
Moderatori: Alin Galbenu, Bogdan Zaharia, odoctee
Eu spuneam numai ca pe acelasi produs din material metalic supus unor tratamente termice si mecanice identice, pot sa existe diferente majore de calitate, mai ales in cazul pinioanelor.Zsolt1980 scrie:Conform logicii dumneavoastră, când comanzi un pinion ca și piesă de schimb, iar pinionul respectiv are acelaș cod și în mulineta Speedcast de 620 lei și in Ultegra XTC de 800 lei de unde știe producătorul de care să trimită, una bună sau una mai slabă calitativ ? Exemplul cu mulineta de 700 lei și cea de 2400 lei nu stă în picioare, că pur și simplu pinioanele probabil nici măcar nu au acelaș cod și nu se potrivesc de la o mulineta la alta.
Nici măcar exemplul cu mulineta de 700 lei și aia de 1100 lei nu stă in picioare, vezi iarăși cazul Shimano, unde pinionul de la CI4 Xtb sau XSB nu este identic cu pinionul de la modelele inferioare de Ultegra sau Speedcast deoarece la primele pinionul este dintr-un aliaj mult mai ușor, plus că au filetul pentru mâner și sunt "vopsite" in negru cum spuneți dumneavoastră puțin ironic într-o altă postare, intr-un alt topic.Dan Mitranescu scrie:Eu spuneam numai ca pe acelasi produs din material metalic supus unor tratamente termice si mecanice identice, pot sa existe diferente majore de calitate, mai ales in cazul pinioanelor.Zsolt1980 scrie:Conform logicii dumneavoastră, când comanzi un pinion ca și piesă de schimb, iar pinionul respectiv are acelaș cod și în mulineta Speedcast de 620 lei și in Ultegra XTC de 800 lei de unde știe producătorul de care să trimită, una bună sau una mai slabă calitativ ? Exemplul cu mulineta de 700 lei și cea de 2400 lei nu stă în picioare, că pur și simplu pinioanele probabil nici măcar nu au acelaș cod și nu se potrivesc de la o mulineta la alta.
Este alegerea producatorului ce ofera ca piese de schimb din punct de vedere al calitatii.
Exemplul intre aia de 700 si aia de 1100 sta sigur in picioare.![]()
La aia de 2400 nu mai este nevoie sa se redirectioneze piesele decalibrate, se pot arunca linistit fara sa existe pierderi ...Ideea era ca la varfurile de gama pinioanele se comporta altfel . De ce ?!
Depinde de situatie, nu poti sa generalizezi.SEPY31 scrie:Ce crezi un ax de învârte mai bine pe un rulment sau pe o bucșă ?Crap.mures scrie:In ce consta punerea a inca unui rulment si in ce fel imbunatateste performantele mulinetei?
Nu era vorba de ce ține mai mult în timp ci întrebarea era ce plus aduce un rulment de calitate montat intr-o mulineta în locul unei bucșe de plastic. Eu zic că aduce un plus în felul în care rulează mulineta, adică eliminând frecarea dintre o bucsa și pinion printr-un rulment, mulineta va rula mai ușor, dând senzația de calitate superioara.Dan Mitranescu scrie:Depinde de situatie, nu poti sa generalizezi.SEPY31 scrie:Ce crezi un ax de învârte mai bine pe un rulment sau pe o bucșă ?Crap.mures scrie:In ce consta punerea a inca unui rulment si in ce fel imbunatateste performantele mulinetei?
Sunt multe exemple in care lagarul bate rulmentul in functionare. ( nu ai sa vezi vibrochen pe rulmenti )
Din cate stiu exista lagare mult mai durabile decat orice rulment, dar costurile sunt mai mari.
Filetul din pinion se face dupa ce pinioanele se sorteaza. Nu se face filetul si pe urma se toarna pinionul.Zsolt1980 scrie:
Nici măcar exemplul cu mulineta de 700 lei și aia de 1100 lei nu stă in picioare, vezi iarăși cazul Shimano, unde pinionul de la CI4 Xtb sau XSB nu este identic cu pinionul de la modelele inferioare de Ultegra sau Speedcast deoarece la primele pinionul este dintr-un aliaj mult mai ușor, plus că au filetul pentru mâner și sunt "vopsite" in negru cum spuneți dumneavoastră puțin ironic într-o altă postare, intr-un alt topic.
Indiferent când se face filetul, pinionul unei mulinete Shimano CI4 este mult mai ușor ca a uneia non CI4, ca urmare nu sunt din acelaș aliaj.Dan Mitranescu scrie:Filetul din pinion se face dupa ce pinioanele se sorteaza. Nu se face filetul si pe urma se toarna pinionul.Zsolt1980 scrie:
Nici măcar exemplul cu mulineta de 700 lei și aia de 1100 lei nu stă in picioare, vezi iarăși cazul Shimano, unde pinionul de la CI4 Xtb sau XSB nu este identic cu pinionul de la modelele inferioare de Ultegra sau Speedcast deoarece la primele pinionul este dintr-un aliaj mult mai ușor, plus că au filetul pentru mâner și sunt "vopsite" in negru cum spuneți dumneavoastră puțin ironic într-o altă postare, intr-un alt topic.
P.S. Ironia cu vopsitul era ca se prezinta o rezistenta la oxidare ca o rezistenta la uzura.
Nu era vorba de ce ține mai mult în timp ci întrebarea era ce plus aduce un rulment de calitate montat intr-o mulineta în locul unei bucșe de plastic. Eu zic că aduce un plus în felul în care rulează mulineta, adică eliminând frecarea dintre o bucsa și pinion printr-un rulment, mulineta va rula mai ușor, dând senzația de calitate superioara.[/quote]Zsolt1980 scrie: Depinde de situatie, nu poti sa generalizezi.
Sunt multe exemple in care lagarul bate rulmentul in functionare. ( nu ai sa vezi vibrochen pe rulmenti )
Din cate stiu exista lagare mult mai durabile decat orice rulment, dar costurile sunt mai mari.
Daca le schimbi de pe o mulineta pe alta se potrivesc ?Zsolt1980 scrie:Indiferent când se face filetul, pinionul unei mulinete Shimano CI4 este mult mai ușor ca a uneia non CI4, ca urmare nu sunt din acelaș aliaj.Dan Mitranescu scrie:Filetul din pinion se face dupa ce pinioanele se sorteaza. Nu se face filetul si pe urma se toarna pinionul.Zsolt1980 scrie:
Nici măcar exemplul cu mulineta de 700 lei și aia de 1100 lei nu stă in picioare, vezi iarăși cazul Shimano, unde pinionul de la CI4 Xtb sau XSB nu este identic cu pinionul de la modelele inferioare de Ultegra sau Speedcast deoarece la primele pinionul este dintr-un aliaj mult mai ușor, plus că au filetul pentru mâner și sunt "vopsite" in negru cum spuneți dumneavoastră puțin ironic într-o altă postare, intr-un alt topic.
P.S. Ironia cu vopsitul era ca se prezinta o rezistenta la oxidare ca o rezistenta la uzura.