Crapmania este in modul offline. Verifica conexiunea la internet!

#SeteDeDrill - Ce faci când nu trage peștele?

joi, 28 octombrie 2021

Cred cu tărie că fiecare partidă ratată îți alimentează dorința de revanșă, iar viciul pescuitului se instalează și mai adânc în mintea și în sufletul tău. Am pățit asta foarte recent în cadrul unei partide de 48 de ore pe un lac nou, pe stil englezesc, adică mic ca întindere și cu distanțe foarte accesibile între maluri.

Cum am ajuns, am constatat că apa era foarte scăzută, dar am decis să mă instalez și să îmi joc șansa până la capăt, deși mă așteptam să nu am cine știe ce rezultate.

ce faci cand nu trage pestele - apus pe balta

În prima noapte am ales o abordare prudentă, cu săculeți trași pe forfac. În săculeți am pus noile pelete de atracție SR și două bile solubile. Am schimbat lansetele mai des, la o oră, căutând zone interesante. Văzând că pescuiesc pe mâl gros de chiar și mai bine de un metru, prima decizie a fost să renunț la plumbii inline, preferații mei, pentru montura elicopter. Am continuat căutarea și am reușit să găsesc o groapă, în care am aruncat și câteva bile din cobră. Chiar și așa, avertizorii mei au șomat până a doua zi, deși peștele sărea la suprafață de numa’ numa’.

boilies de carlig senzor

După un somn odihnitor, m-am gândit că apa scăzută cu un metru (detaliu aflat ulterior) și probabil alți factori meteo îi țin pe crapi între ape. Pentru a îmi crește, totuși, șansele, următoarea decizie a fost să insist pe localizare, așa că am instalat plumbul și pluta de marker pentru a găsi și alte zone interesante. În urma procesului, am reușit să găsesc o zonă tare ceva mai întinsă și încă o groapă.

Am menținut abordarea cu săculeți pe aceste zone, în ideea să nu consum nadă fără rost. Chiar și așa, niciun semn din partea mustăcioșilor. Așa că următoarea decizie, undeva la amiază, a fost să schimb monturile, culmea, de la bile tari sau solubile de cârlig de 16 mm, am trecut pe boiliesurile pe care le folosesc la nădit, Impact VM de 20 mm, solubile. De asemenea, am dat și câteva boiliesuri cu cobra pe aceste zone.

boilies impact vm

În jurul orei 19.00, lanseta de pe substratul tare îmi semnalează un drop puternic. Mă precipit și nu reușuesc să înțep peștele. Însă a fost primul semn că am luat decizii inspirate. Mai dau o mână de boiliesuri solubile și aștept. Și aștept.

Și se face ora 22.00, standul iar a înghețat. Între timp, nici vecinii mei nu aveau activitate. Așa că, pentru un somn liniștitor, am făcut un pat de nadă oarecum mai consistent cu boiliesuri tari în extremitatea standului, în ale cărui laterale am plasat două dintre monturi. A treia a rămas pe una dintre gropi, unde încă aveam speranțe că va produce măcar o trăsătură.

nadire cu cobra la pescuit

După o nouă noapte liniștită, mă trezesc și încep procesul de schimbare a lansetelor. Când recuperam prima lansetă, observ un pește care sare la 30 de metri de malul meu. Chiar dacă tatonasem zona în prima seară, s-a activat instinctul de vânător și am zis că o să îi dau în cap cu această primă lansetă. Datorită unei crengi plutitoare, reușesc să lansez la un minut după săritură fix pe zona pe care o urmăream, mă chinui să dau 10 solubile din cobră și mă apuc de următoarea lansetă.

horia anton pescar crap

Nici trei minute nu au trecut, că am primul drill al partidei. Din păcate, un crap apatic, pe care l-am adus la mal mai ca pe o plătică. Tot din pacate, crapul a venit cu 5 ore inainte de finalizarea partidei. Asa ca am efectuat o nadire moderata cu solubile si am sperat ca voi avea noroc.

Nu am avut, si uite asa se scrie finalul acestui sezon. Pentru cei care continuati sa iesiti pe malul apei, va doresc fire intinse!

Horia Anton

Apasă Îmi place dacă ți-a plăcut articolul. Ne ajută să identificăm conținutul care te interesează și să-ți oferim materiale cât mai relevante pe viitor.