De ce de o buna bucata de vreme, in competitii, aproape toate echipele folosesc monturi elicopter? Este un lucru stiut ca aceasta montura are cea mai slaba mecanica la intepatura si cel mai ridicat risc de a pierde pestele pe drum in dril.
In primul rand pentru ca zboara cel mai departe, iar acesta este un alt lucru stiut. Distanta conteaza foarte mult in zilele noastre, mai cu seama pe lacuri cu intindere mare de apa cum ar fi Corbu. Si pentru ca aruncarile sunt brutale, carligele se leaga cu fir mono, tip Amnesia, pentru ca forfacul sa nu se incurce. Daca elicopterul are marele avantaj de a zbura departe, pentru ca este proiectat cu plumbul in fata centrat pe axa firului principal (la in line si plumb pierdut exista o deviere de la ax, lucru care reduce distanta), este totusi o montura predispusa la incurcare. Mai cu seama ca leadcore-ul a disparut, iar montura se leaga direct pe inaintasul textil, tot din considerente de distanta.
In al doilea rand, lucru probabil mai putin stiut, pentru ca este cea mai buna montura pentru substrat moale. Datorita opritorului de cauciuc din partea superioara, care poate culisa fortat, la impactul cu apa si apoi cu fundul lacului, plumbul se afunda in namol iar montura culiseaza in sus si se aseaza cuminte pe namol. Iar momeala poate fi detectata de catre pesti si nu zace ascunsa asa cum s-ar putea intampla in cazul monturilor in line sau plumb pierdut. In cazul acestora din urma, plumbul trage dupa el in namol si montura.
La distante de pescuit rezonabile, sa spunem pana intr-o suta de metri, problema de mai sus se poate rezolva cu un mic saculet PVA la o montura culisanta in line sau cu un stop la impactul cu apa in aruncare si scoaterea plumbului din namol dupa ce a aterizat, in cazul plumbului pierdut. La distante foarte mari, 150 metri sa zicem, aceste lucruri sunt aproape imposibil de realizat. Iata de ce a ajuns montura elicopter cu forfac rigid atat de folosita in competitii.
Crapmania.ro