Circumferinta tamburului gol este clar mai mica decat circumferinta tamburului plin.
La o tura completa de manivela, tamburul se invarte cu un numar de rotatii fix, indifferent daca tamburul este gol sau plin.
De aici rezulta ca pe un tambur gol se infasoara mai putin fir la o tura de manivela decat la un tambur plin.
S-ar putea sa ma insel in privinta importantei circumferintei tamburului si imi asum acest lucru, dar la o tura de manivela tamburul nu se invarte ci doar oscileaza fata - spate (motiv pentru care se si numesc mulinete cu tambur oscilant), pick-up-ul se invarte, iar raza lui e constanta in permanenta.
La o gandire mai la rece tind totusi sa cred ca si diametrul tamburului are o influenta deoarece la o tura de pick-up pe tambur se aseaza o spira de fir, iar (cel putin daca o consideram cerc, desi este vorba de o spira) ar trebui sa aibe o lungime mai mare odata cu cresterea razei. Revenind totusi la intrebarea initiala eu totusi sustin ca o incarcare precisa o poti face numai cu doi tamburi asa cum am explicat in postul anterior, restul sunt doar aproximari.