Cauciucuri, motoare etc.

Sectiune deschisa pentru orice subiect de discutie.

Moderatori: Alin Galbenu, mariosilaghi, Bogdan Zaharia, odoctee

Scrie răspuns
Dan Mitranescu
Veteran
Mesaje: 6808
Membru din: Sâm Dec 15, 2007 17:48
Puncte: 0
Localitate: bucuresti

Re: recomandare vaselina ungere mulinete

Mesaj de Dan Mitranescu »

DumiD scrie:
Dan Mitranescu scrie: In schimb, pe majoritatea rolelor, indiferent ca firul este sau nu maleabil, "rezistenta la abraziune" nu lipseste niciodata. :D ( si la UV , normal :D )
Valori la ea ... Cucu !!! :D
cum n-au valori? pe majoritatea rolelor cand vine vorba de rezistenta la abraziune scrie si valoarea : high :lol:
cu cauciucurile vad ca esti pornit, nu ma contrazic cu tine ca nu e domeniul meu "forte", te intreb doar atat: cu zgomotul cum facem Dane? alea de iarna sunt mult mai zgomotoase, nu trebuie sa fii expert in polimeri sa realizezi asta :P. si apropo de f1, de ce crezi ca au gumele absolut plate si n-au santuri adanci ca alea de iarna? oare pentru ca franeaza mai bine?
Nu sunt pornit, incerc numai sa ma fac inteles in ceva in care pot sa par pe langa drum, constient fiind de "injectarea" care exista. :wink:
Cu uruitul, pe cuvant daca il aud, ... de muzica. :D Serios vorbind, chiar nu il sesizez , sau poate m-am obisnuit. Oricum, cauciucurile de iarna le am pe "motorina" , asa ca zgomotul exista deja.

"De ce sunt absolut plate cauciucurile ?"
In F1 pista are un singur fel de structura, adica fara zapada, fara noroi. ( in alte curse au rizuri :wink: , chiar mai mult decat proeminente cand este cazul :wink: )
Din cate stiu pneurile, au dimensiuni maxime admise. Incarcarea cat mai mare a zonei de rulare, ofera o cat mai buna rezistenta la uzura.
In rest , aderenta, atat la demaraj cat si in curbe sau franare, este data de numai doi parametrii. Greutatea masinii ( care este limitata ) si coeficientul de frecare dintre cauciucul pneurilor si asfaltul de pe pista. Asfaltul este acelasi :) la toti , asa ca unde merge umblat este numai la coeficientul de frecare. Si au umblat , pana au inceput sa explodeze ( cauciucul prea aderent, implica rezistenta mica la uzura , ca de aici am plecat :) ).

Intrebare : de ce motoarele pe motorina sunt mai fiabile decat cele pe benzina ? Ofer un spomb primului care raspunde corect !
Ca tot vorbim de vaselina, uleiuri si frecari ...in ... motor :roll: ( a se intelege marketing :D )

Avatar utilizator
Bogdan Zaharia
Moderator
Mesaje: 5424
Membru din: Dum Oct 03, 2010 21:54
Puncte: 0
Localitate: IASI
Contact:

Re: recomandare vaselina ungere mulinete

Mesaj de Bogdan Zaharia »

Și când te gândești ca totul a plecat de la prezentarea lui adi despre shimano ultegra xsc, am trecut la ungere cu vaselina, am trecut si pe la cauciucuri acum am ajuns la motoare.bun ;)
Trebuie împărțit și topicul ăsta :))
ImagineImagine
BÂZ

Avatar utilizator
gabize
Mesaje: 230
Membru din: Mar Dec 30, 2014 19:03
Puncte: 0
Localitate: Bistriţa

Re: recomandare vaselina ungere mulinete

Mesaj de gabize »

Dan Mitranescu scrie:
DumiD scrie:
Dan Mitranescu scrie:
Intrebare : de ce motoarele pe motorina sunt mai fiabile decat cele pe benzina ? Ofer un spomb primului care raspunde corect !
Ca tot vorbim de vaselina, uleiuri si frecari ...in ... motor :roll: ( a se intelege marketing :D )
Dacă te referi la arderea uscată (benzină) vs. arderea mai "grasă" a motorinei... undeva există ceva adevăr. Oricum, indiferent ce s-ar spune, ungerea unui motor diesel e niţel mai bună ca a unuia pe benzină (otto). Dar fiabilitatea ţine de mult mai mulţi parametrii, sunt mulţi parametrii de luat în calcul.
Susţin pescuitul catch & release!

PallBogdan
pescar de competitie
Mesaje: 2810
Membru din: Dum Iul 06, 2014 12:48
Puncte: 0
Localitate: Pitesti
Contact:

recomandare vaselina ungere mulinete

Mesaj de PallBogdan »


Dan Mitranescu
Veteran
Mesaje: 6808
Membru din: Sâm Dec 15, 2007 17:48
Puncte: 0
Localitate: bucuresti

Re: recomandare vaselina ungere mulinete

Mesaj de Dan Mitranescu »

gabize scrie: Dacă te referi la arderea uscată (benzină) vs. arderea mai "grasă" a motorinei... undeva există ceva adevăr. Oricum, indiferent ce s-ar spune, ungerea unui motor diesel e niţel mai bună ca a unuia pe benzină (otto). Dar fiabilitatea ţine de mult mai mulţi parametrii, sunt mulţi parametrii de luat în calcul.
Un singur factor determina intr-un procent de peste 95 , fiabilitate in favoarea motorului pe motorina.

Dan Mitranescu
Veteran
Mesaje: 6808
Membru din: Sâm Dec 15, 2007 17:48
Puncte: 0
Localitate: bucuresti

Re: recomandare vaselina ungere mulinete

Mesaj de Dan Mitranescu »

Concret ? ... ca nu mai am spatiu de studiu. :D

PallBogdan
pescar de competitie
Mesaje: 2810
Membru din: Dum Iul 06, 2014 12:48
Puncte: 0
Localitate: Pitesti
Contact:

recomandare vaselina ungere mulinete

Mesaj de PallBogdan »

Dan Mitranescu scrie:
Concret ? ... ca nu mai am spatiu de studiu. :D
E o intreaga lucrare de doctorat... In esenta...primul motor a fost pe benzina, a aparut motorul diesel si a "rupt gura targului" si acum vine din spate puternic si furios din nou "benzinarul".
In concluzie, e bun ceea ce ai si de ce te poti bucura mai mult! :)

Avatar utilizator
gabize
Mesaje: 230
Membru din: Mar Dec 30, 2014 19:03
Puncte: 0
Localitate: Bistriţa

Re: recomandare vaselina ungere mulinete

Mesaj de gabize »

Prin fiabilitate înțeleg funcționare mai bună, cu costuri de întreținere mai mici în unitate de timp. Carburantul nu intra în discuție, n-are treabă cu fiabilitatea. Şi nici randamentul termic.
Cum compresia e net superioară într-un motor diesel decât în unul otto (factor amplificator al uzurii), iar constructiv turbina face parte din ansamblul motoarelor diesel, fiind o componentă care nu excelează la fiabilitate... înafare de ungere mai bună eu nu găsesc altceva demn de luat în seamă.
Susţin pescuitul catch & release!

Dan Mitranescu
Veteran
Mesaje: 6808
Membru din: Sâm Dec 15, 2007 17:48
Puncte: 0
Localitate: bucuresti

Re: recomandare vaselina ungere mulinete

Mesaj de Dan Mitranescu »

gabize scrie:Prin fiabilitate înțeleg funcționare mai bună, cu costuri de întreținere mai mici în unitate de timp. Carburantul nu intra în discuție, n-are treabă cu fiabilitatea. Şi nici randamentul termic.
Cum compresia e net superioară într-un motor diesel decât în unul otto (factor amplificator al uzurii), iar constructiv turbina face parte din ansamblul motoarelor diesel, fiind o componentă care nu excelează la fiabilitate... înafare de ungere mai bună eu nu găsesc altceva demn de luat în seamă.
Prin fiabilitate vreau sa spun mai explicit, durata mare de rezistenta la uzura.
Nici eu nu am crezut ca poate sa fie altceva demn de luat in calcul pana acum 3-4 ani , cand am aflat. Si m-am invartit numai intre masini, fiare, ingineri, mecanica, frecari :D ..., asa ca trebuia sa aflu mai repede.
P.S. Cand am mai riscat eu un spomb , daca era la indemana raspunsul ? :D

Avatar utilizator
gabize
Mesaje: 230
Membru din: Mar Dec 30, 2014 19:03
Puncte: 0
Localitate: Bistriţa

Re: recomandare vaselina ungere mulinete

Mesaj de gabize »

:)
Susţin pescuitul catch & release!

senzor planet
Scrie răspuns

Înapoi la “Liber la Discutii”