gabize scrie:Dan Mitranescu scrie:Bine, am eu mai multe :
- nu schimb uleiul la masina [...] la un an si nici la o limita de km ( chiar daca producatorul "recomanda" ).
Scot joja si ii verific tactil lubrefierea. Nu am avut probleme niciodata chiar daca am stat si mai multi ani cu acelasi ulei pe masini .
Contează foarte mult maniera în care este exploatată maşina. Şi numărul de km parcurşi. Şi durata "voiajelor".
Dar, în principiu, un ulei care a "suportat" o iarnă şi o vară, sute de încălziri-răciri, care a mai şi acumulat impurităţi datorate frecărilor interne din motor dar şi arderii de carburant (să nu uităm că nu doar lubrifiază ansamblul piston-cilindru ci-l şi "spală") îşi cam pierde din calităţi. Iar degetele nu-s nici pe departe cea mai performantă ustensilă de măsură şi control
Asta, aşa, ca o glumă.
Ideea de fapt e că uleiul e vital pentru motor. Dacă şi acel "motor" e vital pentru tine, tratamentul ce i-l aplici nu e cel mai corect. Dacă e doar o ustensilă ce n-are importanţă prea mare, atunci... nu contează. Dar, pe termen lung, un ulei în parametrii optimi dă şanse mai mari unui motor. Măcar statistic.
Scuze, cam sunt offtopic.
Suntem offtopic
,dar ne iarta prietenii pescari, ca mai invatam si noi una alta.
Verificarea lubrefierii cu degetele , consider ca trebuie sa o stapaneasca oricine si este maxim eficienta metoda. Alte ustensile recunosc ca nu am folosit niciodata in acest sens, chiar daca sunt deschis la multe chestii. Nici macar nu stiu daca exista asa ceva.
Uleiul este atat de promovat de "specialistii" auto, incat este destul de greu sa mai deschizi gura sa spui ceva. Vorbim de multe miliarde de euro la nivel mondial, ca "cine stie" sa nu il recomande catre consum.
Am vazut o doamna in varsta, in Germania, la reprezentanta Mercedes, care a venit sa afle de ce nu ii merge bine masina. Avea 5 ani de cand o luase si 120.000km . Nu ii schimbase uleiul niciodata. Firma se lauda cu masina, eu am bagat la cap cu uleiul.
Am cunostinte mecanici auto care isi tin masinile numai pe uleiul pe care il schimba altii ( nu toti, decat cei mai "grijulii" ).
Stiu cat de promovata a fost teapa cu Dura Lube , de aceeasi "specialisti" .
Parca nu pot sa trec pe langa ele asa usor, de dragul recomandarilor, mai ales cand am scutit cateva zeci de milioane fara sa am nici cea mai mica problema cu masinile.
Alta treaba cu lichidul de frana si cel de racire. Nu le-am schimbat niciodata de 8 ani ! Ce recomanda lumea ?
Cum este cu filtrele de aer, polen ? Trebuiesc schimbate nu este asa? Cand le spui sa le sufle, parca le dai la glezne cu ciocanul.
Ma uit si in topicul asta : " vaselina
speciala pentru mulinete" cu cel mai mare pret raportat la cantitate. Bravo lor, ce sa zic ...
P.S. daca ai service auto, promit ca nu mai zic nimic.