Crapmania este in modul offline. Verifica conexiunea la internet!

Crapi, creveti si mentosane

acum 12 ani
Momeli alternative

Totul a plecat de la povestile de demult, din vremurile în care catch & release era doar un slogan care suna bine, iar crapii mari luau calea portbagajelor în saci de plastic sau rafie. Ei bine, la bucătărie, în burtile lor se tot spunea că fuseseră găsiti pesti mici. Apoi, mai erau si pescarii de spinning cu ale lor mărturisiri în care crapii sunt prinsi, de gură, la voblere sau plastice moi. Pe forumurile de specialitate citim că s-ar prinde si la jeleuri sau rosii cherry, iar în cărtile pescarilor celebrii din Marea Britanie crapii sunt păcăliti cu bucăti de calamar sau scoici. Oare se poate prinde la pestisori, jeleuri sau fructe de mare?

M-am decis, împreună cu prietenul meu Cipică, să dezlegăm misterul, iar într-o dimineată de duminică am hotărât să încercăm, la Tâncăbesti, o partidă neconventională de pescuit la crap. Primul drum l-am făcut la Carrefour, unde am pus în cos conserve de ton (sunt foarte folosite în Anglia la stick mix-uri), conserve de hering, calamari proaspeti (reprezintă totusi una dintre cele mai prinzătoare arome), creveti si scoici proaspete. Frank Warwick îmi povestise că în urmă cu vreo 15 ani cea mai prinzătoare retetă a lui continea scoici din lac trecute prin blander si puse în partea lichidă a boiliesurilor. Am mai luat si carne la conservă pentru că Van Den Eynde comercializează asa ceva, în diferite variante si arome, ca nadă pentru crap. De la raionul de dulciuri am cumpărat bombonele Skittles (contin 90% lapte de porumb), jeleuri Haribo (contin proteine lactice cazeinate) si Menthos. Cu supermarketul am terminat.\

NADA CUM N-A MAI FOST

Următoarea oprire în drum spre Tâncăbesti a fost la Săftica, la sediul Meet Carp, unde am mai pus în masină câteva kilograme de boiliesuri, o conservă de cânepă, 2 kg de pelete Trigga, lansete, mulinete si tot ce a mai fost necersar pentru o partidă de 24 de ore pe Pontonul 2. La baltă am decis să pescuim cu câte 3 lansete fiecare si ne-am împărtit momelile neconventionale. Cipică a ales să pescuiască cu Haribo, Skittles si Menthos, iar mie mi-au revenit calamarii, scoicile si crevetii. Evident, pe firele de păr ale monturilor. Cipică si făcut o nadă dintr-un amestec de boiliesuri CPK, pelete, bomboane, jeleuri si mentosane. Eu mi-am făcut un mix mult mai greu, din cânepă, porumb, boiliesuri CPK, calamar, ton, hering, scoici, creveti si carne la cutie. Nada părea foarte apetisantă, urma examentul suprem – părerea crapilor din Tâncăbesti.

10 TRĂSĂTURI!

Am plantat destul de rapid toate cele 6 lansetele la buza plaurelui situat vizavi de Pontonul 2, iar la fiecare montură am plasat si câte o scafă de nadă. Apoi ne-am pus pe asteptat trăsăturile care au întârziat să apară. Până la lăsarea întunericului nu s-a întâmplat nimic si pe măsură ce timpul trecea discutam cu Cipică, din ce în ce mai aprins, despre neconventionalele momeli. Începuserăm să ne întrebăm serios dacă nu cumva totul este o mare tâmpenie. În timpul noptii a venit si prima trăsătură, urmată de încă nouă până a doua zi, la finalul partidei. Totusi, nu am reusit să punem pe salteaua de primire decât patru crapi, iar ceilalti au scăpat din cârlige sau nu s-au întepat. Aproape sigur crapii de la Tâncăbesti nu se mai întâlniseră cu asemenea momeli, iar reticienta i-a determinat să le testeze mai timid, mai precaut. Totusi, au fost atrasi de ele si, până la urmă, asta s-a si urmărit. Eram bucurosi.

O EXPERIENTĂ ADEVĂRATĂ

Iată cum povestile pescăresti de la începutul acestui articol s-au transformat în ceva real si palpabil, iar crapii prinsi la jeleuri sau creveti au devenit din chestiuni teoretico-fantastice o experientă adevărată. Împreună cu Cipică am demonstrat acest lucru într-o partidă de 24 de ore pe Tâncăbesti.

Andrei Toto Popescu
Unei persoane îi place asta.
Apasă Îmi place dacă ți-a plăcut articolul. Ne ajută să identificăm conținutul care te interesează și să-ți oferim materiale cât mai relevante pe viitor.