Crapmania este in modul offline. Verifica conexiunea la internet!

Pelagicevo, Bosnia. De ce e unul dintre lacurile preferate ale pescarilor de crap din Romania?

joi, 27 iulie 2017
In timpul unui concurs de anul trecut de pe lacul Corbu am auzit de balta Pelagicevo de la niste baieti care au fost acolo si dupa cateva informatii si poze vazute la ei nu mi-a luat mai mult de 2 secunde sa spun ca vreau sa merg acolo. A doua zi am inceput sa caut informatii despre balta. care de fapt este o balastiera. Am facut rost de telefonul administratorului de acolo (nu vreau sa-i dau numele aici fara acordul lui, insa se poate gasi cu usurinta pe Facebook).

carp fishing bosnia
Am sunat, am facut rezervare pentru anul asta in perioada 27.05-03.06.2017 o saptamana. Am auzit ca sunt sanse sa stai si 5 zile fara trasatura, asadar am zis sa stau 7 zile sa imi ofer toate sansele reale de a prinde cel putin un peste. Intre timp, prietenul meu, Dan Arghirescu a spus ca merge cu mine si asa am facut echipa cu el.

Taxa pentru o partida de pescuit aici este de 20 € pentru 24 de ore cu 3 lansete, iar pentru a patra lanseta se platesc inca 5 €. Deci 25 € pentru 4 lansete pe zi, 175 € pentru 7 zile. Un pret mai mult decat decent. Rezervarea am facut-o in octombrie 2016 si am trimis un avans de 105 € prin Western Union pe numele administratorului si parca nu mai venea luna lui mai 2017 ca sa plecam.

pescuit bosnia
Intre timp am adunat toate informatiile posibile de la anumite persoane care au pescuit acolo sa nu mergem chiar ca orbii pe balta. Ne interesa mai mult cu ce se pescuieste acolo si aici ma refer la bile. Dupa mai multe idei si ganduri am zis sa facem o bila pe baza de Monster Crab cu Krill, picanta. Cand spun picant, ma refer la cel dus la extrem, cu gandul sa ne ferim oarecum si de somnii (care pot avea si pana la 50 de kg) din balta despre care am auzit ca sunt prezenti acolo, insa nu am reusit in totaliate (am prins si 6 somni-somotei, cum vreti sa le spuneti intre 3 si 8 kg).

Din cauza job-ului nu am avut timp sa rulez eu bilele asa ca am apelat la cineva sa le faca custom made, sa spunem, la indrumarile celui care le-a rulat si cu ce am vrut eu si Dan si asa ne-a iesit bila respectiva :) Nu stiu daca sunt pe piata, dar e mai putin important, in ziua de azi nu mai este o arta sa faci bile. In fine, am cazut se acord cu Dan sa luam la noi 60 kg de bile repartizate astfel: cate 20 de kilograme din urmatoarele 3 diametre: 16, 18 si 20mm. Tot din informatiile pe care am reusit cu greu sa le strangem am inteles ca pestele trage la bila mica, carlige mici. Zis si facut. Am plusat si 10 kg de carnati din acelasi mix si 10 kg de pelete tot Monster Crab cu Krill.

echipament crap
Echipament pus bine la punct si controlat de 3 ori sa nu uitam nimic ca totusi vom fi la 1000 km de casa si nu ai pe cine sa suni sa iti aduca ceva. Binenteles, am luat cu noi de doua ori mai multe decat era necesar. A venit si ziua plecarii. Incarcam duba, mai controlam de cateva ori tot si ne punem pe drum Constanta - Bosnia Hertegovina, in satul Pelagicevo unde este si balastiera de altfel. 1000 km si 10-11 ore de condus. Am iesit din tara pe la Portile de Fier si au urmat 450 km de drum cu peisaje superbe. Recomand traseul.

Dupa 60 km prin Serbia, pe malul Dunarii si prin munti, am intrat pe autobanda dintre Croatia si Bosnia. De la intrare in Bosnia mai sunt in jur de 25 km pana in Pelagicevo si l-am sunat pe administrator, care ne-a asteptat la intrare in sat pentru a ne conduce pe balta ca drumul principal era in lucru. Un gest frumos din partea lui. Am ajuns in data de 26 mai, in jurul orelor 23.

fishing bosnia
Am gasit un bar pe malul lacului unde am baut o cafea si o bere rece la draft din partea casei. Interesant si multumim pentru ca nu ne asteptam la asta. Dupa un schimb de informatii si cateva beri am mers in incinta complexului, unde sunt dusuri, toalete si o zona de campare unde am pus cortul sa dormim pentru ca partida noastra incepea pe 27 dupa ora 10 si fiind noapte nu vedeam mare lucru. La 7 dimineata a fost trezirea si cand am vazut unde eram si ce peisaj aveam in fata ochiilor parca visam. Dupa un dus facut pe fuga am luat-o la pas sa ma uit la locurile de pescuit, care erau chiar langa noi. In zona respectiva erau standurile de la 22 pana la 29, iar noi il aveam pe cel cu numarul 5. Am strans cortul si am ramas la cafea la barul dupa lac pana cand 2 baieti, romani, din Arad, au eliberat locul pe care urma sa pescuim.

pescuit in bosnia
Intre timp am adunat alte info, calde de la fata locului, aradenii statusera o saptamana pe balta soldate cu 14  pesti, dintre care cel mai mare o salonta de 29 kg. Deja eram euforici cand auzit ce au prins si nu aveam in cap decat crapul lor de 29 kg. In final ne-am apucat de despachetare. Tensiune mare si fibrilatii, insa fara graba pentru ca sa nu uitam ceva: avem 7 zile la dispozitie. Corturi, paturi, scaune, masa, totul pus si am luat lanseta marker si m-am apucat de sondat apa, fundul, structurile.

Intre timp, Dan a pregatit nada: bile, pelete si carnati cu ceva parte lichida peste pentru o atractie in plus. Lucru simplu si eficient, pentru ca noi vizam pestii mari.

pescuit bosnia
Dupa 2-3 ore de sondat locul, am pus pe foaie si am facut poze pe telelefon cu toate platourile gasite si adancimi, a urmat randul strategiei. Cea mai mare adancime pe care am gasit-o a fost in jur de 6 metri undeva la 115 metri de la mal, lanseta numarul 1 urmand sa o punem in stanga standului, la 1 metru de mal unde erau cativa copaci cazuti pe apa si unde am gasit un canal de vreo 5 metri latime si 2 lungime de-a lungul digului cu adancimi de 3,5 metri. Apoi, daca veneai spre mal se ridica pe un platou mic cu adancime de 2,5, unde am zis ca e un hot spot acolo. Am nadit si am aruncat prima lanseta acolo.

pescuit crap
Pescuitul aici se face din mana, fara plantat, cu echipament greu si fire groase de 0.37 mm. Am folosit mulinete Shimano Ultegra CI4+ XTB 14000 si Big baitrunner LC, modelul nou, bete Shimano Velocity 3.5 lb si Eternity K-Carp, plus fire de 0.40 mm la prima lanseta aruncata langa mal la 75 metri, masurat si marcat firul cu un fir rosu vizibil folosit mai mult in pescuitul la feeder.

pescuit la crap
A doua lanseta la 112 m de mal in fata standului tot pe un platou cu adancime de 4 m, a 3-a lanseta in dreapta standului la 75 m distanta masurata si marcat firul, iar cea de a 4-a lanseta aruncata in dreapta standului, intr-un golf doar al nostru, practic o mica balta doar a noastra.

pescuit cobra
Am nadit pe fiecare lanseta din cobra cu bile de 16, 18 si 20 si fiind distante mici aruncai lejer cate 3-4 bile pe cobra . Nu am vrut sa dam cu spombul sa nu speriem pestele pe care il aveam in fata sa vedem daca putem sa prindem repede un peste. La orele 15 toate lansetele erau in apa, iar noi asteptam.

pescuit in bosnia
La 18 vine si prima trasatura pe lanseta doi, care ne-a luat prin surprindere ca nu ne asteptam asa repede din ce stiam noi despre balta. Dupa un bip, vad swingerul sus in bat. Inteapa Dan si din pacate rateu. Ne uitam unul la altul si scoatem lanseta sa verificam. Rigul era ok. O aruncam imediat inapoi. Dupa alte 15 minute vine a doua trasatura tot pe batul nr 2, la fel un bip si apoi swingerul lipit. Merg eu la lanseta si il las, ii dau putin fir si iar bip sus, iar ii dau fir, sus in bat si incepe sa ia fir dupa tambur. Asta e! Intep si incepe drill-ul. Dan ma intreaba cum este, iar eu ii raspund ca nu am mai simtit niciodata asa, ce nu stiu sa spun pentru ca eram incordat maxim, iar pestele a luat-o in stanga tare spre lanseta 1. Trag de el, avand fir gros, iar dupa 15 minute si primul peste in minciog. Bucurie maxima, un ten frumos de 23 kg. Ne uitam unu la altul si nu ne venea sa credem. Bineinteles cu primul peste nu am apucat sa fac poze pentru ca am vrut sa ma fotografiez cu el in apa. Stiti bine ce a urmat: nu am reusit sa il ridic din sling ca a plecat torpila cu 100 km la ora. Am ramas cu buza umflata. Il intreb apoi pe partenerul meu: Daneee, cine ne mai crede ca am prins asemenea peste :))

cteno Bosnia
Insa dupa o ora a venit al doilea ten de 24 kg, pe lanseta 3. Noaptea s-a concretizat cu inca 4 trasaturi cu pesti intre 20 si 24 kg, toti teni.

pescuit amur
Daca imi amintesc bine primele 72 de ore, pe timpul zilei am prins doar teni intre 18 si 26 kg (recordul baltii la ten fiind 31 kg), iar pe timpul noptii intra comun si salonta doar pe lanstele 2, 3 si 4.

cteno pescuit
Drill-urile cu tenii erau destul usoare si rapide in comparatie cu greutatea lor, in schimb cele cu comunii si salontele erau foarte grele. Incredibil cata forta in pestii aia. In general se spune ca este om versus peste, insa aici era peste vs om.

fishing bosnia
Dupa 50 de ore, lanseta 1 nu a avut nici macar un bip, in conditiile in care le reimprospatam la fiecare 4 ore si am incercat bile mici de 16 si 18 tari (in 7 zile am prins doar un singur peste la o bila de 16 mm, restul doar la 2 bile de 16mm de fund. Momeala dubla asta prefera, asta ii dadeam).

Dupa 3 zile am repozitionat lansetele 1 si 2 care nu au mers bine. Am urcat-o pe a doua in fata celei cu nr. 3, fiind aruncate la 75, respectiv 85 metri, iar la lanseta 1 am gasit alt platou la 115 metri cu 3,5 m adancime.

crapi record in bosnia
Vine si prima trasatura de la 115 metri, in a patra noapte in jurul orelor 23, si surpriza: o superba salonta de 30.980 kilograme. PERSONAL BEST fara doar si poate. Eram in al 9-lea cer amandoi, iar Dan a facut drill-ul, eu la minciog, apa fiind atat de limpede incat nu puteam sa imi dau seama de marimea pestului decat abia dupa ce era in acesta. Ma uitam la el si nu imi venea sa cred. Echipa mergea bine, tactica perfect, pestii veneau unul dupa altul, bila buna isi facea treaba. Am pus pestele in sac, trepiedul cu cantarul reglat si punem slingul pe cantar cu tara facuta si se blocheaza cantarul la 30 kg. Nu se ducea peste 30 kg. Il sunam pe administrator sa ne aduca un alt cantar. Este si o sesiune live facuta pe Facebook, pe pagina mea. Punem cantarul nou si acesta indica 30.980 kg.

record in bosnia
Facem pozele de rigoare cu eliberearea pestelui si bineinteles urmeaza dansuri de fericire in stand si ne apucam de o sticla de ceva tare sa sarbatorim :)

fishing bosnia
Din pacate, nu am mai avut nicio trasatura pe batul 1 dupa crapul de 30 si am hotarat sa il mutam inapoi pe canalul pe care l-am gasit initial in mal, sub copacii cazuti pe apa. Un lucru de bun augur deoarece au inceput si trasaturile si aici, dar din nefericire nu am reusit sa ii scoatem: cum tragea pleca direct in copac si nu mai aveai nicio sansa. Am incercat tot ce ne statea in putinta, cu plumb pierdut (cadea plumbul la cel mai mic bip), cu frana stransa si intepat cu toata forta, dar degeaba, pestii aveau o forta incredibila ca imi spuneam ca daca se rupe batul sigur o bucata din el se duce pana in Romania. Trageam cu toata forta si nimic, toti pestii cu directia copac. Asa am patit si pe lanseta 4, in dreapta golfului era un copac scufundat si cum intepai direct in copac cu frana stransa, tras de el cu toata forta si nimic vedeai firul cum pleca in dreapta si te rugai sa nu intre acolo.

pescuit crap
Chiar am intrat in apa dupa un peste cu gandul sa il scot din agatura, la peste 3 metri adancime, am ajuns in dreptul copacului am luat firul in mana, simteam pestele acolo si cand m-am scufundat sa merg pe fir sa rup din crecile de sub apa m-a simtit si a rupt rigul, din pacate, dar asta e pescuitul, ce sa-i faci.
Pana la finalul partidei a mai intrat o salonta de 29.600 kg in golful din dreapta pe lanseta 4 si alti pesti de 22, 22,5, 25 si 26 kg.

pescuit de crap
A fost partida vietii cu pesti imensi si frumosi, iar la anul in septembrie voi fi iar acolo pentru o noua saptamana. Ca si fire la rig am folosit fluorocarbon de 12 lb, iar ca monturi: prima oara am dat pe clasicul elicopter (folosit in concursurile din Romania in ultimii 2-3 ani). Specific ca nu ai voie cu inaintas textil sau leadcore. Este permis shock leader, dar nu a fost necesar pentru ca dadeam cu fire groase. Initial a mers foarte bine montura elicopter, insa la un moment dat cand am scapat in fata minciogului vreo 4-5 pesti, am realizat ca nodul de la agrafa care tine loc de opritor (cea care intra in plumbul in-line adaptat ptr elicopter), nodul respectiv se intindea la maximum pana se rupea. Am facut si cateva teste cu fire de 0,50 si 0,60 pe nodul respectiv si toate cedau de acolo. A trebuit sa schimbam monturile pe in-line si plumb pierdut si am remediat problema. Totusi am simtit o intarziere la trasaturi dupa ce am schimbat monturile si nu sunt convins daca din cauza ca nu mai dadeam cu elicopter. Dar scopul il atinsesem, deci nu prea mai conta foarte mult ca trasaturile nu mai veneau la orele pe care deja incepusem sa le invatam.

pescuit la crap
O sa ma opresc aici pentru ca as putea sa scriu mult despre partida asta, iar pentru cei care vor merge acolo sa isi acorde timpul necesar sondarii fundului, gasirii structurilor si adancimilor. Nu aruncati direct lansetele in apa, nu va grabiti, cautati pestele. Daca am omis ceva imi pare rau si sper sa fie de ajutor pentru cei care vor citi si vor merge acolo fire intinse.

George Tanase
3 persoane apreciază asta.
Apasă Îmi place dacă ți-a plăcut articolul. Ne ajută să identificăm conținutul care te interesează și să-ți oferim materiale cât mai relevante pe viitor.