dragoss19 scrie:Salutare si la multi ani.
Mi-am luat si eu 2 ultegra 14000 xsc si vreau sa le fac un upgrade.pe langa ce spunea-ti cu inlocuirea bucsilor 4004 si 15181 am vazut intr-un videoclip ca mai schimba si bucsa 15167 cu 2 rulmenti de aceeasi dimensiune ca si pt busca 15181.Crede-ti ca,daca schimb bucsile 4004 si 15181,sa schimb si asta 15167? Mentionez ca nu sunt foarte convins sa le schimb dar cam toata lumea le schimba de noi.Daca ma lasa administratorul sa pun si link-ul la video sa vedeti despre ce vb.Multumesc
Salut,
Am fost plecat si nu am avut cum sa ma uit in schema sa vad pozitia bucsei 15167 (capatul superior al worm shaftului). Sincer, eu nu as schimba-o cu 2 rulmenti de calitate, din doua motive:
- nici macar la Aerotehnium MgS aceasta bucsa nu este schimbata cu un rulment (vezi schema ARTCMGS-12000XTB de pe site-ul Shimano, capatul superior al worm shaftului).
Modificarile pe care le-am facut eu, bucsile 4004 si 15181 (capatul inferior al worm shaftului) sunt inlocuite si la Aerotehnium cu rulmenti. In total Ultegra mea are 6 rulmenti, exact in pozitiile de la Aerotehnium. Aerotehnium are 2 rulmenti in plus pentru ca are 2 rulmenti la fluturele minerului (2 x 13269), lucru care pe mine nu ma intereseaza.
- motivul al doilea, este ca rulmentii de calitate costa... Eu am rulmenti ceramici Boca Bearings si rulmentul cel mic, pentru bucsa 15181, m-a costat 35 de lei.. Eu cred ca nu merita investit mai mult de atit intr-o Ultegra XTC/XSC... Pinionul principal cel de ZAMAK si piesele de plastic ce asigura demultiplicarea pentru slow oscilation la tambur, nu pot fi inlocuite, si dau limitele acestei mulinete..
Spaniolul din video clip am vazut ca foloseste rulmenti SKF, nu stiu cit costa. Oricum, in locul tau, n-as investi mai mult de rulmentul de la manivela si cel de la worm shaft, iar la momentul aparitiei jocurilor le-as diminua (pentru a nu se distruge mulineta) din saibele 743.