Crapmania este in modul offline. Verifica conexiunea la internet!

Si-au doborat recordurile la Harsany, in Ungaria

sâmbătă, 10 mai 2014
"Asteptam partida inca de anul trecut cand am reusit sa facem o rezervare pentru perioada 20-23 aprilie, pe standul 5. Din pacate doar 3 zile, desi noi vroiam o saptamana, dar avand in vedere ca tot restul anului este plin si nu am mai gasit alta perioada ne-am multumit si cu 3 zile.

Impreuna cu partenerul meu de pescuit, Ionut Bothaza, ne-am documentat foarte bine despre standul ales si am incercat sa gasim cat mai multe informatii. Am constatat ca acest loc nu este unul de cantitate, ci mai degraba de calitate, fiecare pescar care pescuise pe acest stand reusind sa puna pe salteaua de receptie cate un exemplar mare. Asa ca am decis ca e timpul sa ne depasim recordurile personale.

Dupa un drum de 370 de km, fara incidente, am reusit sa ajungem pe balta cu 2 ore mai devreme. Impreuna cu colegii nostri, Bogdan si Patric (care au pescuit pe balta Uj Allas), am facut o tura de lac si chiar am discutat cu administratorul si alti pescari de pe balta. (Patric stia limba maghiara).

In jurul orelor 12 am intrat in stand, am pregatit tabara, lansetele si tot ce aveam nevoie. Am intrat cu barca sa cautam un loc propice pentru balize si sa pregatim patul de nada. Dupa mai bine de 40 de minute de cautari, am gasit o apa mai adanca, undeva la 3,2 - 3,4 metri si un strat destul de consistent de namol, insa in doua zone substratul era mai putin malos si am reusit sa insemnam locul. Am nadit din barca, doar cu boilies, deoarece semintele sunt premise doar la aruncarea cu Spomb (de pe mal). Nadirea grea din barca se face doar intre orele 6-7 dimineata si 18-19. Noile reguli permit doar 5 kg de nada pe zi pentru 1 pescar / stand. Stiind regulamentul, ne-am conformat si am avut la dispozitie cantitatea de nada permisa.

Dupa ce-am sondat si nadit, ne-am apucat si de pescuit. Am folosit 2 lansete pe patul de nada si o lanseta in afara patului. Ionut a pescuit si el cu doua lansete pe pat si una mai aproape de stuful din stanga standului. Pe parcursul partidei am incercat mai multe variante de a pacali crapii. Am folosit riguri simple, leadcore si monturi cu plumb pierdut. Ca nada am folosit boiliesuri, atat tari cat si solubile, pop-up-uri si pasta solubila pentru carlig.

In prima zi am reusit sa pun pe saltea un crap comun de 10,40 kg, iar Ionut alti doi intre 6 si 7 kg. In cea de-a doua zi a fost foarte “nasol”, deoarece nu am avut activitate, insa am intretinut paturile de nada foarte des … cam la 3 – 4 ore nadeam cu bastonul cateva mani de boilies. La carlig am incercat cam toate variantele: bile mici, bile mari, bile cu pasta, snowman, solubile, bile tari. Am schimbat si rigurile: mai lungi, mai scurte … dar nimic.

Am hotarat cu Ionut sa nu ne dam batuti si sa facem tot posibilul sa prindem cate un "crap frumos" de fiecare. In ziua a treia, care a fost si ultima, am hotarat sa nadim si sa schimbam mai des momeala de la carlig, asa ca undeva in jurul orei 6 dimineata am intrat cu barca, am renadit locurile balizate si am schimbat momeala de la carlig. Am observat ca majoritatea pescarilor nadeau cu spombul si am stiut si din ce ne-am documentat ca pescarii maghiari folosesc spombul foarte des, asa ca in jurul orei 12 am hoatarat sa dau cateva spomburi. Dupa 6-7 lansari am reusit sa pun pe saltea un frumos crap de 15,40 kg. Dupa o scurta sedinta foto am eliberat frumosul exemplar.

Dupa ce am repozitionat monturile au urmat cateva ore in care senzorii nostri au incetat sa mai dea  vreun semn si eram foarte dezamagiti si nu mai stiam ce avem de facut. Incercasem toate variantele posibile, dar in jurul orei 18 am avut din nou placerea unui drill frumos cu o oglinda de 12,17 kg.

Dupa, am mai nadit cu cobra cam 2-3 mani de boilies si cateva spomburi de seminte… Am repozitionat lansetele si dupa nici 30 minute senzorul lui Ionut ne indica prezenta unui mustacios. Drilul a durat cam 15-20 minute si am reusit sa aducem crapul in minciog. Cand am incercat sa scot pestele din apa am avut surpriza sa constatam ca este un crap mai corpulent si am inceput sa ne dam cu parerea despre greutatea pestelui. Ionut era nerabdator sa vada daca cantarul trece peste cifra de 14,70 kg - recordul lui stabilit tot in Ungaria pe lacul Nagykall. Acul s-a oprit la 18,17 kg. Un superb crap comun, obiectiv indeplinit pentru Ionut.

Amandoi eram extrem de bucurosi, unul dintre obiective fiind indeplinit. Parca si dezamagirea acumulata incepuse sa dispara dupa acest crap si in jurul orelor 23:30 am repozitionat lansetele si le-am pregatit de noapte. Eram fericiti ca aveam un exemplar care a depasit 18 kg si ca obiectivul nostru a fost atins.

In jurul orei 1:30 unul din senzori incepe sa sune, iesim din cort si dupa cateva minute reusesc sa aduc in siguranta pestele in minciog. Ionut pregateste salteaua de primire si cantarul in timp ce eu aduc crapul pe saltea … cum eram somnoros nu prea mi-am dat seama cat de mare este, doar atunci cand cantarul indica 18,65 kg, lucru care m-a facut foarte fericit pentru ca si eu am reusit sa imi depasesc recordul personal care pana atunci a fost de 17,15 kg (tot un superb crap oglinda prins pe lacul Nagykallo). Acesta a fost si ultimul crap al partidei.

Din punct de vedere al cantitatii de peste nu stam foarte bine, dar pentru mine a fost exceptional, am prins 4 pesti: 10,40, 12,17, 15,40 si 18,65 kg, iar Ionut 3: 6-7 kg si 18,17 kg. Pentru noi a fost o partida reusita avand in vedere ca am reusit sa ne stabilim noi recorduri personale.

Cu siguranta ne vom intoarce cu prima ocazie la Harsany, este un lac superb."

Cuc Razvan

Trimite-ne si tu povestea partidei tale de pescuit la office@crapmania.ro si articolul tau va aparea pe prima pagina Crapmania.ro
4 persoane apreciază asta.
Apasă Îmi place dacă ți-a plăcut articolul. Ne ajută să identificăm conținutul care te interesează și să-ți oferim materiale cât mai relevante pe viitor.