

Moderatori: Alin Galbenu, mariosilaghi, Bogdan Zaharia, odoctee
Nu vreau sa intru in controverse. O sa incerc sa lamuresc lucrurile. Si o iau cumva invers.ionut72 scrie:Ovidiu, eu n:am inteles ceva: tu, cu postul asta, vrei sa lauzi puterea marketingului firmelor de pescuit? Ca, se pare ca, tu esti convins ca acesta e imbatabil si foarte putini ii pot rezista.
Mai toate firmele pastreaza "strategia de calitate". Sunt, e adevarat, si exceptii, dar, de regula, acestea sunt marginale sau se manifesta doar in cazul anumitor produse, negandite suficient inainte de a fi lansate pe piata. Mulineta aia de 16 milioane functioneaza linistit 10 ani. Dovada sunt cele cateva zeci, daca nu chiar sute, inca in functiune.
Scuza-ma, marketingul n-are legatura cu stabilirea costurilor (care-s tot preturi) si preturilor produselor.In plus, lucrez in marketing. Stiu cum se stabilesc costurile si preturile unui produs de brand.
Asta pentru ca Hakuyo nu comercializeaza decat o copie a rod-pod-ului de la Fox. Rod-pod-ul ala de la Fox insa sa stii ca n-a aparut prin abiogeneza, fotosinteza sau generatie spontaneeSunt convins ca, daca va uitati cu atentie, observati ca unul si acelasi produs, costa la un asa-zis producator sa zicem, 200 de lei si la alt producator 400, 500 sau chiar mai mult. Hakuyo comercializeaza EXACT acelasi rod pod ca si FoxIn cercetare si productia lui s-au investit sute de mii de ore. Exista, in China, copii (nici nu-ti vine sa crezi cat de reusite) inclusiv de Ferrari.
Albert, nu-i consider snobi pe cei care dau banii pe fox sau shimano. Daca asta s-a inteles, mea culpa. Ma intereseaza - unul dintre lucruri - ca atunci cand scot banii pentru un produs de brand, sa stiu cat platesc brandul si cu cat produsul propriu-zis. Atat. Prin urmare, nu cred ca are sens sa ne aprindem cu treaba asta. E doar o discutie.Albert scrie:
Nu sunt de acord cu discursul de genul asta: cine da banii pe fox sau shimano e snob ca doar exista copiute la juma de pret.
vulc ovidiu scrie:Nu vreau sa intru in controverse. O sa incerc sa lamuresc lucrurile. Si o iau cumva invers.ionut72 scrie:Ovidiu, eu n:am inteles ceva: tu, cu postul asta, vrei sa lauzi puterea marketingului firmelor de pescuit? Ca, se pare ca, tu esti convins ca acesta e imbatabil si foarte putini ii pot rezista.
Mai toate firmele pastreaza "strategia de calitate". Sunt, e adevarat, si exceptii, dar, de regula, acestea sunt marginale sau se manifesta doar in cazul anumitor produse, negandite suficient inainte de a fi lansate pe piata. Mulineta aia de 16 milioane functioneaza linistit 10 ani. Dovada sunt cele cateva zeci, daca nu chiar sute, inca in functiune.
Scuza-ma, marketingul n-are legatura cu stabilirea costurilor (care-s tot preturi) si preturilor produselor.In plus, lucrez in marketing. Stiu cum se stabilesc costurile si preturile unui produs de brand.
Asta pentru ca Hakuyo nu comercializeaza decat o copie a rod-pod-ului de la Fox. Rod-pod-ul ala de la Fox insa sa stii ca n-a aparut prin abiogeneza, fotosinteza sau generatie spontaneeSunt convins ca, daca va uitati cu atentie, observati ca unul si acelasi produs, costa la un asa-zis producator sa zicem, 200 de lei si la alt producator 400, 500 sau chiar mai mult. Hakuyo comercializeaza EXACT acelasi rod pod ca si FoxIn cercetare si productia lui s-au investit sute de mii de ore. Exista, in China, copii (nici nu-ti vine sa crezi cat de reusite) inclusiv de Ferrari.
1. Faptul ca un produs HK e o copie a unui produs Fox nu spune nimic despre calitatea produsului cu pricina. Cred ca stiu bine ce se poate face sau nu in China, devreme ce lucrez cu ei.
2. Cat a investit Fox in "cercetare" pentru Sky Pod e o chestiune discutabila si asupra careia nu cred ca avem date suficiente ca sa putem trage concluzii viabile. Cred de pilda, ca o firma precum Century investeste in cercetarea legata de carbon, cata vreme divizia de pescuit de la ei reprezinta sub 5% din tot ce fac. Dar o firma care isi externalizeaza productia si pune etichete... Sa fim seriosi! Nu discut de nada, care e altceva. Discut de echipamente.
3. Pretul ESTE instrument de marketing. Simplul fapt ca se regleaza in functie de cerere si oferta spune tot. Nu o spun eu, o spun altii care sunt si ei in domeniu si chiar stiu exact ce fac (http://ebooks.unibuc.ro/StiinteADM/sica/9.htm, http://drconsultants.ro/metode-de-a-sta ... ui-produs/ - asta cu titlul de informatie). Nici un pret din lumea asta nu se stabileste fara a lua in calcul parametrii de tip: preturile concurentei, comportamentul consumatorului, caracterul produsului (exclusivist, non-exclusivist, etc.). Costul de productie e doar componenta cea mai „de jos” a pretului de raft si, de regula, acopera sub 1/3 din valoarea de vanzare a produsului.
4. Calitatea. Daca unul si acelasi fabricant produce pentru doua firme diferite acelasi produs, cu aceeasi tehnologie și aceleasi materiale, care mai este relevanta calitatii? Intreb foarte serios. Ca veni vorba de ce se face in China: ati vazut vreodata cum se stabilesc loturile de produs intr-o fabrica acolo? Ceea ce eu spun este ca, in realitate, calitatea (citeste: fiabilitatea) nu mai este un criteriu relevant. Va invit sa cititi Naomi Klein (Tirania Marcii - NO LOGO) sa va lamuriti despre ce vorbesc. Iar din pescuit, exemplul cel mai elocvent este chiar Hakuyo, de care tot discutam pe-acilea... Nu fac reclama la nimeni, dar, ca un diletant ce sunt, am incercat (si am avut) foarte multe tipuri de lansete, de toate felurile. Daca o lanseta HK bate la fund (scuze de expresie) lansete de brand care costa de 3, 4 ori mai mult si care rezista exact cat rezista HK, pai atunci care mai este relevanta calitatii in pretul de raft? Asta e doar un exemplu, fiindca repet, nu vreau sa fac reclama nimanui.
Sigur, o sa imi spuneti ca ea, calitatea, nu inseamna numai comportamenul produsului, in cazul cat arunca lanseta cu pricina. Mai inseamna si finisaje si multe altele. Astea sunt insa chestiuni discutabile, le putem aborda pana la nivel de materiale, daca doresti.
5. Tot despre calitate (fiabilitate). O mare firma producatoare de tehnologie de pescuit va scoate anul acesta (2015) din productie o serie de mulinete consacrate si le va inlocui. Necazul e ca nu o face pentru ca respectivele modele trebuiesc imbunatatite, ci pentru ca NU sunt retururi la ele. Sunt, paradoxal, prea bune, pentru logica cererii si a ofertei. Daca un produs nu se inlocuieste, nu e ok din punctul de vedere al producatorului respectiv deoarece inseamna ca nu va fi inlocuit prea curand, datorita fiabilitatii produsului care dispare de pe raft. Si atunci, firma nu a vinde sau va inregistra scaderi in vanzari. Iar aici intram iar pe un teren larg: ce inseamna adeptii brandului, cum se comporta ei, personalizarea relatiei client-brand, etc. Complicat.
Imi permit deci sa am uriase indoieli legate de rezistenta si fiabilitatea produselor actuale (nu la toate, dar la cele mai multe - din ce in ce mai multe!), chiar si la cele care costa 16 milioane. Am si eu destule asemenea produse foarte scumpe, unele mult peste 16 milioane. Si repet: am pus oameni care se pricep sa le desfaca, sa le evalueze, ma rog toata tevatura asta, numai din pura curiozitate si mi-am tras singur concluziile in privinta asta. In plus, incerc sa ma informez cat mai mult si daca pot, nu dupa ureche, adica nu dupa ce imi spun altii. Cand un medic imi face teroria automobilului devin atent si neincrezator. Prefer sa ascult un inginer de la Pitesti cand e vorba de teroria motoarelor!
6. Nu laud puterea marketingului firmelor de pescuit. Si nici nu sunt convins ca acesta e imbatabil si ca foarte putini ii pot rezista. Ma intereseaza insa efectle unui sistem bazat pe un ciclu pe care il consider vicios: cumpara-utilizeaza-arunca-cumpara. Ce vrei, fiecare om are tacnelile lui! Imi permit si eu tacnelile mele. Asta, daca tot e liber la expus opinii. Ca doar n-am aprins Vezuviul si nici n-am dat foc la Roma!
Numai bine,
Ovidiu
Pai n-ai ce sa ai cu acest comportament.E normal sa fie asa. Doar ca aici apar nuantele. Diferenta intre un brand consacrat si concurenta e cat e dispus acesta sa cedeze din marja de profit pentru a-si consolida renumele de..brandvulc ovidiu scrie: Albert, eu am ce am cu comportamentul brandurilor, nu cu faptul ca isi vand produsele. Am de fapt, cu comportamentul corporatist, care nu e interesat decat de profit.