Moderatori: Alin Galbenu, mariosilaghi, Bogdan Zaharia, odoctee
Din cate observ la aia din tabla reglajul vertical se realizeaza prin cadere si este blocata pe inaltime din cabestan.acidutzu scrie:Salut,
Problema asta m-a framantat si pe mine iarna trecuta, insa am renuntat la ea din lipsa de solutii, cea mai mare problema fiind faptul ca nu stiu cum sa fac ca lama sa nu fie rigida, sa se poata misca pe verticala, in functie de configuratia terenului. Este vorba de o masina de teren de la serviciu pe care nu o folosesc numai pe asfalt.
Salut ideea ta pentru acest topic si, ca si tine, astept pe cineva mai priceput cu ideii.
Numai bine si iarna usoara!
PS: de azi dimineata de la 08,00 fac partie prin curte, la Ploiesti este iarna grea.
Cred ca aveti nevoie de un ing.auto care sa va consilieze....cornel.s scrie:Opriti si voi pe cineva si filmati agregatul. Prinderi si actionari etc. Care poate primul. Ma bag si eu la idee.
Ai perfecta dreptate, raspunsul tau imi intareste idea ca nu pot face ceva care sa fie pe deplin util.shahjaban scrie:reglajul de care vorbiti voi se face hidraulic cu niste cilindrii hidraulici iar acele masini au sistemul asta hidraulic separat , special facut de fabrica ptr asa ceva ...voi nu puteti face decat fix.....adica te dai jos din masina reglezi totul manual (inclinatia lamei , unghiul de atac si distanta la sol ) apoi te urci in masina faci ce ai de facut , iar cand ai terminat te dai iarasi jos si salti lama ca sa poti merge normal.......( acolo in poza se poate ca respectivul sa aiba o actionare electrica la cabestan care sa ii permita sa ridice si sa coboare lama din cabina dar cred ca nu o poate ridica decat putin ...ptr a circula normal cred ca totusi manual o ridica la o inaltime mai mare ca sa aiba o garda la sol suficienta ptr a putea circula cu viteza normala )
cauciucul de care ai pomenit este montat peste lama de metal cu circa 1.5 cm mai jos doar ptr a nu strica marcajele in relief ( de pilda cele termoplastice sau de sonorizare ) ..se poate deszapezi si cu lama de cauciuc si cu lama de otel...( cel de cauciuc este special , cu multe insertii prin el ca sa reziste la frecarea cu asfaltul cat mai mult , altfel in cateva sute de metri s-a dus....)
daca nu ai probleme cu suportul care trebuie deszapezit cutitul metalic este suficient....
lama are niste articulatii care ii permit sa "sara" peste denivelarile terenului care sunt de ordinul milimetrilor ( maxim 20 )
oricum viteza cu care poti face deszapezire este limitata ...poti merge si cu 60 dar risti sa strici ceva ...ideal este undeva in jurul a 30 km/ora .