Frana rapida mulineta

Lansete, mulinete, fire, carlige, camping, accesorii, etc. Comentati, criticati sau recomandati.

Moderatori: Alin Galbenu, Bogdan Zaharia, odoctee

Dan Mitranescu
Veteran
Mesaje: 6808
Membru din: Sâm Dec 15, 2007 17:48
Puncte: 0
Localitate: bucuresti

Re: Frana rapida mulineta

Mesaj de Dan Mitranescu »

mircead scrie: Teflon
http://japantackle.com/tackle_topics/Drag.htm

Carbotex
http://stores.ebay.com/HPR-Bearings/Dai ... 581&_pgn=7


Insa mi-as dori sa gasesc carbontex neprelucrat insa altundeva decat pe Alibaba, unde vand cantitati mari, nu am gasit.
Ai incredere. Lumea nu poate sa vanda "saiba din capac de galeata de lavabila". Trebuia gasit ceva mai greu de procurat. Incearca sa pui pe un singur tambur saiba din capac de galeata si observa diferentele fata de cele din teflon. :wink:

Carbontex caut acum in China la un pret bun. Daca nu gasim gata facut, vom da tema in fabrica de lansete, sa produca materialul. Au facut ei cobre din talent, nu cred ca nu sunt in stare sa lipeasca doua panze de carbon. 90% cred ca se rezolva.
Sper sa nu ma acuze nimeni ca am "copiat carbontex-ul" . :)

Avatar utilizator
mircead
Veteran
Mesaje: 3076
Membru din: Dum Dec 12, 2010 15:29
Puncte: 0
Localitate: Popesti-Leordeni

Re: Frana rapida mulineta

Mesaj de mircead »

:)
Nu sunt un pescar grozav , dar ma simt grozav pe balta !

Avatar utilizator
mrs
Mesaje: 696
Membru din: Joi Ian 03, 2013 21:15
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti

Re: Frana rapida mulineta

Mesaj de mrs »

Dan Mitranescu scrie:Materialele care aluneca nu sunt indicate intr-un sistem de franare. Nu fac decat sa mareasca forta de strangere pentru a obtine acelasi lucru ca in situatia unui material cu coeficient de frecare mai mare.

Pasla este un material abraziv, deci cu coeficient de frecare mare. Conditia este sa nu fie unsa.
Saibele de plastic ( capac de galeata) micsoreaza cursa fluturelui, dar nu puterea de strangere.
Textolitul este o solutie. Este ceva mai abraziv ( nelacuit ).
Duramidul este o solutie. Se fac roti de carucioare din el. Seamana cu teflonul, dar nu are nicio legatura cu el. Teflonul este un material ce asigura ungerea si nu este bun la franare.

Cel mai bun ramane carbonul. Material abraziv cu un coeficient de frecare foarte mare.
Cea mai buna stare a lui in care se foloseste ca material de franare este o panza de carbon cu un miez care nu o lasa sa se destrame. La suprafata se vede panza.
Se numeste carbontex. Se poate si unge, ca tot prinde frana rapid, chiar si la strangeri usoare ale fluturelui. Daiwa are pe majoritatea modelelor de top.Altii nu isi permit. :)
Noile modele de la Hakuyo vor avea frana din carbontex direct din fabrica.

Cam atat stiu eu despre treaba asta.
Si penn-ul are sistemul asta... cel mai bun sistem de departe.
Ce pret estimati ca o sa fie la noul model de mulineta hakuyo?

Dan Mitranescu
Veteran
Mesaje: 6808
Membru din: Sâm Dec 15, 2007 17:48
Puncte: 0
Localitate: bucuresti

Re: Frana rapida mulineta

Mesaj de Dan Mitranescu »

mrs scrie: Si penn-ul are sistemul asta... cel mai bun sistem de departe.
Ce pret estimati ca o sa fie la noul model de mulineta hakuyo?
Nu vreau sa vorbesc aiurea.
Cea mai buna mulineta de serie facuta in China nu are cum sa coste mai mult de 400 lei la astia care nu baga numele in pret.
Vorbim de un YF10000 de la FL la care se mai adauga si sistemul MCD ( mega culisare domoala :) ) , cam 40 de rotiri la o cursa de tambur, plus tratament special pentru pinioane si surubul infinit. Manivela cu prindere direct prin infiletare in axul pinionului. Frana cu carbontex.
Daca FL-ul costa 220 lei , cred ca asta noua nu o sa treaca de suma precizata. Asta in primul an. Ca pe urma scade, ca se amortizeaza matritele.
Cam atat stiu.

Avatar utilizator
mrs
Mesaje: 696
Membru din: Joi Ian 03, 2013 21:15
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti

Re: Frana rapida mulineta

Mesaj de mrs »

Sunt tare curios ce inseamna tratament special pt. pinioane??? Sa inteleg ca pinionul principal o sa fie adonizat (negru) la fel ca la modelele "scumpe" de la shimano? :mrgreen:

Avatar utilizator
gabi1
Veteran
Mesaje: 4787
Membru din: Joi Sep 16, 2010 19:23
Puncte: 0
Localitate: Gura Oborului

Re: Frana rapida mulineta

Mesaj de gabi1 »

mrs scrie:Sunt tare curios ce inseamna tratament special pt. pinioane??? Sa inteleg ca pinionul principal o sa fie adonizat (negru) la fel ca la modelele "scumpe" de la shimano? :mrgreen:
Procesul la care te referi tu se numește ANODIZARE(Adonis a fost un ''produs masculin'' incestuos). :D
"Azi oamenii cunosc preţul fiecărui obiect si valoarea nici unuia."
"Nu refuza ajutorul imbecililor; pentru a rămâne sus iți trebuie unanimitate". :-)

danicos
pescar de competitie
Mesaje: 1025
Membru din: Mie Noi 17, 2010 17:35
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti

Re: Frana rapida mulineta

Mesaj de danicos »

Salutare,
Am o intrebare referitoare la frana rapida pentru mulinetele Shimano:
Am inlocuit 2 dintre saibele din pasla cu una din textolit, deci 2 saibe metalice din interiorul tamburului sunt in contact direct. Oare este gresit sa procedez asa? Saibele metalice se freaca intre ele (neavand nici pasla si nici textolit), atunci este posibil sa se deformeze sau sa prezinte urme de uzura in timp ( a se toci, pili)?

Avatar utilizator
mrs
Mesaje: 696
Membru din: Joi Ian 03, 2013 21:15
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti

Re: Frana rapida mulineta

Mesaj de mrs »

gabi1 scrie:
mrs scrie:Sunt tare curios ce inseamna tratament special pt. pinioane??? Sa inteleg ca pinionul principal o sa fie adonizat (negru) la fel ca la modelele "scumpe" de la shimano? :mrgreen:
Procesul la care te referi tu se numește ANODIZARE(Adonis a fost un ''produs masculin'' incestuos). :D
Procesul de scriere imi joaca feste (cred ca este din cauza telefonului).... oricum multumesc pt corectare.

Dan Mitranescu
Veteran
Mesaje: 6808
Membru din: Sâm Dec 15, 2007 17:48
Puncte: 0
Localitate: bucuresti

Re: Frana rapida mulineta

Mesaj de Dan Mitranescu »

mrs scrie:Sunt tare curios ce inseamna tratament special pt. pinioane??? Sa inteleg ca pinionul principal o sa fie adonizat (negru) la fel ca la modelele "scumpe" de la shimano? :mrgreen:
Pinioanele se toarna din zamac ( aliaj de aluminiu ).
Tratament "special" inseamna :

1. Materialul folosit sa nu mai fi fost incalzit vreodata. Ca si in cazul otelurilor, incalzirile repetate diminueaza calitatile materialului.
2. Turnarea sa se realizeze la presiuni inalte. La presiuni joase se obtin piese dezaxate si cu diferente de densitate intre zonele turnate. Aceste lucruri nu se observa in prima perioada de utilizare a mulinetei, dar este cauza "rontaitului" care apare dupa un an ...
3. Rectificarea pinionului. Acest lucru se realizeaza pe masini speciale de prelucrat si retuseaza eventuale mici defectiuni aparute in urma turnarii. ( care stau la baza decalibrarilor ulterioare )
4. Ambutisarea la rece. Poate cel mai important procedeu de intarire al pinionului. Pinionul se aseaza pe o matrita din otel ( identica cu cea de turnare, dar rectificata cu mare precizie) si se strange cu forte mari. Astfel materialul se intareste la suprafata si ajunge in faza de tasare a unui pinion uzat . Asa ca "uzura" este luata direct din fabrica, pinionul ne mai putand sa se taseze la suprafata dintilor si astfel sa apara jocurile si "rontaitul".
Toate astea costa. Mult. Altii bruneaza ( vopsesc in negru ) si asta le este toata ingineria ...de luat ochii. :wink:

Deja vorbim de "lucruri sfinte" in comertul cu mulinete din zilele noastre. M-am convins singur.
Degeaba bagi banii in lucruri bune ( cum am bagat eu in TD-uri ), degeaba trec ani buni peste unele mulinete si nu prezinta nicio urma de uzura ( tot de TD-uri zic ) , degeaba se inteapa lumea cu unele modele, ca uita imediat.
Pana nu faci gard din bannere peste tot , greu sclipeste ceva in privirile pescarilor ...

Traim vremuri in care cei care pot sa dea un sfat corect obtinut in urma experientelor sunt condusi numai de doua idei.
1. " daca m-am ars eu, lasa sa se arda si altii" sau
2. " de ce sa-i fac cucul mare lu' ala degeaba" si prefera sa dea sfaturi pe mici interese de c....
Din toate relele din lumea asta, mulinetele sunt printre ultimile care prezinta importanta.
Asa ca, sa fim sanatosi ... si sa ne bucuram in continuare de pinioane brunate . :)

Dan Mitranescu
Veteran
Mesaje: 6808
Membru din: Sâm Dec 15, 2007 17:48
Puncte: 0
Localitate: bucuresti

Re: Frana rapida mulineta

Mesaj de Dan Mitranescu »

gabi1 scrie:
mrs scrie:Sunt tare curios ce inseamna tratament special pt. pinioane??? Sa inteleg ca pinionul principal o sa fie adonizat (negru) la fel ca la modelele "scumpe" de la shimano? :mrgreen:
Procesul la care te referi tu se numește ANODIZARE(Adonis a fost un ''produs masculin'' incestuos). :D
"Procesul" respectiv este o alta mangleala.
Anodizarea ( sau eloxarea) in cazul pinioanelor care lucreaza sub pelicule de ulei este frectie la picior de lemn din punct de vedere al rezistentei mecanice.

Anodizarea este numai o protectie la oxidare.
Cand protejezi ceva care nu a avut niciodata nevoie de protectie ( nu cred ca a vazut nimeni vreodata pinioane oxidate intr-o mulineta si daca prin absurd ajunge ca un pinion care sta in vaselina sa oxideze este clar ca restul mulinetei este varza ) te numesti mafiot :) , in niciun caz inginer.
Cand dai de inteles ca anodizarea da un plus de rezistenta in mecanica pinioanelor, atunci esti numai manglitor.( vorbesc despre producatori )
P.S. Cumparati pinioane negre ! :D Ati vazut pe undeva ? :D

senzor planet
Scrie răspuns

Înapoi la “Comentarii Echipament Crap”