gabi1 scrie:Buhac se bagă martor în circumstanțiere.
Mai traieste???
Pentru unii umorul este ca si o limba straina: fara subtitrare nu inteleg nimic! Este de o mie de ori mai bine să fii optimist şi să te înşeli, decât să fii pesimist şi să ai dreptate.
1
CORPUL DE CONTROL AL MINISTRULUI
RAPORT DE CONTROL
FEDERAȚIA ROMÂNĂ DE PESCUIT SPORTIV
- BUCUREŞTI 2016 –
2
I. Date de identificare a acţiunii de control
În baza Ordinului de serviciu 318/03.11.2016, Corpul de Control al Ministerului Tineretului şi Sportului a efectuat în perioada 06-10.11.2016 un control la Federația Română de Pescuit Sportiv (FRPS). În perioada controlului conducerea entității controlate era asigurată de președintele federației POPESCU Ștefan.
II. Cadrul legal al acţiunii de control
- H.G. nr.11/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea educaţiei fizice şi sportului nr.69/2000, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţa Guvernului nr.119/1999, republicată, privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv.
III. Obiectivul acţiunii de control:
Verificarea modului de respectare a prevederilor contractelor de finanțare încheiate cu Ministerul Tineretului și Sportului pe anii 2015 și 2016.
IV. Descrierea entității controlate:
FRPS are sediul în localitatea Alba Iulia, județul Alba, str. Octavian Goga nr.7 (din declarația verbală a președintelui federației, sediul FRPS se află la aceeași adresă la care se află și domiciliul acestuia), cod fiscal 28179632, cod CAEN 9319 – alte activități sportive. Aceasta este, potrivit legii, o structură sportivă de interes național, persoană juridică de drept privat, de utilitate publică, fără scop lucrativ, autonomă, neguvernamentală, apolitică și fără scop lucrativ care se organizează și funcționează în baza statutului propriu.
Astfel, după cum reiese din Statutul FRPS, aceasta este autorizată de Ministerul Tineretului și Sportului cu autorizația nr.115/20.08.2013 și este recunoscută ca structură sportivă cu certificatul de identitate sportivă nr.0075101, nr. de identitate din Registrul Sportiv AB/C/00002/2013 din 20.08.2013 și înscrisă în Registrul Special sub nr.101.
Pentru finanțarea programelor sportive proprii, FSPS poate beneficia de finanțare de la bugetul de stat și de la bugetele locale în baza contractelor încheiate cu organele administraţiei publice centrale sau locale, după caz, în conformitate cu prevederile Legii nr.69/2000 – Legea educației fizice și sportului, cu modificările și completările ulterioare. În acest context, pentru anul 2015, a fost elaborată Metodologia cadru din 12 ianuarie 2015 referitoare la finanţarea programelor sportive de utilitate publică ale structurilor sportive de drept privat din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii Ministerului Tineretului şi Sportului, aprobată prin OMTS nr.13 din 12 ianuarie 2015, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 56 din 23 ianuarie 2015.
V. Constatări:
A. Greutăți întâmpinate de membrii echipei de control pe durata efectuării verificărilor
- Pe perioada derulării controlului președintele FRPS, POPESCU Ștefan a fost singura persoană care a reprezentat entitatea controlată, acesta precizând că nu poate asigura prezența secretarului general (utilă și necesară în clarificarea unor aspecte) întrucât acesta se află în altă localitate. Menționăm faptul că pe anul 2015 funcția de secretar general al FRPS a fost îndeplinită de PODARU Sandu, iar pe anul 2016 de MUNTOIU Aurel Constantin. Potrivit Statului FRPS, secretarul general îndeplinește atribuțiile ordonatorului de credite în cadrul federației;
- Controlul s-a desfășurat în condiții improprii, având în vedere următoarele aspecte:
Președintele FRPS nu a recunoscut, în mod constant, competența echipei de control a ministerului de a verifica modul de respectare a prevederilor contractelor de finanțare încheiate de federație cu Ministerul Tineretului și Sportului pe anii 2015 și 2016, așa cum rezultă din conținutul procesului-verbal nr.315/09.11.2016 (Anexa nr.1);
3
Refuzul președintelui FRPS de a pune la dispoziția membrilor echipei de control a copiilor unor documente financiar-contabile justificative, menționând că acestea au fost depuse la MTS, așa cum rezultă din conținutul procesului-verbal nr.315/09.11.2016, menționat anterior;
În acest context, pentru întocmirea raportului de control, pe baza unei analize pertinente a operațiunilor financiar-contabile efectuate la nivelul FRPS, Corpul de Control a solicitat aceste documente Direcței Financiare și Contabilitate, cu adresa nr.327/14.11.2016 (Anexa nr.2) și Direcției Dezvoltarea Sportului de Performanță, cu adresa nr.328/14.11.2016 (Anexa nr.3);
Urmare a răspunsurilor primite de la direcțiile de specialitate menționate mai sus, a rezultat faptul că documentele financiar-contabile prezentate în original pe durata controlului la sediul FRPS, nu se află la MTS. Astfel, Direcția Financiar și Contabilitate prin adresa nr. 9169/15.11.2016 (Anexa nr.4) menționează faptul că FRPS nu a depus conturile de execuție pe anii 2015 și 2016, iar printre documentele prezentate de Direcția Dezvoltarea Sportului de Performanță, atașate la adresa nr.6054/14.11.2016, (Anexa nr.5) nu se regăsesc cele referitoare la executarea contractului de finanțare pe anul 2015 încheiat de federație cu MTS;
Având în vedere constatările privind modul de ținere a contabilității FRPS, președintele acesteia nu a asigurat, la solicitarea membrilor echipei de control, prezența reprezentantului firmei de contabilitate la sediul federației pe durata efectuării verificărilor. Menționăm faptul că pentru perioada 01.01.2015 - 31.03.2016 responsabilitatea ținerii contabilității FRPS este asigurată de societatea ORIZONT BUSINESS – EXPERT SRL din Alba Iulia, reprezentată prin CURTA Elena Nicoleta, expert contabil, în baza contractului de prestări nr.95/20.04.2016 (Anexa nr.6);
Refuzul președintelui FRPS de a da o Notă-explicativă la solicitarea membrilor echipei de control în legătură cu aspectele constatate. Acest refuz a fost clar exprimat, președintele FRPS precizând, fără echivoc, că darea notei-explicative este nelegală, așa cum rezultă din alin. ultim al Anexei nr.1;
Refuzul președintelui FRPS de a pune la dispoziția membrilor echipei de control a registrelor de contabilitate (registrul jurnal și cartea mare), motivând că le deține numai în format electronic pe un CD, neavând posibilități de listare a acestora. Astfel, președintele FRPS s-a angajat că va pune la dispoziția echipei de control, în format electronic, documentele solicitate în dimineața zilei următoare, respectiv în data de 10.11.2016. Echipa de control s-a prezentat la sediul FRPS la data stabilită, în jurul orei 09.00, constatând că poarta de acces era închisă iar la încercările repetate de a fi contactat telefonic, președintele FRPS nu a răspuns.
B. Verificarea modului de respectare a prevederilor contractului de finanțare încheiat cu Ministerul Tineretului și Sportului pe anul 2015
1. Obligativitatea utilizării sumelor repartizate de MTS precum și a veniturilor proprii ale federației potrivit destinației stabilite prin contract și prin metodologia aprobată (art.3.1 din contract)
În vederea finanțării în anul 2015 a programului ”Promovarea sportului de performanță” FRPS a încheiat cu MTS contractul nr.9905/26.08.2015 (Anexa nr.7) în valoare totală de 71.800 lei, după cum urmeză:
a. 40.000 lei, reprezentând alocații de la bugetul de stat pentru subprogramul ”Calendar sportiv național”;
b. 31.800 lei, reprezentând venituri proprii ale MTS, din care:
i. 28.800 lei, pentru achiziționarea de echipament și materiale sportive de natura conumabilelor și/sau a obiectelor de inventar;
ii. 3.000 lei, pentru cheltuieli privind efectuarea probelor de control doping.
Din documentele întocmite de FRPS, respectiv Anexa nr.6 la contractul de finanțare - Contul de execuție (Anexa nr. rezultă faptul că valoarea totală a plăților efectuate pentru finanțarea programului a fost de 72.370,81 lei, din care 71.800 lei din resursele alocate de MTS și 570,81 lei din veniturile proprii ale federației. Din analiza documentelor puse la dispoziție în timpul controlului a rezultat faptul că se
4
înregistrează diferențe între valoarea plăților înscrisă de către FRPS la punctul III din Contul de execuție
– Situația documentelor justificative existente în contabilitatea federației aferente cheltuielilor efectuate
din suma repartizată de MTS, structurate pe programele, subprogramele și categoriile de cheltuieli
menționate în Anexa 2 la contract, aferente trimestrului IV și valoarea plăților rezultată în urma
verificărilor efectuate de către echipa de control. Detalii în legătură cu utilizarea fondurilor, pe categorii
de cheltuieli, constatată de membrii echipei de control prin compararea situației întocmită de FRPS și
plățile efectuate și consemnate în registrul de casă precum și în extrasul de cont bancar se regăsesc în
Tabelul nr.1.
Din moment ce contabilitatea nu a fost ținută separat pentru resursele puse la dispoziție de către MTS prin contract, nu se poate identifica cu precizie contribuția proprie a FRPS la finanțarea activităților programului;
Analizând datele din coloana ”Diferențe” a Tabelului nr.1, suntem de părere că FRPS nu a utilizat, portivit destinației stabilite la Cap. II, art.1 alin.a.1 din contractul de finanțare, suma de 8.048,40 lei, respectiv pentru finanțarea activităților aferente subprogramului ”Calendar sportiv național”. Din verificările efectuate a rezultat faptul că disponibilitățile federației, la 31.12.2015, sunt în sumă totală de 1.398,09 lei, aflate în casierie (734,53 lei – Anexa nr.9) și în contul din bancă (663,56 lei – Anexa nr.10). În acest context, se poate aprecia că suma de 6.650,31 lei rezultată din diferența între alocația bugetară pusă la dispoziție de MTS și neutilizată și disponibilitățile federației la 31.12.2015, a fost utilizată pentru destinații asupra cărora echipa de control nu se poate pronunța;
Deoarece plățile efectuate din veniturile proprii ale FRPS sunt sub pragul de minimum 10% din valoarea totală repartizată de MTS, așa cum reiese din Contul de execuție întocmit de federație, rezultă că aceasta nu a respectat obligația stipulată la art.3.2 din contractul de finanțare care prevede: ”să realizeze o contribuție proprie de minimum 10% venituri oproprii ale federației din valoarea totală a sumei repartizată de MTS...”;
În Contul de execuție au fost incluse de către FRPS cheltuieli cu organizarea competițiilor sportive naționale în valoare de 5.938,9 lei pentru care nu au fost identificate plăți în registrul de casă și/sau în extrasul de cont bancar, potrivit celor înscrise în rubrica observații a tabelului nr.1; Plafonul aprobat pentru cheltuieli efectuate din veniturile proprii ale MTS, aferente achiziționării de materiale și echipamente sportive, a fost depășit cu suma de 2.909,50 lei, de unde ar putea rezulta că aceste cheltuieli au fost suportate din altă sursă de finanțare, posibil din sumele de la bugetul de stat destinate cheltuielilor cu organizarea competițiilor sportive naționale; Cu toate că prin adresa nr.13949/24.11.2016 (Anexa nr.11) președintelui FRPS i s-a solicitat să pună la dispoziția MTS, cel mai târziu până pe data de 07.12.2016, contul de execuție privind modul de utilizare a sumei de 71.000 lei repartizată Federației în anul 2015 de către MTS, pentru finanțarea programului ”Promovarea sportului de performanță” precum și, în copie, toate documentele financiar-contabile (registrul jurnal, registrul cartea mare, registrul inventar, facturi, chitanțe, note de recepție, bonuri de consum, dispoziții de plată și dispoziții de încasare către casierie, ordine de plată, cecuri de numerar, registrul de casă etc.) care justifică modul de utilizare a finanțării acordată de MTS, inclusiv copia certificată ”conform cu originalul” a Regulamentului de Organizare și Funcționare a Federației Române de Pescuit Sportiv, acesta nu a răspuns în niciun fel solicitării. Menționăm faptul că adresa nr.13949/24.11.2016 a fost transmisă către FRPS prin intermediul Poștei Române, cu ”confirmare de primire” (numărul confirmării de primire dat de oficiul poștal fiind 4282) (Anexa nr.12). După îndeplinirea procedurile specifice, în data de 16.12.2016 Poșta Română a dispus înapoierea documentului către expeditor (MTS) ca urmare a expirării termenului de păstrare.
În concluzie, având în vedere constatările de mai sus, în opinia echipei de control, se impune recuperarea sumei de 8.048,4 lei de la FRPS, potrivit datelor prezentate în Tabelul nr.1. Cu toate acestea, ținând cont de faptul că observațiile de mai sus se bazeză numai pe o verificare sumară, efectuată la fața locului, a documentelor justificative aflate la dosarul de cheltuieli al FRPS și nu pe o atentă studiere, interpretare și coroborare a acestora, în condițiile în care președintele federației creat o atmosferă improprie desfășurării controlului, refuzând să pună la dispoziția controlorilor copiile acestor documente, echipa de control opinează că în această situație nu își poate asuma, cu certitudine, observațiile menționate anterior.
6
2. Obligativitatea efectuării raportărilor menționate la art.3.5, 3.6, 3.7, 3.8 și 3.10 din contract
Pentru a urmări conținutul precum și încadrarea în termen a raportărilor obligatorii menționate la art.3.5, 3.6, 3.7, 3.8 și 3.10 din contract, membrii echipei de control i-au solicitat președintelui FRPS să le pună la dispoziție documentele respective. Președintele FRPS a menționat faptul că raportările s-au făcut prin e-mail, context în care i-au fost cerute e-mailurile din calculator care să certifice acest lucru, precum și atașamentele aferente. Deși această solicitare a fost reiterată pe durata controlului, nu s-a putut intra în posesia documentelor.
În vederea finalizării verificărilor în legătură cu acest aspect, documentele au fost solicitate direcțiilor de specialitate din cadrul MTS. Astfel, așa cum am menționat anterior, Direcția Financiar și Contabilitate a specificat faptul că ”...nu au fost depuse conturile de execuție în anii 2015-2016”. Totodată, din verificarea documentelor puse la dispoziție de către Direcția Dezvoltarea Sportului de Performanță, nu au fost identificate raportările obligatorii pe care FRPS ar fi trebuit să le întocmească și să le transmită la MTS cu periodicitatea și la termenele specificate în contractul de finanțare.
În concluzie, echipa de control opinează că prin neefectuarea raportărilor obligatorii FRPS a încălcat clauzele menționate la art.3.5, 3.6, 3.7, 3.8, 3.10 din contract.
3. Obligativitatea respectării dispozițiilor legale și a prevederilor cuprinse în statutul și regulamentele federației, referitoare la modul de utilizare a fondurilor puse la dispoziție de către MTS (art. 3.14 din contract)
Verificările efectuate de echipa de control privind respectarea dispozițiilor legale cuprinse în statutul și regulamentele FRPS au avut în vedere numai modul în care persoanele cu competențe în domeniul utilizării fondurilor puse la dispoziție de către MTS și-au îndeplinit atribuțiile în acest sens.
Astfel, din verificarea documentelor, în original, aflate la dosarul de cheltuieli pus la dispoziția membrilor echipei de control a rezultat faptul că președintele FRPS a semnat documente de plată/încasare și a angajat patrimonial entitatea, exercitând atribuțiile ordonatorului de credite.
În acest context, pentru a verifica dacă președintele FRPS poate îndeplini atribuțiile ordonatorului de credite în cadrul entității, i-au fost solicitate documentele care îi conferă această calitate. Astfel, la cererea echipei de control de a-i pune la dispoziție Statutul și ROF-ul, președintele FRPS a prezentat, în original, numai Statutul care purta ștampila notarului public GÂLCĂ Carmen. Totodată, președintele FRPS a înmânat echipei de control Statutul și ROF-ul listate din calculator, fără a purta mențiunea ”conform cu originalul” (Anexa nr.13) și (Anexa nr.14).
Din analiza acestor documente au rezultat următoarele:
Existența unei contradicții referitoare la competența exercitării atribuțiilor de ordonator de credite în cadrul FRPS între prevederile Statutului și cele ale ROF. Astfel la art.31 din Statut se precizeză că ”Secretarul general este angajat prin decizia președintelui la propunerea Biroului, prin contract de muncă pe perioadă determinată, fiind ordonatorul de credite al federației...” în timp ce în ROF se precizează, pe de o parte, la alin. al treilea de la cap. ”Președintele federației” că acesta ”Este ordonatorul de credite împreună cu secretarul general”, iar pe de altă parte, la cap. ”Secretarul general”, alin. al treilea, că ”Secretarul general este ordonatorul de credite al federației”;
ROF-ul FRPS a fost prezentat echipei de control în forma listată din calculator, fără a se putea face confruntarea cu documentul original care, potrivit art. 26.2 din Statut, trebuie aprobat de către Biroul Federal;
Totodată, în conformitate cu prevederile ROF, alin. al șaselea de la capitolul ”Președintele federației” acesta ”angajează patrimonial federația, în limitele competențelor delegate de către Biroul Federal,
7
are drept de semnătură și specimen pentru conturile bancare ale federației”. Cu toate că acest drept nu îi este conferit prin Statutul federației, președintele FRPS a exercitat aceste atribuții;
Având în vedere art. 36 (5) din Legea nr. 69/2000 – Legea educației fizice și sportului care stipulează că ”Federaţiile sportive naţionale se organizează şi funcţionează în baza statutului propriu elaborat în conformitate cu prevederile prezentei legi şi cu statutele federaţiilor internaţionale corespondente”, în opinia echipei de control exercitarea atribuțiilor de ordonator de credite în cadrul FRPS ar trebui să respecte, cu prioritate, prevederile statutare și nu pe cele ale ROF, respectiv să se afle în competența secretarului general;
În concluzie, echipa de control opinează că exercitarea atribuțiilor ordonatorului de credite de către președintele FRPS s-a făcut cu nerespectarea prevederilor statutare, prevederi care prevalează celor din ROF.
4. Obligativitatea ținerii evidenței contabile (art.3.20 din contract)
Potrivit prevederilor art.3.20 din contract, FRPS era obligată ”să țină evidența contabilă analitică distinctă pentru cheltuielile și plățile efectuate din suma repartizată de MTS, respectiv pe programele, subprogramele și categoriile de cheltuieli prevăzute în Anexa nr. 2 la contract”.
Din verificarea documentelor puse la dispoziție s-au constatat următoarele:
La nivelul FRPS nu se ține o evidență contabilă analitică distinctă pentru cheltuielile și plățile efectuate din suma pusă la dispoziție de MTS. Totodată, există un singur cont bancar pentru evidențierea tuturor operațiunilor realizate de federație, pentru toate sursele de finanțare ale acesteia (sume primite de la MTS, venituri proprii, sponsorizări etc.), nefiind deschis un cont distinct pentru evidențierea operațiunilor aferente finanțării primite de la MTS. Acest aspect este valabil și în cazul operațiunilor cu numerar efectuate prin casierie, unde nu există o evidență analitică distinctă pe diferite surse de finanțare. În acest context, trebuie menționat faptul că verificarea execuției bugetare aferentă sumelor puse la dispoziție de către MTS este deosebit de greoaie, identificarea plăților efectuate făcându-se prin compararea datelor înscrise în contul de execuție, întocmit și asumat de către președintele FRPS, cu cele din registrul de casă și din extrasul de cont;
În opinia membrilor echipei de control, FRPS nu a ținut evidența contabilă a operațiunilor economico-financiare efectuate în decursul anului 2015 ținând cont de faptul că, în speță, contractul cu firma de contabilitate a fost încheiat în data de 20.04.2016, pentru perioada 01.01.2015-31.03.2016, încălcându-se prevederile Legii contabilității nr.82/1991, republicată, care stipulează la art.1 alin. (2) următoarele: ”Instituţiile publice, asociaţiile şi celelalte persoane juridice cu şi fără scop patrimonial au obligaţia să organizeze şi să conducă contabilitatea financiară”. Cu toate acestea, la data efectuării controlului, FRPS a făcut dovada aducerii la zi a evidenței contabile pe anul 2015, echipa de control prezumând faptul că, raportat la data încheierii contractului cu firma de contabilitate (20.04.2016), s-a avut în vedere întocmirea pe o perioadă retroactivă a documentelor financiar-contabile, respectiv pe anul 2015;
Documentele financiar-contabile verificate cu ocazia controlului la sediul federației, aflate la dosarul de cheltuieli (ce nu au putut fi ridicate în copie de echipa de control), nu erau semnate de reprezentatul firmei de contabilitate, fiind asumate pe bază de semnătură numai de către președintele FRPS;
În condițiile în care președintele FRPS nu a putut pune la dispoziția echipei de control Registrul-inventar, deși acset document i-a fost solicitat pe durata verificărilor, opinăm că Situațiile financiare anuale au fost întocmite pe baza datelor din balanța de verificare și din extrasele de cont, fără efectuarea inventarierii patrimoniului, încălcându-se prevederile Legii contabilității nr.82/1991, republicată, care la art.7 (3) precizează că ”Rezultatul inventarierii se înregistrează în contabilitate potrivit reglementărilor contabile aplicabile”. Mai mult, același act normativ prevede la art.7 (1) că ”Persoanele prevăzute la art.1 au obligaţia să efectueze
8
inventarierea generală a elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute la începutul activităţii, cel puţin o dată în cursul exerciţiului financiar, precum şi în cazul fuziunii, divizării sau lichidării şi în alte situaţii prevăzute de lege”. Trebuie avut în vedere faptul că Legea contabilității nr.82/1991, republicată, menționează la art. 41 ”Constituie contravenţie următoarele fapte: 2. nerespectarea reglementărilor emise de Ministerul Finanţelor Publice, respectiv de instituţiile cu atribuţii de reglementare în domeniul contabilităţii prevăzute la art. 4 alin. (3), cu privire la: d) efectuarea inventarierii”. De asemenea, deși la Cap. II, punctul 5 din Nota informativă prevăzută de modelul formularului situațiilor financiare (Anexa nr.15) se stipulează că ”Situațiile financiare încheiate de persoanele juridice fără scop patrimonial la 31 decembrie 2015 vor fi însoțite de raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, după caz, precum și de procesul-verbal al adunării generale privind aprobarea situațiilor financiare anuale, semnate, conform legii”, în cadrul setului de documente pus la dispoziție, în copie, de către președintele FRPS, nu a fost identificat procesul-verbal prin care adunarea generală a aprobat situațiile financiare anuale pentru exercițiul financiar 2015;
Singurul document de recepție, indiferent dacă s-au achiziționat bunuri sau servicii (chiar și în cazul cheltuielior de masă) a fost nota de recepție, nerespectându-se prevederile OMFP1 3512/2008 privind documentele financiar-contabile care menționează faptul că acest document ”este obligatoriu numai în cazul: - bunurilor materiale cuprinse într-o factură sau aviz de însoţire a mărfii, care fac parte din gestiuni diferite; - bunurilor materiale primite spre prelucrare, în custodie sau în păstrare; - bunurilor materiale procurate de la persoane fizice; - bunurilor materiale care sosesc neînsoţite de documente de livrare; - bunurilor materiale care prezintă diferenţe la recepţie; - mărfurilor intrate în gestiunile la care evidenţa se ţine la preţ de vânzare”;
Au fost plătite facturi întocmite incorect (nu se menționează denumirea bunurilor achiziționate, cantitatea, prețul unitar), pentru acestea întocmindu-se totuși note de recepție fără bază legală (ex. factura DECA/M 631 nr.07828/15.10.2015 emisă de către ROUMASPORT, factura DECA/M 865/01.10.2015);
Au fost date în consum bunuri materiale fără întocmirea bonurilor de consum (nu au fost identificate aceste documente în dosarul de cheltuieli), așa cum prevede OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile;
Au fost achiziționate din resurse bugetare materiale de natura obiectelor de inventar (bărci din fibră de sticlă și un podium) care au fost scăzute din evidență la momentul achiziției acestora pe bază de notă-contabilă, în condițiile în care bunurile respective au durată de funcționare mai mare de 1 an. În opinia noastră aceste bunuri trebuia să figureze, la finele anului 2015, în evidența FRPS.
În concluzie, echipa de control opinează că:
(1) FRPS nu a respectat clauza prevăzută la art.3.20 din contract privind modul de ținere a contabilității sumelor puse la dispoziție de MTS;
(2) Nu există garanția că situațiile financiare anuale întocmite la 31.12.2015 reflectă situația reală a patrimoniului FRPS la acea dată, în condițiile neefectuării inventarierii;
(3) Neefectuarea inventarierii patrimoniului crează premisele producerii unor pagube materiale, în condițiile în care materialele de natura obiectelor de inventar achiziționate din resurse bugetare nu figurează în evidența FRPS la finele anului 2015.
1 Abrogat de OMFP 2634/2015 care a intrat în vigoare de la 01.01.2016.
9
C. Verificarea modului de respectare a prevederilor contractului de finanțare încheiat cu Ministerul Tineretului și Sportului pe anul 2016
Pentru finanțarea programului ”Promovarea sportului de performanță” în anul 2016, MTS a încheiat cu FRPS contractul nr.4946/05.05.2016 (Anexa nr.16 în valoare totală de 25.000 lei. MTS a sistat temporar contractul de finanțare, așa cum rezultă din adresa MTS nr. 1251/19.10.2016 (Anexa nr.17).
VI. ALTE PRECIZĂRI
Verificările efectuate de echipa de control a MTS au avut în vedere, strict și limitativ, respectarea de către FRPS a prevederilor Contractului de finanțare nr. 9905/26.08.2015 încheiat cu MTS și nu întreaga activitate desfășurată de Federație în decursul anului 2015.
VII. MĂSURI:
Ținând cont de:
Greutățile întâmpinate de membrii echipei de control pe durata efectuării verificărilor;
Imposibilitatea analizării perinente a documentelor financiar-contabile și a coroborării acestora ca urmare a refuzului președintelui FRPS de a pune la dispoziția echipei de control a copiilor acestor documente;
Lipsa unor informații lămuritoare în legătură cu cele constatate de echipa de control ca urmare a refuzului președintelui FRPS de a da o notă-explicativă;
Aspectele negative constatate de echipa de control în legătură cu modul de ținere a contabilității și de întocmire a documentelor de către firma de contabilitate;
Exercitarea, prezumtiv fără drept, a calității de ordonator de credite de către președintele FRPS;
propunem înaintarea prezentului Raport de control la Agenția Națională de Administrare Fiscală în vederea efectuării unui control de specialitate în legătură cu modul de utilizare/gestionare a resurselor financiare puse la dispoziția Federației Române de Pescuit Sportiv de către Ministerul Tineretului și Sportului, în baza contractului de finanțare nr.9905/26.08.2015.
Ministerul Tineretului şi Sportului
Corpul de Control al Ministrului
Consilier- Iustin FURDUI
Consilier - Aureliu MARIN
Consilier – Gabriel Arthur ZELINSCHI
Varga sa fi fost din fier...ce brand aveam !!!
George Iorga
Raportul este de-a dreptul ingrozitor! L-am citit si m-am speriat!
Iar faptul ca raportul a fost dirijat si la ANAF, inseamna ca necazurile majore de-abia incep.
Avand in vedere sumele si natura neregularitatilor, daca controlul ANAF-ului se soldeaza cu concluzii similare, cazul este de competenta DNA.
Iar incadrarea juridica va fi grea de tot. Brrr....zornaie catusele, sunt unele infractiuni acolo care inseamna puscarie cu executare,
cezar.ch scrie:Raportul este de-a dreptul ingrozitor! L-am citit si m-am speriat!
Iar faptul ca raportul a fost dirijat si la ANAF, inseamna ca necazurile majore de-abia incep.
Avand in vedere sumele si natura neregularitatilor, daca controlul ANAF-ului se soldeaza cu concluzii similare, cazul este de competenta DNA.
Iar incadrarea juridica va fi grea de tot. Brrr....zornaie catusele, sunt unele infractiuni acolo care inseamna puscarie cu executare,
Corect. Ar trebui sa se apuce inca de pe acum de scris carti. Sper ca imaginatia e nelimitata pentru a scurta crunta soarta
Nu face puscarie doar ptr. atat. La valoarea lui El Presidente sumele vehiculate acolo sunt mici in comparatie cu adevarata valoare a federatiei. Pai ce mare scofala o suma nejustificata de 6000-8000 lei cand el, din pix, amendeaza 7-8 cluburi cu cate 10.000 lei si-a rezolvat bugetul pe tot anul!
Varga sa fi fost din fier...ce brand aveam !!!
George Iorga
Problema o constituie natura infractiunilor: se intrunesc elementele constitutive ale infractiunilor de delapidare, abuz in serviciu si spalare de bani in forma continuata.
Pentru asta nu exista pedeapsa cu suspendare. Ori este declarat nevinovat si achitat, ori condamnat la puscarie.
Conform practicilor judiciare curente, sumele, desi nu sunt mari, ating "masa critica" suficienta pentru a face "buba mare".