Salut,
Entuziasmat de colegii nostri de forum si de cei spanioli (cei ce au facut video-urile cu inlocuirea rulmentului de la manivela) m-am apucat si eu de operatiune..
Pentru a nu ma complica cu rulmenti oxidabili... / inoxidabili din Dragon, mi-am comandat rulmenti ceramici de la Boca Bearings cu ajutorul lui Edi (edi_curiosul@yahoo.com): atit pentru inlocuirea bucsei de plastic 4004 de la manivela, cit si a bucsei de plastic 15181 de la wormshaft..
Atentie insa la urmatoarele:
- inlocuirea bucsei 4004 cu rulment merita facuta si cu reglarea jocului pe ax, din saibele 743. La mine initial erau 3 saibe 743, ulterior pentru reglaj am scos-o pe cea mai subtire de 0.05 mm si am adaugat una facuta de Edi de 0.2 mm.
- la inlocuirea bucsei de plastic 15181 de la wormshaft se scoate si saiba 2409. Rulmentul se adauga impreuna cu un mic distantier ce se monteaza pe partea dinspre capacul 15180. Din grosimea distantierului se regleaza fin si jocul in axul wormshaft-ului. Tot Edi mi-a facut si distantierul.
In final, am obtinut tot o Ultegra 14000 XTC, operatiunea fiind chiar simpla (nu ramin piese in plus sau minus, nu sar arcuri, mulineta fiind usor de lucrat in interior), dar mult mai fluida (face toate rotirile de pe loc pe care le facea Penn 8000 prin toate video-urile..), mai inchegata, prin reglajul jocurilor, parca mai putin fragila.. Asa mi-ar fi placut sa fie de la inceput, dar .. dehh.. Shimano ...
Am atasat si schema Ultegra, pentru a se vedea exact piesele la care am facut referire... Detaliile astea sper sa-i ajute pe cei ce vor sa faca upgrade-ul.