Am schimbat bucsa cu rulmenti la un set de xsc care aveau un sezon de pescuit si pot spun ca cel putin doua din cele 4 aveau uzura la acea bucsa , uzura vizibila cu ochiul liber la diametrul interior .
Tin sa precizez ca cele doua mulinete aveau joc in manivela destul de pronuntat dar dupa ce am inlocuit bucsa cu rulment jocurile aproape au disparut .
buna seara. as vrea sa va impartasesc din experienta mea legata de acest upgrade al mulinetelor.pentru mine e un hoby. am si studiat o gramada de scheme de mulinete de la diferiti producatori si am ajuns la concluzia ca dupa materialul din care e facut corpul si rotorul mulinetei, dupa materialul angrenajelor, rulmentii sunt urmatorul element care determina calitatea si implicit pretul unei mulinete. vorbesc de mulinetele la care ce scrie pe ele sau pe cutie, se regaseste si in interiorul ei. la mulinetele mari de crap (big pit) datorita solicitarilor la care sunt supuse mulinetele mai ales in timpul luptei cu crapii mari, e de dorit sa avem mulinete cu cat mai multi rulmenti chiar daca sunt pusi in locul bucselor de plastic. oricum un rulment este net superior la toate capitolele oricarei bucse. aceasta datorita faptului ca transforma frecarea de alunecare in frecare de rostogolire. aceasta are cel putin doua avantaje: 1. coeficientul de frecare de rostogolire este cu mult mai mic decat cel de frecare, rezultand o miscare mai usoara a angrenajului 2. fiabilitatea creste mult datorita faptului ca la frecarea de alunecare(bucsa) apare o uzura a suprafetelor de contact, care duce in timp la aparitia de jocuri in angrenaj. s-a vorbit in acest topic de diferite mulinete la care se pot shimba rulmentii. ce am observat ca discutiile se reduc doar la rulmentii de pe axul principal, cel cu manivela.tin sa precizez ca pe langa acesti rulmenti, se mai pot inlocui si alte bucse aflate in locuri la fel de importante. de exemplu la galet, la wormshaft, la pinion, etc. un exemplu concludent care sprijina teoria mea este faimosul X-SHIP, de care beneficiaza ultimele modele SHIMANO ,si care nu este alceva decat montarea celui de-al doilea rulment pe pinionul principal .
Intradevar cum a subliniat colegul Calin in postarea lui foarte explicita si la obiect generatia noua de mulinete de la shimano dispune de sistemul X SHiP adica pe intelesul tuturor un rulment in partea din spate a worm shaftului care face angrenajul mult mai stabil.
Sg minus al XSC este doar lipsa acelui rulment de pe pinionul de atac in rest are rulmenti la fel ca un xtc ci 4 exceptand corpul de ci4 bineinteles.
Salut , rulmentii se potrivesc la un Navi XTA 8000.Ma refer sa schimb bucsele de teflon de la manivela ,stanga si dreapta corpului.Mulineta o folosesc la spod.