Crapmania este in modul offline. Verifica conexiunea la internet!

Peștele de 10 000

vineri, 21 octombrie 2022

Ultima partida de pescuit pe anul 2022 am decis sa o desfasor pe Ontario, in Croatia. Acest lac este renumit pentru capturile capitale de crap.

Cand am ajuns pe balta am aflat ca peste scurt timp se va incheia un concurs amical de pescuit, desfasurat pe o perioada de sapte zile, in care au fost permise barcutele de nadit cu radiocomanda, iar cantitatea de nada introdusa in apa depasea 7 tone. In acel moment stiam ca voi da piept cu o partida foarte dificila si trebuia sa pun la punct o strategie meticuloasa.

partida pescuit croatia

Am hotarat sa incep sesiunea de pescuit, precaut, prin folosirea unor carlige nr. 6 si nadiri la intervale bine definite, mai exact cinci rachete de nadire per ora si bineinteles dupa fiecare peste capturat, de asemenea, alte 5 rachete. Cu aceasta cantitate nu riscam sa supra incarc vadul, insa aveam suficienta nada incat sa pot captura cativa pesti.

La cateva minute dupa prima lansare aveam un peste in salteaua de primire, unul in minciog, iar cu cel de-al treilea eram in apropierea malului. Nu stiam greutatea acestora, insa unul dintre cei trei era mare, foarte mare si gros. Eram convins ca este o captura deosebita.

Recordul solubilelor Planet1016.

In momentul cantaririi, cifrele cantarului urcau cu repeziciune, 20-25-28 si ... 33.400 kg. Au lipsit 200 grame pt a-mi depasi recordul personal, insa ma bucur ca am setat un nou record pentru boiliesurile Planet1016. Acest crap minunat mi-a oferit increderea, rabdarea si linistea ca ceea ce fac, fac bine.

crap 33,400 kg recordul boiliesurilor planet1016

Pestele de 10 000 like-uri.

Fotografia care a a facut senzatie pe internet. Imaginea s-a viralizat imediat si a reusit sa stranga peste 10 000 de aprecieri pe Facebook, iar pescarii au lasat comentarii care mai de care mai savuroase.

pestele de 10 000 aprecieri

Prima zi a fost un succes.

Zona pe care am gasit-o in timpul sondarii este prolifica si indiferent de ceea ce aveau sa imi rezerve urmatoarele zile, trebuia sa respect strategia initiala si sa am incredere.

solubile planet1016

Insa a fost greu sa ma abtin si sa respect acest lucru, deoarece vecinii stanga-dreapta nadeau absolut nebunesc, rachete de nadire marimea L si aproape, pe toata durata zilei, erau extrem de scurte si rare momentele in care nu auzeam rachetele cum lovesc apa, insa am continuat sa pescuiesc inteligent si sa ma folosesc la maximum de zona pe care am sondat-o cu cantitati mici de nada, asezate cat mai precis.

crapi capitali pescuit senzor planet

Pe cum treceau zilele, increderea de sine era tot mai mare, linistea ca ceea ce stabilisem initial era o solutie castigatoare si faptul ca vecinii nadeau, iar eu obtineam constant trasaturi nu putea decat sa ma faca sa imi mentin nadirile scurte, in cantitati mici. Am avut parte si de cateva momente pline de adrenalina in care aveam doua trasaturi in acelasi moment sau un peste in minciog si unul in dril, reusind de fiecare data sa finalizez cu zambetul pe buze.

pescuit la crap senzor planet

In a treia zi trasaturile s-au oprit brusc.

Ceva nu mai functiona, ceva nu faceam precum in zilele anterioare. In mijlocul noptii, acest gand nu imi dadea voie sa adorm. Analizand cap-coada absolut totul am ajuns la concluzia ca trebuie sa remasor toate lansetele, atat cele cu care pescuiam, cat si cele tip Spod pentru nadire. Dupa efectuarea masuratorilor, am constatat ca nadeam cu 8 metri mai departe decat stabilisem initial, implicit, nadeam cu cativa metri mai departe decat imi pozitionam monturile (acest lucru s-a intamplat datorita firului monofilament folosit pe post de absorbant de socuri intre firul textil principal si firul textil inaintas ). Dupa repozitionarea clipsului in distantele setate initial am reintrat in joc si obtineam din nou trasaturi constante.

pescuit la crap lansete

pescuit la crap

pescuit la crap mare

In linistea unei dimineti cu ceata foarte densa, umezeala de nedescris si fara gram de vant, in timp ce imi savuram cafeaua in apropierea rod pod-ului, senzorul lansetei din marginea patului de nada imi reda exact trasatura pe care o asteptam: o derulare lenta a firului, fara ruperi de ritm, fara accelerari, constant si incet.

lacul ontario croatia

Inca un over30

Stiam, speram... era un peste mare, inima imi batea nebuneste. Am ridicat lanseta si in momentul in care am intrat in contact direct cu el, acesta se deplasa in lateral cu o viteza mica, insa fara a putea in vreun fel sa il intorc sau opresc. Ajuns la minciog, avea sa fie al doilea crap over 30 kg, mai exact 30.200 kg.

crap over30 pescuit cu bile planet1016

cantar crap 30kg

Pana la finalul partidei de o saptamana, am reusit sa capturez 33 pesti dintre care doua exemplare de 30.200 kg, respectiv 33.400 kg.

monturi pescuit la crap mare

Aproape toti pestii au preferat un boilies solubil Planet1016, simplu sau cu diverse capace precum spuma flotanta, porumb flotant sau pop-up. Avand in vedere conditiile si faptul ca in standurile vecine s-au capturat maximum 7-8 pesti, sunt foarte multumit si fericit de cele realizate.

Pentru nadirea cu spombul am folosit un amestec bazat pe gama de boilies Planet1016, solubile si tari de 20 si 24mm. Toate acestea fiind bine imbracate in CSL si bineinteles, preferatele mele, alunele tigrate. Acestea din urma le-am folosit atat intregi, cat si sparte.

solubile planet1016

Avand in vedere rezultatul absolut spectaculos sunt sigur ca abordarea a fost una foarte buna, sondarea minutioasa si exploatarea la maximum a zonei sondate au dat roadele dorite si scontate, iar alegerea nadei a fost una inteleapta si de mare atractie, folosind In proportie de 70% solubile de 24mm, atat in nadire cat si ca momeala de carlig.

solubile carlig planet1016

De foarte multe ori folosim nada de foarta buna calitate, momeli de carlig de mare atractie insa omitem si sarim peste un pas extrem de important, sondarea. Sondarea ne ofera informatii extrem de valoroase in ceea ce priveste zona din fata noastra, eventuale puncte fierbinti ce pot gazdui pesti si diferentele de substrat, malos, nisipos, pietros, s.a.m.d., care cu siguranta ne vor fi de mare folos si daca le abordam corect vom avea o partida reusita.

Pont pentru nadire

Echipamentul a fost format in totalitate din lansete Orient Rods Venus V3 pentru pescuitul propriu zis si Orient Rods Bestia 4-6 oz pentru nadirea cu racheta. Am avut nevoie sa imi pozitionez monturile intre 125 si 155 metri, cu fir principal 0.30mm si boilies 24mm, sarcina pe care Venus V3 o indeplineste cu succes si usurinta.

lanseta venus v3 orient

Este o lanseta usoara de doar 405g, construita pe un blank Toray ce suporta greutati de 125-130 grame, cu mare lejeritate. Revenirea dupa momentul lansarii este una rapida, ceea ce faciliteaza pescuitul la distante mari. M-am bucurat de fiecare dril, chiar si cu pesti de dimensiuni mai mici, deoarece actiunea lansetei ofera un plus major acestei sarcini, preluand si amortizand socurile mai ales din preajma malului.

Bogdan toderas lansete orient

Venus V3 este lanseta pe care o poti supune oricarui test. O poti brutaliza si te poti baza pe ea, indiferent de directia vantului, conditiile meteorologice sau talia pestilor. Desi am folosit carlige de dimensiuni mai mici decat de obicei, am reusit sa aduc pe salteaua de primire 2 crapi de peste 30kg fara absolut nici o emotie sau dificultate.

Pana data viitoare, va doresc fire intinse!

Bogdan Toderas pescar

Bogdan Toderaș

Unei persoane îi place asta.
Apasă Îmi place dacă ți-a plăcut articolul. Ne ajută să identificăm conținutul care te interesează și să-ți oferim materiale cât mai relevante pe viitor.