Val Pangica jr scrie:
Sfatul este sincer exprimat dar nu tine cont de realitatea existenta si concurentiala din orice economie de piata . Unde dracu ai mai vazut concurenta sa se uneasca intr-un tort gigantic din care sa se serveasca clientii si sa fie toata lumea multumita . Asta se numeste prin anumite carti - MONOPOL - si nu cred ca este cazul pentru magazinele noastre . Este clar ca la aceasta etapa fiecare magazin vrea sa isi impuna marca si asta prin rezultatele obtinute pe balta , de fiecare membru al unei comunitati . Simplu si clar ! Din fericirte pentru acest Forum rezultatele vorbesc de la sine cu privire la competente si mod de abordare a unei partide de pescuit la crap . Exista un curent populist , la care stiu ca mai simpatizezi si tu in momentele tale de slabiciune ( nimeni nu e perfect ! ) si exista un curent tare si aspru la care vad ca incepi sa te alaturi . Avem nevoie de pescari ca tine si ne face placare sa discutam cu oameni de spirit si de actiune !
Val, te rog sa nu te superi, nu vreau sub nici o forma sa tin lectii sau sa ma dau mai rotund decat e cazul, vreau doar sa fiu bine inteles:
- Monopol inseamna un singur furnizor (de servicii, produse, irelevant). Tu descrii un cartel, sau o intelegere neoficiala intre jucatorii de pe o piata pentru a mentine anumite tarife, etc, urmand ca ei sa fie principalii beneficiari. Nu este cazul.
- Magazinele nu pot avea marca! Au, daca vrei, o anume perceptie vis-a-vis de calitatea produselor, pretul acestora, modul in care esti servit client fiind, etc.
Eu nu pledez nici pentru una, nici pentru alta ci pentru ceva mult mai simplu. Daca 2 se cearta, din pacate, in cazul nostru concret, nu prea mai exista al 3-lea care sa castige! Cred ca, la Romanica, sunt max. 200 de indivizi care au puterea financiara sa cumpere regulat. Majoritatea au si resursele necesare sa-si achizitioneze de afara ce vor. Aia care mai raman, si nu foarte multi, reprezinta prea putin ca sa formeze o piata. Sincer, nu cred ca formeaza macar o nisa. Drept urmare, toti se bat pe ei: in preturi, performante, etc. Nu ajuta pe nimeni, numarul alora de pot si vor sa cumpere nu creste. Daca s-ar schimba stilul, daca oamenii ar fi atrasi mai intai de frumusetea pescuitului specializat la crap, de provocarea reprezentata de fiecare iesire in parte, next step ar ajunge sa traiasca satisfactia deosebita a pregatirilor si mai ales a sperantelor premergatoare fiecarei iesiri. Moment in care au prins microbul. Mai multi "bolnavi", apare piata, toata lumea e 'appy!