Moderatori: Alin Galbenu, mariosilaghi, Bogdan Zaharia, odoctee
probabil ca merge si uleiul de floarea soarelui VITAE D:ORO.vioril scrie:Dane , spune si ca ai bagat in motorul de la vw passat cc, 5 tipuri diferite de ulei , si tot nu te va crede nimeni . nu stiu de ce este asa greu sa -i faci pe oameni sa inteleaga ca toate uleiurile auto sunt la fel , difera doar eticheta .
saptamana asta am facut si eu schimbul la un smart diesel , am pus 3 tipuri de ulei 5w30 - 1 litru castrol (ramas de la vw ) , 1,2-1,3 litri elf (ramas de la vitara ) si 1litru de mobil . merge smartul de rupe .
Intrebarea e foarte serioasa si nu la mistoSorin Daringa scrie:Uleiul de la Lidl o fi bun?
Bună seara! După 10-11 ani, ce părere aveți despre uleiul Ravenol Outboard 2t, pentru un motor mai vechi - dar pare destul de bine întreținut - Evinrude în 2t, de 4CP? Doar varianta Mineral? Nu Semisintetic, nici Fullsintetic? Sau tot Motul mineral e cel mai recomandat?Cristi Y scrie: ↑Joi Dec 20, 2012 11:01Domnule Berheci , daca te mai intalnesti cu acel "meserias" spune-i ca pe forum este unul Cristi Y ( Y de la Yamaha ) care sustine ca este cea mai mare aberatie afirmatia referitoare la faptul ca uleiul de amestec nu conteaza ca oricum este ars odata cu benzina
@ Gabi Peter
nu face rabat la calitatea uleiului de amestec dar ca sa fi sigur ca iti protejezi motorul foloseste uleiul recomandat de producator , asa cum am afirmat mai sus uleiul sintetic are alte proprietati dar de care nu ai nevoie la regimul de exploatare al motorului tau.
sunt motoare in 2 timpi ( ex moto de curse) care ajung la 18000 - 20000 de ture si la care uleiul mineral nu mai poate asigura o ungere optima asa ca folosirea uleiului sintetic este indispensabila
atentie mare si la dozajul uleiului in benzina , un supradozaj duce la ancrasarea motorului (depunerile de care spuneai) si un subdozaj la calarea lui
succes si un an nou bun !
Salut! Îmi poți spune aici sau în privat, ce ulei folosești și de la ce producător? Pentru motoarele de barcă, chiar dacă utilizezi doar motoare în 4t, iar eu caut pentru un Evinrude de 4CP în 2t.Dan Mitranescu scrie: ↑Mie Apr 13, 2016 22:18Destul de greu sa dea crezare cineva unei astfel de idei pe un forum.waleeed00 scrie:Nu cred ca trebuie sa ai prea mult stress cu o super marca de ulei pt motoarele in 2 timpi pt ca uleiul se arde in amestec cu benzina. Daca ar fi fost motor in 4 timpi cu baie de ulei atunci da era important sa ii pui ulei cit mai bun asa trebuie sa ii pui un ulei care are caracteristicile necesare pt amestecul cu benzina(trebuie sa aiba codul de ulei de amestec ).
Nu sint un mare specialist in motoare dar asta mi-a spus si mie un meserias cind m-am dus cu motorul la o revizie si cred ca avea dreptate.
Ai sa te lovesti de cei ce stiu ce inseamna cu adevarat un ulei, dar ca sa ajunga aici implica sa il recomande pe cel mai scump.
Ai sa te lovesti de cei care habar nu au despre uleiuri, dar au preluat "textele" producatorilor.
Ai sa te lovesti de cei care au facut o investitie proasta si umfla un produs numai pentru linistea subconstientului.
Sunt foarte putini cei care au incercat sa verifice mitul unei afaceri de multe miliarde de dolari.
Acum 20 de ani mergeau motoarele cu un singur fel de ulei ( si 2T si 4T ) , iar unele dintre ele functioneaza si acum. Numai ca era pacat ca cine isi cumpara un produs de lux, sa nu fie impachetat. Asa ca a inceput si Yamaha sa faca ulei , ... si Swzuki , ... si Mercury, toata lumea.
De doua ori mai scump ca na, au "fabrica" de ultima generatie .
Recomandarile reprezentantelor sunt strict pe marca proprie si insotite de subliminalul ca strici motorul daca folosesti altceva.
In schimb, in cartea motorulu, nu se specifica decat niste indicative pentru uleiul folosit, in niciun caz firma sau pretul.
P.S. am in utilizare trei masini ( una benzina si doua motorina ) de aproape 10 ani si doua motoare de barca 4T de 5-6 ani. TOATE merg cu acelasi fel de ulei de 20 lei litrul, fara sa "manance" niciun gram in km respectiv orele aferente utilizari specifice.
freespirit scrie: ↑Joi Aug 24, 2023 19:48Salut! Îmi poți spune aici sau în privat, ce ulei folosești și de la ce producător? Pentru motoarele de barcă, chiar dacă utilizezi doar motoare în 4t, iar eu caut pentru un Evinrude de 4CP în 2t.Dan Mitranescu scrie: ↑Mie Apr 13, 2016 22:18Destul de greu sa dea crezare cineva unei astfel de idei pe un forum.waleeed00 scrie:Nu cred ca trebuie sa ai prea mult stress cu o super marca de ulei pt motoarele in 2 timpi pt ca uleiul se arde in amestec cu benzina. Daca ar fi fost motor in 4 timpi cu baie de ulei atunci da era important sa ii pui ulei cit mai bun asa trebuie sa ii pui un ulei care are caracteristicile necesare pt amestecul cu benzina(trebuie sa aiba codul de ulei de amestec ).
Nu sint un mare specialist in motoare dar asta mi-a spus si mie un meserias cind m-am dus cu motorul la o revizie si cred ca avea dreptate.
Ai sa te lovesti de cei ce stiu ce inseamna cu adevarat un ulei, dar ca sa ajunga aici implica sa il recomande pe cel mai scump.
Ai sa te lovesti de cei care habar nu au despre uleiuri, dar au preluat "textele" producatorilor.
Ai sa te lovesti de cei care au facut o investitie proasta si umfla un produs numai pentru linistea subconstientului.
Sunt foarte putini cei care au incercat sa verifice mitul unei afaceri de multe miliarde de dolari.
Acum 20 de ani mergeau motoarele cu un singur fel de ulei ( si 2T si 4T ) , iar unele dintre ele functioneaza si acum. Numai ca era pacat ca cine isi cumpara un produs de lux, sa nu fie impachetat. Asa ca a inceput si Yamaha sa faca ulei , ... si Swzuki , ... si Mercury, toata lumea.
De doua ori mai scump ca na, au "fabrica" de ultima generatie .
Recomandarile reprezentantelor sunt strict pe marca proprie si insotite de subliminalul ca strici motorul daca folosesti altceva.
In schimb, in cartea motorulu, nu se specifica decat niste indicative pentru uleiul folosit, in niciun caz firma sau pretul.
P.S. am in utilizare trei masini ( una benzina si doua motorina ) de aproape 10 ani si doua motoare de barca 4T de 5-6 ani. TOATE merg cu acelasi fel de ulei de 20 lei litrul, fara sa "manance" niciun gram in km respectiv orele aferente utilizari specifice.