Saibe frana rapida Teflon vs Carbon

Lansete, mulinete, fire, carlige, camping, accesorii, etc. Comentati, criticati sau recomandati.

Moderatori: Alin Galbenu, Bogdan Zaharia, odoctee

Chief
Mesaje: 249
Membru din: Joi Iun 13, 2013 13:14
Puncte: 0
Localitate: Sibiu

Re: Saibe frana rapida Teflon vs Carbon

Mesaj de Chief »

Si pe mine ma surprinde gramatica

Dan Mitranescu
Veteran
Mesaje: 6808
Membru din: Sâm Dec 15, 2007 17:48
Puncte: 0
Localitate: bucuresti

Re: Saibe frana rapida Teflon vs Carbon

Mesaj de Dan Mitranescu »

Szilveszter scrie:
Joi Aug 27, 2020 13:42
ilar scrie:
Mie Aug 26, 2020 15:15
Pt ca sa functioneze bine trebuie stearsa vaselina(degresat) de pe saibele de metal si din locasul pt frana, altfel nu merge bine
Î-mi curăț singur mulinetele,sînt bijutier.specificațiile erau clare pentru carbon:și anume lucrează uscate.dar uite,au pățit-o și alții.am dus la extrem de finețe frânele de okuma la mulinetele anterioare.am tras șaibele în plan drept,polișate oglindă,pâslă degresată prin ultrasunete și gresate doar șaibele să nu lipească.adică na, înțeleg sistemu de funcționare,cu toate astea ma surprins carbonul.:)))
Pentru sistemele de franare ( la modul general ) se folosesc materiale ce asigura o dezlipire rapida cand nu se mai exercita o forta asupra lor. Acest lucru este realizat in principal prin suprafata rugoasa, asa cum este in cazul paslei sau al carbontexului.
Materialele cu suprafete plane, cu atat mai mult cele "polisate", ofera un efect de ventuza. Chiar daca frana se desface putin , ele raman lipite, iar daca se desface frana mai mult, atunci se desfac brusc si franarea nu poate fi controlata progresiv.
Materiale ca teflonul, textolitul, plasticul, .... se "poliseaza" singure in timpul franarii, suprafetele devin plane si astfel se produce efectul de ventuza.
Am improvizat si eu ani de zile cu saibe din plastic ( capac de galeata ), se obtine o frana rapida, dar in niciun caz una care sa fie reglata fin si sigur.
Plasticul chiar se si poate gripa daca nu este uns, iar daca e uns efectul de ventuza intre saibe este evident.

Indiferent de timpul de folosire, pasla sau carbontexul nu se vor lustrui !!!
Asta este calitatea ce face aceste doua materiale adecvate sistemelor de franare din mulinete.

Totusi, toata lumea vorbeste despre saibele de pasla sau cele de carbontex.
Nimeni nu a facut niciodata referire la saibele metalice. Materialul din care sunt facute acestea are un rol foarte important. Ele pot fi din otel sau din duraluminiu.
In cazul saibelor de otel carbontexul poate functiona si fara vaselina, deoarece otelul se gripeaza mai greu, iar franarea ramane cursiva.
Producatorii mari tin cont de greutatea mulinetelor, iar diferenta intre un set de saibe de otel si unele de duraluminiu poate sa ajunga si la 20g in cazul mulinetelor cu tamburi mari.
Asa ca se folosesc saibe de duraluminiu pentru a oferi mulinete usoare, iar in cazul asta saibele trebuiesc unse pentru a nu se gripa.

Dan Mitranescu
Veteran
Mesaje: 6808
Membru din: Sâm Dec 15, 2007 17:48
Puncte: 0
Localitate: bucuresti

Re: Saibe frana rapida Teflon vs Carbon

Mesaj de Dan Mitranescu »

Atat saibele de pasla cat si cele de carbontex, plus cele de metal, trebuiesc curatate dupa anumite perioade de timp, deoarece vaselina se incarca cu paricule fine de pilitura rezultate in urma frecarii, iar acest amestec se intareste si se depune in porii paslei sau ai carbontexului si astfel se poate ajunge la acelasi efect de ventuza ce scade performantele sistemului de franare.
Nu am auzit pe nimeni sa greseze mulinetele, dar sa desfaca si tamburii sa ii curete. :wink:

Szilveszter
Mesaje: 172
Membru din: Joi Noi 01, 2018 17:16
Puncte: 0
Localitate: Timișoara

Re: Saibe frana rapida Teflon vs Carbon

Mesaj de Szilveszter »

Eu am șlefuit cele metalice doar.a dat rezultate ,iar cele de pâslă odată curățate cu ultrasunete au devenit pufoase

Dan Mitranescu
Veteran
Mesaje: 6808
Membru din: Sâm Dec 15, 2007 17:48
Puncte: 0
Localitate: bucuresti

Re: Saibe frana rapida Teflon vs Carbon

Mesaj de Dan Mitranescu »

Szilveszter scrie:
Vin Aug 28, 2020 6:30
Eu am șlefuit cele metalice doar.a dat rezultate ,iar cele de pâslă odată curățate cu ultrasunete au devenit pufoase
Unde le-ai curatat cu ultrasunete ? Ai aparat de acest fel ?

Szilveszter
Mesaje: 172
Membru din: Joi Noi 01, 2018 17:16
Puncte: 0
Localitate: Timișoara

Re: Saibe frana rapida Teflon vs Carbon

Mesaj de Szilveszter »

Da, la servici,orice atelier de bijuterie are.sigur te vor ajuta,nu e mare lucru.are o cuvă cu apă și degresant.numa bine scapi de grăsimea din pâslă

Avatar utilizator
mircead
Veteran
Mesaje: 3076
Membru din: Dum Dec 12, 2010 15:29
Puncte: 0
Localitate: Popesti-Leordeni

Re: Saibe frana rapida Teflon vs Carbon

Mesaj de mircead »

Dan Mitranescu scrie:
Vin Aug 28, 2020 1:29
Szilveszter scrie:
Joi Aug 27, 2020 13:42
ilar scrie:
Mie Aug 26, 2020 15:15
Pt ca sa functioneze bine trebuie stearsa vaselina(degresat) de pe saibele de metal si din locasul pt frana, altfel nu merge bine
Î-mi curăț singur mulinetele,sînt bijutier.specificațiile erau clare pentru carbon:și anume lucrează uscate.dar uite,au pățit-o și alții.am dus la extrem de finețe frânele de okuma la mulinetele anterioare.am tras șaibele în plan drept,polișate oglindă,pâslă degresată prin ultrasunete și gresate doar șaibele să nu lipească.adică na, înțeleg sistemu de funcționare,cu toate astea ma surprins carbonul.:)))
Pentru sistemele de franare ( la modul general ) se folosesc materiale ce asigura o dezlipire rapida cand nu se mai exercita o forta asupra lor. Acest lucru este realizat in principal prin suprafata rugoasa, asa cum este in cazul paslei sau al carbontexului.
Materialele cu suprafete plane, cu atat mai mult cele "polisate", ofera un efect de ventuza. Chiar daca frana se desface putin , ele raman lipite, iar daca se desface frana mai mult, atunci se desfac brusc si franarea nu poate fi controlata progresiv.
Materiale ca teflonul, textolitul, plasticul, .... se "poliseaza" singure in timpul franarii, suprafetele devin plane si astfel se produce efectul de ventuza.
Am improvizat si eu ani de zile cu saibe din plastic ( capac de galeata ), se obtine o frana rapida, dar in niciun caz una care sa fie reglata fin si sigur.
Plasticul chiar se si poate gripa daca nu este uns, iar daca e uns efectul de ventuza intre saibe este evident.

Indiferent de timpul de folosire, pasla sau carbontexul nu se vor lustrui !!!
Asta este calitatea ce face aceste doua materiale adecvate sistemelor de franare din mulinete.

Totusi, toata lumea vorbeste despre saibele de pasla sau cele de carbontex.
Nimeni nu a facut niciodata referire la saibele metalice. Materialul din care sunt facute acestea are un rol foarte important. Ele pot fi din otel sau din duraluminiu.
In cazul saibelor de otel carbontexul poate functiona si fara vaselina, deoarece otelul se gripeaza mai greu, iar franarea ramane cursiva.
Producatorii mari tin cont de greutatea mulinetelor, iar diferenta intre un set de saibe de otel si unele de duraluminiu poate sa ajunga si la 20g in cazul mulinetelor cu tamburi mari.
Asa ca se folosesc saibe de duraluminiu pentru a oferi mulinete usoare, iar in cazul asta saibele trebuiesc unse pentru a nu se gripa.
Sunt cu totul de acord cu dl Mitranescu care ne initiaza in principiile exacte ale tribologiei, aplicate la sistemul de franare al mulinetei, cred ca sfaturile dansului sunt demne de luat in seama!
Tribologia = stiinta fenomenelor de frecare exercitata asupra elementelor in miscare aflate in contact.
Va rog sa nu va ganditi la prostii!
Nu sunt un pescar grozav , dar ma simt grozav pe balta !

senzor planet
Scrie răspuns

Înapoi la “Comentarii Echipament Crap”