(SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Sectiune deschisa pentru orice subiect de discutie.

Moderatori: Alin Galbenu, mariosilaghi, Bogdan Zaharia, odoctee

Scrie răspuns
Avatar utilizator
Florin Pata
Mesaje: 902
Membru din: Mie Iun 15, 2011 16:12
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti

Re: (SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Mesaj de Florin Pata »

Cred ca la baza ...este vorba de acel 100% romanesc - "Ce destept sunt eu si ce prost esti tu , pentru ca fac acelasi lucru ca si tine dar cu jumatate de pret :D "! Intalnim zilnic asemenea "texte" ! E la fel cu "Loganu' care face acelasi lucru cu Passatu' "- te duce de la punctul A la B(asta e des intalnita pe forumuri) ! Sau cu "Opelu' care daca are 200 de cai = Mercedesu' de 200 de cai" !

vulc ovidiu
Mesaje: 98
Membru din: Sâm Oct 10, 2009 17:37
Puncte: 0
Localitate: Targu Mures

Re: (SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Mesaj de vulc ovidiu »

ionut72 scrie:Ovidiu, eu n:am inteles ceva: tu, cu postul asta, vrei sa lauzi puterea marketingului firmelor de pescuit? Ca, se pare ca, tu esti convins ca acesta e imbatabil si foarte putini ii pot rezista.

Mai toate firmele pastreaza "strategia de calitate". Sunt, e adevarat, si exceptii, dar, de regula, acestea sunt marginale sau se manifesta doar in cazul anumitor produse, negandite suficient inainte de a fi lansate pe piata. Mulineta aia de 16 milioane functioneaza linistit 10 ani. Dovada sunt cele cateva zeci, daca nu chiar sute, inca in functiune.
In plus, lucrez in marketing. Stiu cum se stabilesc costurile si preturile unui produs de brand.
Scuza-ma, marketingul n-are legatura cu stabilirea costurilor (care-s tot preturi) si preturilor produselor.
Sunt convins ca, daca va uitati cu atentie, observati ca unul si acelasi produs, costa la un asa-zis producator sa zicem, 200 de lei si la alt producator 400, 500 sau chiar mai mult. Hakuyo comercializeaza EXACT acelasi rod pod ca si Fox
Asta pentru ca Hakuyo nu comercializeaza decat o copie a rod-pod-ului de la Fox. Rod-pod-ul ala de la Fox insa sa stii ca n-a aparut prin abiogeneza, fotosinteza sau generatie spontanee :) In cercetare si productia lui s-au investit sute de mii de ore. Exista, in China, copii (nici nu-ti vine sa crezi cat de reusite) inclusiv de Ferrari.
Nu vreau sa intru in controverse. O sa incerc sa lamuresc lucrurile. Si o iau cumva invers.

1. Faptul ca un produs HK e o copie a unui produs Fox nu spune nimic despre calitatea produsului cu pricina. Cred ca stiu bine ce se poate face sau nu in China, devreme ce lucrez cu ei.

2. Cat a investit Fox in "cercetare" pentru Sky Pod e o chestiune discutabila si asupra careia nu cred ca avem date suficiente ca sa putem trage concluzii viabile. Cred de pilda, ca o firma precum Century investeste in cercetarea legata de carbon, cata vreme divizia de pescuit de la ei reprezinta sub 5% din tot ce fac. Dar o firma care isi externalizeaza productia si pune etichete... Sa fim seriosi! Nu discut de nada, care e altceva. Discut de echipamente.

3. Pretul ESTE instrument de marketing. Simplul fapt ca se regleaza in functie de cerere si oferta spune tot. Nu o spun eu, o spun altii care sunt si ei in domeniu si chiar stiu exact ce fac (http://ebooks.unibuc.ro/StiinteADM/sica/9.htm, http://drconsultants.ro/metode-de-a-sta ... ui-produs/ - asta cu titlul de informatie). Nici un pret din lumea asta nu se stabileste fara a lua in calcul parametrii de tip: preturile concurentei, comportamentul consumatorului, caracterul produsului (exclusivist, non-exclusivist, etc.). Costul de productie e doar componenta cea mai „de jos” a pretului de raft si, de regula, acopera sub 1/3 din valoarea de vanzare a produsului.


4. Calitatea. Daca unul si acelasi fabricant produce pentru doua firme diferite acelasi produs, cu aceeasi tehnologie și aceleasi materiale, care mai este relevanta calitatii? Intreb foarte serios. Ca veni vorba de ce se face in China: ati vazut vreodata cum se stabilesc loturile de produs intr-o fabrica acolo? Ceea ce eu spun este ca, in realitate, calitatea (citeste: fiabilitatea) nu mai este un criteriu relevant. Va invit sa cititi Naomi Klein (Tirania Marcii - NO LOGO) sa va lamuriti despre ce vorbesc. Iar din pescuit, exemplul cel mai elocvent este chiar Hakuyo, de care tot discutam pe-acilea... Nu fac reclama la nimeni, dar, ca un diletant ce sunt, am incercat (si am avut) foarte multe tipuri de lansete, de toate felurile. Daca o lanseta HK bate la fund (scuze de expresie) lansete de brand care costa de 3, 4 ori mai mult si care rezista exact cat rezista HK, pai atunci care mai este relevanta calitatii in pretul de raft? Asta e doar un exemplu, fiindca repet, nu vreau sa fac reclama nimanui.
Sigur, o sa imi spuneti ca ea, calitatea, nu inseamna numai comportamenul produsului, in cazul cat arunca lanseta cu pricina. Mai inseamna si finisaje si multe altele. Astea sunt insa chestiuni discutabile, le putem aborda pana la nivel de materiale, daca doresti.


5. Tot despre calitate (fiabilitate). O mare firma producatoare de tehnologie de pescuit va scoate anul acesta (2015) din productie o serie de mulinete consacrate si le va inlocui. Necazul e ca nu o face pentru ca respectivele modele trebuiesc imbunatatite, ci pentru ca NU sunt retururi la ele. Sunt, paradoxal, prea bune, pentru logica cererii si a ofertei. Daca un produs nu se inlocuieste, nu e ok din punctul de vedere al producatorului respectiv deoarece inseamna ca nu va fi inlocuit prea curand, datorita fiabilitatii produsului care dispare de pe raft. Si atunci, firma nu a vinde sau va inregistra scaderi in vanzari. Iar aici intram iar pe un teren larg: ce inseamna adeptii brandului, cum se comporta ei, personalizarea relatiei client-brand, etc. Complicat.
Imi permit deci sa am uriase indoieli legate de rezistenta si fiabilitatea produselor actuale (nu la toate, dar la cele mai multe - din ce in ce mai multe!), chiar si la cele care costa 16 milioane. Am si eu destule asemenea produse foarte scumpe, unele mult peste 16 milioane. Si repet: am pus oameni care se pricep sa le desfaca, sa le evalueze, ma rog toata tevatura asta, numai din pura curiozitate si mi-am tras singur concluziile in privinta asta. In plus, incerc sa ma informez cat mai mult si daca pot, nu dupa ureche, adica nu dupa ce imi spun altii. Cand un medic imi face teroria automobilului devin atent si neincrezator. Prefer sa ascult un inginer de la Pitesti cand e vorba de teroria motoarelor!


6. Nu laud puterea marketingului firmelor de pescuit. Si nici nu sunt convins ca acesta e imbatabil si ca foarte putini ii pot rezista. Ma intereseaza insa efectle unui sistem bazat pe un ciclu pe care il consider vicios: cumpara-utilizeaza-arunca-cumpara. Ce vrei, fiecare om are tacnelile lui! Imi permit si eu tacnelile mele. Asta, daca tot e liber la expus opinii. Ca doar n-am aprins Vezuviul si nici n-am dat foc la Roma!

Numai bine,
Ovidiu

vulc ovidiu
Mesaje: 98
Membru din: Sâm Oct 10, 2009 17:37
Puncte: 0
Localitate: Targu Mures

Re: (SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Mesaj de vulc ovidiu »

Albert scrie:
Nu sunt de acord cu discursul de genul asta: cine da banii pe fox sau shimano e snob ca doar exista copiute la juma de pret.
Albert, nu-i consider snobi pe cei care dau banii pe fox sau shimano. Daca asta s-a inteles, mea culpa. Ma intereseaza - unul dintre lucruri - ca atunci cand scot banii pentru un produs de brand, sa stiu cat platesc brandul si cu cat produsul propriu-zis. Atat. Prin urmare, nu cred ca are sens sa ne aprindem cu treaba asta. E doar o discutie.
Numai bine,
Ovidiu

Avatar utilizator
Florin Pata
Mesaje: 902
Membru din: Mie Iun 15, 2011 16:12
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti

Re: (SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Mesaj de Florin Pata »

Ovidiu pana la urma cine te-a suparat ? Marketingul , politica "consumabilelor" , profitul multinationalelor ? Sunt si eu inscris pe mai multe forumuri romanesti cu diferite domenii ! Fara suparare dar in Romania pe toate forumurile cel mai important este "care e mai destept si cine are dreptate" ! De foarte mult timp studiez forumurile englezesti ! "Baietii" sunt super destepti ! La ei niciodata nu pleaca discutia de la pret indiferent daca vorbim despre scule de pescuit , masini , scule tehnice , etc. ! In primul rand initiatorii topicelor transmit care sunt NECESITATILE lor , colegii fac propuneri , se studiaza prin comparatie absolut toate caracteristicile "propunerilor" si abia la sfarsit alegerea se stabileste prin "cel mai mic pret" al unui produs care indeplineste toate "cerintele" ! Dar de fiecare data propunerile sunt bazate pe "branduri" cunoscute , respectate si cu "istorie" ! Parca de la englezi vine "Sunt prea sarac sa-mi cumpar lucruri ieftine " !

shahjaban
pescar de competitie
Mesaje: 1384
Membru din: Vin Feb 08, 2013 15:00
Puncte: 0
Localitate: Brasov

Re: (SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Mesaj de shahjaban »

vulc ovidiu scrie:
ionut72 scrie:Ovidiu, eu n:am inteles ceva: tu, cu postul asta, vrei sa lauzi puterea marketingului firmelor de pescuit? Ca, se pare ca, tu esti convins ca acesta e imbatabil si foarte putini ii pot rezista.

Mai toate firmele pastreaza "strategia de calitate". Sunt, e adevarat, si exceptii, dar, de regula, acestea sunt marginale sau se manifesta doar in cazul anumitor produse, negandite suficient inainte de a fi lansate pe piata. Mulineta aia de 16 milioane functioneaza linistit 10 ani. Dovada sunt cele cateva zeci, daca nu chiar sute, inca in functiune.
In plus, lucrez in marketing. Stiu cum se stabilesc costurile si preturile unui produs de brand.
Scuza-ma, marketingul n-are legatura cu stabilirea costurilor (care-s tot preturi) si preturilor produselor.
Sunt convins ca, daca va uitati cu atentie, observati ca unul si acelasi produs, costa la un asa-zis producator sa zicem, 200 de lei si la alt producator 400, 500 sau chiar mai mult. Hakuyo comercializeaza EXACT acelasi rod pod ca si Fox
Asta pentru ca Hakuyo nu comercializeaza decat o copie a rod-pod-ului de la Fox. Rod-pod-ul ala de la Fox insa sa stii ca n-a aparut prin abiogeneza, fotosinteza sau generatie spontanee :) In cercetare si productia lui s-au investit sute de mii de ore. Exista, in China, copii (nici nu-ti vine sa crezi cat de reusite) inclusiv de Ferrari.
Nu vreau sa intru in controverse. O sa incerc sa lamuresc lucrurile. Si o iau cumva invers.

1. Faptul ca un produs HK e o copie a unui produs Fox nu spune nimic despre calitatea produsului cu pricina. Cred ca stiu bine ce se poate face sau nu in China, devreme ce lucrez cu ei.

2. Cat a investit Fox in "cercetare" pentru Sky Pod e o chestiune discutabila si asupra careia nu cred ca avem date suficiente ca sa putem trage concluzii viabile. Cred de pilda, ca o firma precum Century investeste in cercetarea legata de carbon, cata vreme divizia de pescuit de la ei reprezinta sub 5% din tot ce fac. Dar o firma care isi externalizeaza productia si pune etichete... Sa fim seriosi! Nu discut de nada, care e altceva. Discut de echipamente.

3. Pretul ESTE instrument de marketing. Simplul fapt ca se regleaza in functie de cerere si oferta spune tot. Nu o spun eu, o spun altii care sunt si ei in domeniu si chiar stiu exact ce fac (http://ebooks.unibuc.ro/StiinteADM/sica/9.htm, http://drconsultants.ro/metode-de-a-sta ... ui-produs/ - asta cu titlul de informatie). Nici un pret din lumea asta nu se stabileste fara a lua in calcul parametrii de tip: preturile concurentei, comportamentul consumatorului, caracterul produsului (exclusivist, non-exclusivist, etc.). Costul de productie e doar componenta cea mai „de jos” a pretului de raft si, de regula, acopera sub 1/3 din valoarea de vanzare a produsului.


4. Calitatea. Daca unul si acelasi fabricant produce pentru doua firme diferite acelasi produs, cu aceeasi tehnologie și aceleasi materiale, care mai este relevanta calitatii? Intreb foarte serios. Ca veni vorba de ce se face in China: ati vazut vreodata cum se stabilesc loturile de produs intr-o fabrica acolo? Ceea ce eu spun este ca, in realitate, calitatea (citeste: fiabilitatea) nu mai este un criteriu relevant. Va invit sa cititi Naomi Klein (Tirania Marcii - NO LOGO) sa va lamuriti despre ce vorbesc. Iar din pescuit, exemplul cel mai elocvent este chiar Hakuyo, de care tot discutam pe-acilea... Nu fac reclama la nimeni, dar, ca un diletant ce sunt, am incercat (si am avut) foarte multe tipuri de lansete, de toate felurile. Daca o lanseta HK bate la fund (scuze de expresie) lansete de brand care costa de 3, 4 ori mai mult si care rezista exact cat rezista HK, pai atunci care mai este relevanta calitatii in pretul de raft? Asta e doar un exemplu, fiindca repet, nu vreau sa fac reclama nimanui.
Sigur, o sa imi spuneti ca ea, calitatea, nu inseamna numai comportamenul produsului, in cazul cat arunca lanseta cu pricina. Mai inseamna si finisaje si multe altele. Astea sunt insa chestiuni discutabile, le putem aborda pana la nivel de materiale, daca doresti.


5. Tot despre calitate (fiabilitate). O mare firma producatoare de tehnologie de pescuit va scoate anul acesta (2015) din productie o serie de mulinete consacrate si le va inlocui. Necazul e ca nu o face pentru ca respectivele modele trebuiesc imbunatatite, ci pentru ca NU sunt retururi la ele. Sunt, paradoxal, prea bune, pentru logica cererii si a ofertei. Daca un produs nu se inlocuieste, nu e ok din punctul de vedere al producatorului respectiv deoarece inseamna ca nu va fi inlocuit prea curand, datorita fiabilitatii produsului care dispare de pe raft. Si atunci, firma nu a vinde sau va inregistra scaderi in vanzari. Iar aici intram iar pe un teren larg: ce inseamna adeptii brandului, cum se comporta ei, personalizarea relatiei client-brand, etc. Complicat.
Imi permit deci sa am uriase indoieli legate de rezistenta si fiabilitatea produselor actuale (nu la toate, dar la cele mai multe - din ce in ce mai multe!), chiar si la cele care costa 16 milioane. Am si eu destule asemenea produse foarte scumpe, unele mult peste 16 milioane. Si repet: am pus oameni care se pricep sa le desfaca, sa le evalueze, ma rog toata tevatura asta, numai din pura curiozitate si mi-am tras singur concluziile in privinta asta. In plus, incerc sa ma informez cat mai mult si daca pot, nu dupa ureche, adica nu dupa ce imi spun altii. Cand un medic imi face teroria automobilului devin atent si neincrezator. Prefer sa ascult un inginer de la Pitesti cand e vorba de teroria motoarelor!


6. Nu laud puterea marketingului firmelor de pescuit. Si nici nu sunt convins ca acesta e imbatabil si ca foarte putini ii pot rezista. Ma intereseaza insa efectle unui sistem bazat pe un ciclu pe care il consider vicios: cumpara-utilizeaza-arunca-cumpara. Ce vrei, fiecare om are tacnelile lui! Imi permit si eu tacnelile mele. Asta, daca tot e liber la expus opinii. Ca doar n-am aprins Vezuviul si nici n-am dat foc la Roma!

Numai bine,
Ovidiu

o poveste frumoasa scrisa cu stil de " un autor " cu care dati-mi voie sa nu fiu de acord.......eu am avut in mana si originalul si copia la mai multe produse si crede-ma Ovidiu, dar copia ramanea copie ...nu s-a ridicat la nivelul originalului oricat de mult incerci sa ma convingi de contrariu......intotdeauna originalul avea ceva in plus si nu numai la capitolul calitate....
...... poate si finisajul conteaza ptr unii , ptr mine conteaza si sunt dispus sa platesc in plus si ptr o "bucurie" a ochiului.
numai bine.....
Dragos C. - Brasov

vulc ovidiu
Mesaje: 98
Membru din: Sâm Oct 10, 2009 17:37
Puncte: 0
Localitate: Targu Mures

Re: (SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Mesaj de vulc ovidiu »

Oameni buni,

Nu am initiat postul asta decat pentru ca sunt preocupat de lucrurile astea. E un pacat? Nu cert pe nimeni - nu-mi permit asta - si nu reprosez nimic nimanui.

Imi are rau Florin Pata, dar marketingul chiar face pretul. Nu e descoperirea mea, inventia mea. Asa stau lucrurile.

Albert, eu am ce am cu comportamentul brandurilor, nu cu faptul ca isi vand produsele. Am de fapt, cu comportamentul corporatist, care nu e interesat decat de profit. Brandurile sunt de fapt corporatiile. De aici legatura cu disparitia unor specii valoroase, nu din alta parte. Probabil ca nu am fost eu suficient de explicit.

Ovidiu

Avatar utilizator
DumiD
Pescar de competitie
Mesaje: 1650
Membru din: Joi Oct 21, 2010 1:52

Re: (SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Mesaj de DumiD »

Ovidiu toata lumea urmareste doar profitul, nu doar corporatiile. Si Shimano, si Daiwa si Hakuyo au tot interesul sa vanda cat mai mult. Calitativ vorbind nimic nu se compara cu mulinetele Shimano care chiar sunt tatici in mecanica fina. N-am vazut inca pe piata copii de bbrlc, ultegra, navi sau stella, ca sa numesc cele mai vandute modele de la noi. Si chiar daca la un moment dat o sa apara e greu de crezut ca pot avea aceeasi calitate ca produsul original, care are in spate o intreaga industrie de pinioane, roti zimtate, ghidoane si alte dracii pe care le produc si de la care imprumuta materialele. Restul e discutabil, carbonul il cumpara toate firmele cam de la aceeasi producatori, circuitele integrate din avertizori nu pot avea mai mult de 3-4 producatori s.a.m.d. Consider ca un om bine informat stie cand sa aleaga un produs de firma la care nu gaseste copie la aceeasi calitate si cand poate alege o copie no name care face exact acelasi lucru ca originalul. De altfel si Dan Mitranescu stie, daca tot aduci in discutie brandul Hakuyo. De ce a facut replici dupa un rod-pod din inox sau dupa niste swingeri si nu dupa bbrlc de exemplu, probabil cea mai cumparata mulineta de crapari? Unele produse nu pot fi copiate.Revenind la societatea de consum, cand o sa gasesti brandul care scoate lucruri indestructibile, daca e axat pe copiat modele mai scumpe cu atat mai bine, te rog sa ne informezi si pe noi, eu unul sunt amator de chilipiruri.

Avatar utilizator
Albert
pescar de competitie
Mesaje: 2345
Membru din: Lun Aug 23, 2010 17:56
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti

Re: (SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Mesaj de Albert »

vulc ovidiu scrie: Albert, eu am ce am cu comportamentul brandurilor, nu cu faptul ca isi vand produsele. Am de fapt, cu comportamentul corporatist, care nu e interesat decat de profit.
Pai n-ai ce sa ai cu acest comportament.E normal sa fie asa. Doar ca aici apar nuantele. Diferenta intre un brand consacrat si concurenta e cat e dispus acesta sa cedeze din marja de profit pentru a-si consolida renumele de..brand :) Iar consolidarea asta inseamna marketing, promovare si..calitate.
Loc pe piata este pentru toata lumea. Daca...Okuma, sa zicem, ar putea sa faca un BBLC, chiar si modelul vechi, la 60% din cat costa acest model facut/vandut de Shimano crezi ca nu l-ar face?In secunda 2 ar fi pe piata. Sau...Prologic sa faca un Ranger sau un World Wide Pod mai ieftin decat originalele...la fel, ar fi pe piata instantaneu. Daca toata treaba pe care o spui tu cu marketing si alte avioane ar fi valabila de ce nu e Hakuyo pe coperta la CARPology si nu rupe piata globala in doua? Ca doar au produse identice cu originalele la pret de pret. :)
A nu se intelege ca am ceva cu Hakuyo..n-am, dar folosesc firma ca exemplu deoarece e cunoscuta de toata lumea. Sunt sigur ca exista firme cu acelasi discurs si-n Bulgaria, Polonia, Cehia..si alte tari asemanatoare :)

Avatar utilizator
ionut72
pescar de competitie
Mesaje: 2784
Membru din: Mar Oct 09, 2012 15:52

Re: (SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Mesaj de ionut72 »

Ovidiu, doar cateva chestii:

1) Marketingul este, intr-adevar, o componenta a pretului si are, in ciuda a ceea ce pari a crede tu, extrem de putina influenta in pretul de consum. Adica cel relevant. A, exista si domenii in care marketingul e prost pozitionat, realizat si are, pe termen mediu si lung, efecte contrare. Exemplul inelului de plecare de 50. In ce ma priveste, de exemplu, afirmatia unui producator/vanzator ca o lanseta "are inel de plecare de 50, care ajuta la lansari la distanta sporita" e un detaliu care ma face, mai degraba, sa nu cumpar lanseta respectiva!

2) Nu Fox, Daiwa sau Shimano etc fac copii dupa produse de firme gen Hakuyo, ci invers. Cand o vor face discutam. Pana atunci, fara genul a cesta de firme n-am fi putut discuta despre carpfishimg. Deloc.

3) Sintagma "tirania marcii" e o bazaconie a unui socialist habarnist. In cazul relatiilor de piata (schimbul liber-consimtit, voluntar), nu poate fi vorba, decat in creierasul unui ratutit ce habar n-are despre ce vorbeste, despre tiranie. Nici un producator/vanzator (exceptie statul) nu obliga vreun consumator sa consume ceva. Titlul corect este "democratia marcii".

4) Profitul este scopul oricarei intreprinderi/actiuni in limitele pietei. Sa acuzi, orice fel de firma, ca actioneaza urmarind profit e redundant. De altfel, orice actiune umana e efectuata in scopul obtinerii de profit (chiar daca, de cele mai multe ori, acesta nu e profit monetar, ci "profit psihic", caruia cel monetar i se subsumeaza). Mai mult, "brandurile", spre deosebire de firmele de genul Hakuyo, sunt dispuse intr-o masura mult mai mare sa cedeze din profitul potential in favoarea calitatii produsului, a cercetarii (inclusiv de piata).

Ca tot a venit vacanta, pentru cei interesati, iata o lucrare (probabil cel mai bun tratat de economie scris vreodata), care ar putea lamuri, sper, multe dintre miturile si credintele gresite ce circula in randul publicului consumator.

http://mises.ro/43/

Cartea e extrem de vasta (are aproape 1000 de pagini), dar, cel care are rabdarea s-o parcurga in intregime, poate spune fara a gresi ca deja a aflat mai multe despre "logica economica" decat 90% dintre cei ce-si zic "economisti". Dati click pe titlul fiecarui capitol.
Zilele petrecute la pescuit nu se scad din totalul zilelor vietii tale!

Dan Mitranescu
Veteran
Mesaje: 6808
Membru din: Sâm Dec 15, 2007 17:48
Puncte: 0
Localitate: bucuresti

Re: (SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Mesaj de Dan Mitranescu »

Hai sa va zic si eu cate ceva. :D
In primul rand, nu cred ca cei care semnaleaza niste "probleme" din piata, vor sa jigneasca pe cineva.
Ideea nu este ca "face prost" sau snob pe unul care cumpara ceva mai scump. Eu cred ca semnaleaza un fapt pentru cei care au timp sa puna doua lucruri unul langa celalalt si pe urma sa cumpere unul dintre ele.

Imi pare rau ca nu a existat un om care "sa ma faca prost" inainte sa dau 3000 de lei pe o saltea de la Dormeo ( cand in alte parti este fix la fel si la jumatate de pret , dar macar stiu ca o parte din suma a fost pentru Nadia si chiar merita :D ) , imi pare rau ca am schimbat in fiecare an uleiul la motoarele de barca cu "ulei Yamaha " de 50 lei litrul , cand acelasi ulei costa 25 lei la Mobil sau Castrol. Exemple sunt sute.
Poate daca intreb de ce un simplu plumb costa la unii 10 lei si la altii 2 lei , poate reusesc sa captez atentia celor care spun ca "nu se poate". Sunt sigur ca se gasesc explicatii ...

Hai si cu cateva idei generale de productie din China. Acolo brandurile isi fac produsele sub anumite contracte ( care costa in plus ). Totusi contractele astea nu tin la nesfarsit . In momentul in care fabrica nu mai reuseste sa vanda prin brandul in cauza sau cand inceteaza contractul , incepe sa-si caute clienti. Asa ajung produsele pe piata fara contract de exclusivitate, cu risc de concurenta , fara reclama, fara taxa de brand. Rezulta un pret mult mai mic. Este normal.
Un exemplu concret si discutat in acest topic este rod-podul de inox. Este acelasi model ca cele branduite ( ca sunt mai multe :wink: ) si aceleasi manute il fac !!!

Legat de mulinete. Am incercat prin Hakuyo sa aduc si o mulineta scumpa ( si buna pe masura ) . Adica ceva la 400-600 lei . Nu te atingi de fabricile brandurilor consacrate. Nici macar la Okuma nu se poate intra. Contractele sunt prelungite si onorate de ambele parti. Tehnologia "nu scapa" si la altii...
Hakuyo reuseste sa lucreze unele modele in aceeasi fabrica cu Penn . Atat.

P.S. Mai discutam , ca este viata mea subiectul asta. :D

senzor planet
Scrie răspuns

Înapoi la “Liber la Discutii”