mrs scrie:As dorii sa aflu si parerea ta... crezi ca shimano este un mercedes printre alte firme de mulinete??
Categoric da. Shimano e ditamai gigantul de firma de mecanica firma, divizia lor de pescuit face probabil sub 15 % din cifra lor de afaceri. Ideea e ca avand experienta din proiectat pinioane si alte dracii pentru biciclete sunt in stare sa proiecteze un angrenaj relativ simplu pentru o mulineta si sa foloseasca materialele cele mai potrivite, avand in spate experienta proiectarii unor angrenaje mult mai solicitante in ciclism si nautica si avand in spate experienta folosirii multor tipuri de aliaje. Si n-as zice ca e Mercedes, as zice ca e Rolls Royce in domeniul mulinetelor, Mercedesul e Daiwa, pentru ca nici Mercedesul nu mai e ce-a fost
mrs scrie:Firul il aseaza multumitor pt o mulineta de 280 ron... probleme de genul pe care le-ai mentionat mai sus nu am avut.
Acum intreb si eu: Ce va reszista mai mult bucsa de plastic sau rulmentul??
Pana sa crape bucsa de plastic, daca va crapa, o sa ti se rupa lamela de plastic care scoate caraitul de la baitrunner la pl si va trebui sa o desfaci si sa-i inlaturi acel plastic rupt care poate bloca angrenajul de rulare. Dar ai dreptate, daca are bucsa de plastic vinde-le si ia-ti altceva. Numai sa ai grija sa nu-ti iei altceva tot cu plastice, ca n-ai facut nimic.
mrs scrie:Firul il aseaza multumitor pt o mulineta de 280 ron... probleme de genul pe care le-ai mentionat mai sus nu am avut.
Acum intreb si eu: Ce va reszista mai mult bucsa de plastic sau rulmentul??
Pana sa crape bucsa de plastic, daca va crapa, o sa ti se rupa lamela de plastic care scoate caraitul de la baitrunner la pl si va trebui sa o desfaci si sa-i inlaturi acel plastic rupt care poate bloca angrenajul de rulare. Dar ai dreptate, daca are bucsa de plastic vinde-le si ia-ti altceva. Numai sa ai grija sa nu-ti iei altceva tot cu plastice, ca n-ai facut nimic.
Este altceva sa pice lamela la o mulineta de 280 ron... decat o bucsa la o mulineta mai mult decat dublu la pret.
Sunt curios, a fost vre-un caz in care s-a stricat acea bucsa? Ca am mai vazut subiectul asta discutat si cu alte ocazii. Si din ce am inteles folosirea unui rulment in locul acelei bucse nu ar schimba absolut nimic. Sau e pentru confort psihic? Ca asa mergem in dragon si gasim mulinete si cu 12 rulmenti...rulmentii nu-s o problema, gasim....mai greu e sa gasim o bucsa amplasata cu cap si alte aliaje decat zamacul
DumiD scrie:Sunt curios, a fost vre-un caz in care s-a stricat acea bucsa? Ca am mai vazut subiectul asta discutat si cu alte ocazii. Si din ce am inteles folosirea unui rulment in locul acelei bucse nu ar schimba absolut nimic. Sau e pentru confort psihic? Ca asa mergem in dragon si gasim mulinete si cu 12 rulmenti...rulmentii nu-s o problema, gasim....mai greu e sa gasim o bucsa amplasata cu cap si alte aliaje decat zamacul
Sunt curios daca stii si duritatea materialului folosit la xsc... ai luat cumva mostra si l-ai masurat cu ajutorul brinelului... ??
ce-ar mai fi....sa ne desfacem mulinetele si sa facem un test de rezistenta materialelor.....
vorbeam de zamac ca gasesti la dragon, impreuna cu 12 rulmenti. concret am gasit zamac in mulinete shakespeare si sert, cand le-a cedat la ambele frana la baitrunner. mai am si niste sprouri pe care nu prea le folosesc si le suspectez si pe dansele de asa ceva . la restul nu ma pronunt inca
DumiD scrie:Sunt curios, a fost vre-un caz in care s-a stricat acea bucsa? Ca am mai vazut subiectul asta discutat si cu alte ocazii. Si din ce am inteles folosirea unui rulment in locul acelei bucse nu ar schimba absolut nimic. Sau e pentru confort psihic? Ca asa mergem in dragon si gasim mulinete si cu 12 rulmenti...rulmentii nu-s o problema, gasim....mai greu e sa gasim o bucsa amplasata cu cap si alte aliaje decat zamacul
Sunt curios daca stii si duritatea materialului folosit la xsc... ai luat cumva mostra si l-ai masurat cu ajutorul brinelului... ??
Pt orice componenta aflata intr-un angrenaj in miscare exista frecare. Duritatea unui material este data durata cat mai mare de folosire a piesei respective raportat la un grad de uzura cat mai mic. Deci acea piesa de plastic nu are cum sa reziste mai mult decat un rulmet din otel inoxidabil sa zicem.
Lao scrie:Mrs, daca esti asa profi in mulinete de ce ai mai deschis subiectul? Te plictiseai?
Nu sunt profi in mulinete si nici nu ma plictiseam... Doar eram curios dc pl are rulment in acel loc si cei de la shimano au pus o bucsa de plastic. Intradevar consider ca forta unei mulinete sta in pinioane, arbore central si rotile dintate si a calitatii materialeleor din care sunt facute acestea... rulmetii au alt rol (cred ca asta a contat mai mult in viziunea celor de shimano, poate gresesc).
Nu am zis niciodata ca shimano nu sunt bune (si eu le consider printre cele mai bune).