Crapmania este in modul offline. Verifica conexiunea la internet!

#SeteDeDrill - Nu riști, nu câștigi!

luni, 14 iunie 2021

Se spune că începuturile sunt cele mai frumoase, iar pescuitul la crap nu face excepție de la regulă. Când ești la început totul este nou, absorbi informație și experiență ca un burete și simți cum evoluezi de la partidă la partidă. Mie unul îmi place al naibii de mult acest sentiment.

Am intrat în al treilea sezon de pescuit cu obiectivul să fi învățat din experiența anilor trecuți, cu bune și cu mai puțin bune. Primul lucru pe care l-am învățat a fost cum să îmi pregătesc succesul încă de acasă prin alegerea lacului, a standului și a perioadei în care voi pescui.

Coordonatele partidei

Am vânat prognoza meteo încă din februarie în căutarea cât mai multor zile consecutive cu soare, temperaturi prietenoase și presiune constantă. Aveam nevoie să găsesc peștii cât mai predispuși să se hrănească, iar prima fereastră cu zile frumoase a venit la începutul lunii martie. Am ales o partidă de 24 de ore pe lacul cu cea mai mare densitate de pește din țară, Moara Vlăsiei 2, pe pontonul 4, standul meu preferat.

Abordare

Deși era genul de perioadă în care indicată era folosirea semințelor și a altor particule mici, experiența mea pe acest lac m-a determinat să merg pe mâna boiliesurilor pe bază de făinuri de pește. Am evitat boiliesurile birdfood, deși aportul lor de carbohidrați este indicat în această perioadă, știind că toate pontoanele vecine vor fi ocupate și nedorind ca peștele să prefere boiliesurile pe bază de făinuri de pește și cu valoare nutritivă ridicată ale vecinilor. Aveam nevoie de un fishmeal de calitate, așa că i-am păgubit pe cei de la Senzor Planet de câteva pungi de bile tari și solubile din gama lor de top, Impact VM (VM vine de la Vlăduț Mateianu, unul din pionierii acestui tip de nadă în peisajul pescăresc autohton) și de câteva pelete de dimensiuni diferite, cu intenția să îmi țin peștele cât mai mult în stand.

Un început anevoios - seara

În multe dintre partidele în care merg în brigadă, mi se întâmplă un lucru care pe mine mă încântă, dar pe ceilalți cred îi enervează. De regulă, ajung ultimul pe baltă, dar sunt primul cu vârful bățului spre cer 😊 A fost și cazul partidei de față, iar primul meu pește din 2021 a fost o premieră, adică un somn de 1 kilogram, venit la o bilă solubilă învelită în pastă.

somn prins accidental intr o partida la crap

Nădirea de început pe bază de solubile a produs un singur pește până la 1 noaptea, dar nici nu am stat de lansete. Grătar, voie bună, iar între 11.00 și 12.30 l-am ajutat pe amicul de pe pontonul 2 la poze și la minciog, “deranjat” fiind de un banc de pești.

Deciziile care schimbă soarta unei partide - noaptea

Am observat că amicul prinsese la momeli flotante și critic echilibrate, deci era clar că peștele se hrănește de sus și că se află în prima parte a lacului (intuiția mea era că vine din dreapta). Problema era că, nu știu din ce motiv, plăcuțele de demarcaj 3, 4 și 5 lipseau din apă, așa că am fost nevoit să plantez mai degrabă pe pontonul 6, ca să nu mă încalec cu vecinii din stânga mea.

nade si momeli senzor planet

Am schimbat monturile, optând pentru boilies de cârlig echilibrat cu o boabă de porumb flotant Enterprise și am plantat lansetele acolo unde știam eu că sunt locurile productive ale standului, cu riscul producerii unui depou de “tramvaie” 😊. Deciziile au fost inspirate, așa că între 2 și 5 dimineața am reușit să aduc pe saltea vreo 6 ciortani cu greutăți între 7 și 11 kg. Lăsându-se un frig crâncen, de nu puteam nici să respir, m-am parcat în mașină până la 9 dimineața.

horia anton pescuit la crap

De ce să schimbi ceva ce funcționează? – a doua zi

Dacă pe parcursul nopții au fost chiar și -2 grade, a doua zi vremea a fost superbă, cu temperaturi de 22 de grade. Pentru că îmi doream cât mai multe prezentări, am pus pe firul de păr boiliesuri de cârlig solubile tot din gama Impact VM, am păstrat boaba de porumb și am îmbelșugat montura cu pastă solubilă.

sete de drill cu horia anton

În intervalul 10 – 14.00 am reușit să prind cu partenerul de stand în jur de opt pești, iar momentul partidei a fost un dublu drill cu doi crapi bătăioși care ne-au ținut în tensiune până i-am văzut în minciog. Deși niciunul dintre ei nu a sărit de 14 kilograme, faptul că standul a produs (socotindu-i și pe cei prinși de coleg) în jur de 20 de pești într-un interval atât de scurt, nu a făcut decât să ne mulțumească.

dublu drill la moara vlasiei 2

pescuit la crap

Concluziile partidei

În spiritul vorbei – dacă pici, măcar să o faci pe barba ta – mă felicit pentru riscul asumat cu schimbarea locului de plasare a monturii și pentru că am echilibrat boiliesurile. În rest, nada premium și-a făcut treaba. Probabil că aș fi prins mai mulți pești dacă luam această decizie mai devreme, nu la 1 noaptea, dar grătarul și socializarea au meritat din plin!

Fire întinse tuturor!

horia anton pescar

Horia Anton

2 persoane apreciază asta.
Apasă Îmi place dacă ți-a plăcut articolul. Ne ajută să identificăm conținutul care te interesează și să-ți oferim materiale cât mai relevante pe viitor.