kelu84 scrie:Eu din ce stiu un motor pe benzina lucreaza la temepraturi mult mai mari decat un diesel, difera f mult si valorile compresiei, de aici si diferentele de cuplu, diesel-ul tragand" de jos" mai bine
Asta era tot ce trebuia stiut. Parca 900grade la diesel cu 1800 grade la benzina, nu mai stiu exact.
De aici si uzura .
De aici incalzirea mai rapida la benzina.
De aici ulei rezistent la temperaturi mai mari la benzina.
De aici ulei cu aceiasi parametrii , dar mai gros, la benzina. ( in lucru il face mai subtire datorita temperaturii )
.... Si de aici faptul ca se "inghite" totul de-a gata, fara cunostinte de baza, de multe ori extrem de simple .
In afara de faptul ca este "sangele motorului" si "recomandari" date si preluate pentru bani, sau de dragul de a ne da cunoscatori, sau de a ne autosugestiona ca facem bine cand dam bani multi pe diverse lucruri, nu se stiu prea multe aspecte. Asa se formeaza o increngatura fara iesire, favorabila in mare parte producatorilor.
Am venit cu exemplul asta din industria uleiurilor auto, pentru ca este destul de des intalnit ... si pentru ca despre industria articolelor de pescuit nu pot sa vorbesc.
Mai grav este ca in orice domeniu, cu cat il cunosti mai mult , cu atat iti dai seama mai bine in ce lume traim.
P.S. sa folosesti cu placere momitoarele. Te astept la magazin.