ 8 kg. Urmeaza apoi o serie de ciortani cu greutati cuprinse intre 1 si 3 kg pe apa de 8 m, ceea ce ne-a dat mari sperante.

pescuit la crap
Apoi a inceput dezastrul. Plecari din larg la maximum o ora, toti cu run-uri demne de emisiuni TV, fara niciun peste scos pe mal, chiar daca incepusem sa intram cu barca dupa ei. Firul se agata pe platoul de 4 m, se freca si se taia. Agata si fara trasatura, la orice schimbare pierzand minimum 3 plumbi. Din 4. Concret, in jurul orei 16, am renuntat sa mai pescuim acolo, pierderile fiind considerabile: 50 plumbi pierduti (doar in larg, plus altii pierduti la mal), tot cam atatea carlige si 7 sau 8 crapi scapati. In schimb, de pe canalul de 8 m din mal puteam scoate pestii, procentul fiind cam 3 din 4. Prima zi ne-a adus cam 10 ciortani, intre 1 si 4 kg, plus unul de 8 kg.

Pescuit diversitate.

Timpul fiind scurt, urmatoarele 3 zile le-am petrecut pescuind la stiuca pe diverse lacuri din zona, cu rezultate notabile, precum si la somn, la clonc si la gropane, din barca. Rezultate medii.

pescuit la stiuca
In tot acest timp am continuat sa nadim in fiecare dimineata si seara, insa doar pe canalul de 8 m, de unde colegii mei au luat in total 50 de crapi, cel mai mare fiind de 10 kg.

Incheiere

Ultimele 24 de ore ale expeditiei din Delta ne-au gasit cu vreo 30 de plumbi ramasi (am pierdut peste 120 de bucati plus 150 de carlige) si hotarati sa ii lasam pe toti pe apa de 13 metri adancime, la care ne gandeam de 4 zile. Sa stai cu crapii sub nasul tau si sa nu poti sa ii scoti.

Astfel am decis sa incheiem partida asa cum o incepusem: 4 lansete sus, peste platou, pe apa de 13 m. De data asta se pare ca am avut mai mult noroc, reusind in ultima noapte si ultima dimineata sa scoatem pe mal 8 crapi, intre 4 si 14 kg, doar cu ajutorul barcii in care saream imediat dupa trasatura.

Concluzie

Sa stai cu crapii sub tine, sa stii ca trag, dar sa nu poti sa ii aduci pe mal, este probabil cea mai a grea pedeapsa pentru un pescar. O partida de sah, in care cautam solutii, dar nu am gasit. O partida de pescuit in care, cu putina inspiratie poate, puteam scoate pe mal 500 kg de crap.

senzor pescuit delta
Pe 10 noiembrie sper sa ne luam revansa. Ne intoarcem la locul faptei.

Vladut Mateianu
2 persoane apreciază asta.
Apasă Îmi place dacă ți-a plăcut articolul. Ne ajută să identificăm conținutul care te interesează și să-ți oferim materiale cât mai relevante pe viitor.