radudoctor86 scrie:Nu i vorba de craciun sau ca am observat tarziu doar ca deja e batator la ochi. Ar trebui marginalizate magazinele astea si poate schimbata legislatia ca in Statele Unite , ce zici in reclame sa fie real.
Oho, mai e mult pana departe! Greu de schimbat legislatia , din moment ce, in toata partea asta de lume (Europa) se practica vrajeala in reclame. Iti spun ca ma lovesc de chestia asta lucrand in fenomen.
Dar, toata treaba, are si o explicatie. Exemplu: vinzi un fir monofilament. Ai 2 sanse sa-l vinzi
bine in Romania. Ori scrii pe cutie o rezistenta la rupere fantasmagorica (90% dintre clienti la asta se uita prima data), ori il supradimensionezi real. Cand ai ghinionul sa intalnesti un fir care chiar respecta toate specificatiile declarate, sau unul din state, unde chestiile astea nu se intampla (ca se lasa cu amenzi, daune in justitie si faliment), ai mari probleme in a-l vinde. De ce? Pai, simplu, deoarece publicul s-a obisnuit ca un fir, fals declarat de 0,18, sa aiba 6,7, ba chiar si 10 kg rezistenta la rupere la nod!
Inclusiv Danny Fairbrass, intr-unul din episoadele Korda Masterclass afirma, public si nestingherit, ca firele Korda, de regula, sunt supradimensionate in raport cu inscriptia de pe ambalaj, deoarece publicul se simte mult mai confortabil asa, stiind ca se poate baza pe firul ala in situatii mai dificile de pescuit.
Acuma, desigur, firmele care fac chestia asta ca si cele cu reducerile fictive, practica
inselaciunea, dar si cleintii au o parte din vina cand se mai lasa inselati de astfel de metode in 2016.
E ca la samsarii de masini: exista sub 0,1% sanse ca o masina din 2007, adusa recent din Germania, sa fi parcurs doar 120-130000 de km. Pai nu?