(SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Sectiune deschisa pentru orice subiect de discutie.

Moderatori: Alin Galbenu, mariosilaghi, Bogdan Zaharia, odoctee

Scrie răspuns
vulc ovidiu
Mesaje: 98
Membru din: Sâm Oct 10, 2009 17:37
Puncte: 0
Localitate: Targu Mures

(SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Mesaj de vulc ovidiu »

Sunt inscris pe mai multe forumuri de pescuit, pescuiesc din placere, nu prea ma amestec in discutii si, daca tot spunem ca e liber la discutii, va propun un subiect ceva mai iconoclast, ca sa zic asa, anume (SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV. Nu de alta, dar cred ca e unul dintre acele subiecte care ar trebui sa ne dea tuturor de gandit, mai ales celor care au pretentia de a fi aparatorii faunei piscicole. In plus, vreau de la bun inceput sa subliniez ca tot ce voi spune reprezinta strict opinia mea personala.
In primul rand, urmariti ce facem noi aici si pe orice alt forum. Discutam despre brandul X sau Y in materie de scule de pescuit. Care e mai bun? Daiwa sau Shimano. Care face corturi mai bune: Fox sau Nash? Dar swingere mai tari? Delkim sau Fox? Cand dai 500 de euro pe un cort te astepti sa tina fara reparatii capitale minim 10 ani de utilizare intensiva. Cand scoti din buzunar 16 milioane si ii dai pe o mulineta, te astepti ca mulineta aia sa tina cel putin 10 ani fara nici o alta reparatie. Cu cateva exceptii probabil, intreb si eu ca naivul, cine garanteaza ca un asemenea produs tine atat? Garantiile pe viata in materie de scule de pescuit (vezi unele lansete) sunt de fapt smecherii de marketing si nimic altceva (putem discuta asta!).
Sunt curios cati dintre cei care abordeaza temele astea au desfacut - sau au pus pe cineva care se pricepe cu adevarat - sa desfaca bucata cu bucata, pe componente, de pilda un "extraordinar" senzor comercializat ca fiind un produs de brand, dupa care sa faca la fel de pilda, cu unul mai putin "senzational" fabricat de o marca obscura? Am facut treaba asta cu mai multe produse de brand si cu noname-uri, nu doar cu senzori. Am pus, de pilda, un expert in electronica sa calculeze pretul REAL al unui senzor fabricat, chipurile, de o ditai firma, dupa care 90% dintre pescari se dau in vant. Si rezultatul a fost unul cat se poate de dezamagitor. Va rog, incercati odata sa faceti asta, sa vedeti ce obtineti!
O alta observatie. La ora actuala, in marea majoritate a cazurilor, brandul NU mai reprezinta o garantie absoluta a calitatii si fiabilitatii in timp a unui produs. Isi mai aminteste cineva de mulinetele DAM QUICK de prin anii 1980? Am si acum una si functioneaza impecabil. Si am tras de ea in fel si chip. Sunt curios cate - nu dau nume - mulinete de 15-20 de milioane de azi rezista atat.
Un alt aspect. Sunt convins ca, daca va uitati cu atentie, observati ca unul si acelasi produs, costa la un asa-zis producator sa zicem, 200 de lei si la alt producator 400, 500 sau chiar mai mult. Hakuyo comercializeaza EXACT acelasi rod pod ca si Fox, dar il vinde cu 700 de lei sau cam asa ceva, iar Fox e pe piata la 1400 lei, daca nu cumva si mai mult. Produsul este insa IDENTIC. Pana si la nivel de materiale. Unde este garantia calitatii oferita de brand? Exemplul cu rod-podul este edificator si il regasim peste tot.
Problemele cu adevarat complicate apar atunci cand incerci sa analizezi consecintele acestui mod de a privi lucrurile, adica atunci cand incerci sa vezi ce implica aceasta "nebunie de brand" cum o numea cineva. Am sa va dau doua exemple si cu asta inchei, fiindca sunt mai curios sa vad cum gandesc altii, decat pornit sa-mi expun eu gandurile.
Exemplul 1: urlam toti ca apucatii ca trebuie protejat crapul. Corect. Dar, in vremea asta, specii autohtone infinit mai valoroase dispar. Lostrita. Linul. Caracuda. Mihaltul. Si exemplele pot continua. Sunt specii care traiesc de cand lumea in apele Romaniei, nu importate din Asia, precum crapul. Si ca paranteza: stiati ca genotipul de crap specific arealului geografic cuprins intre Marea Caspica si Europa centrala, diferit de alte genotipuri de crap, e pe cale de a se pierde, tocmai datorita popularilor masive cu crapi apartinand altor genotipuri (Asia Centrala)? Daca nu ma insel, una dintre asociatiile care se ocupa cu ihtiologia cu sediul la Viena a si avertizat asupra acestui pericol, iar problema a ajuns la una din subcomisiile Parlamentului European, dar se pare ca nimeni nu o ia prea in serios. Problema reala sunt incrucisarile dintre genotipuri si efectele acestor incrucisari.
Exemplul 2: am un foarte bun prieten, innebunit dupa scule de marca. Omul isi permite sa cheltuiasca cu nemiluita. Cum apare ceva nou, vinde ce e "vechi" si cumpara. A intrat intr-un soi de ciclu din care nu mai poate iesi. Saptamana trecuta si-a vandut swingerele cu care a pescuit un sezon, pe motiv ca s-a plictisit de ele. Si intrucat urmareste toate reclamele, e la curent cu tot ce apare nou pe piata, si-a luat alte swingere. Cu nimic mai bune sau mai rele decat cele pe care tocmai le-a vandut. Este exact genul de comportament pe care il stimuleaza marketingul marilor branduri. Ideea este ca noi toti sa intram pe spirala unui consumism bazat pe utilizeaza, arunca, cumpara. Un cliclu care secatuieste tot din jur de resurse, cu consecinte dintre cele mai urate... Asta ca sa nu folosesc alt cuvant. Iar peste 40 de ani, cand copiii nostri ne vor intreba: tata, tu ce-ai facut cand totul se distrugea in jurul tau? Noi o sa le rapundem: Mai copile, eu am consumat! Produse de brand!
Numai bine!

PS: scuze pentru lungimea postarii, dar am incercat sa fiu cat mai explict posibil!

silviu_ms
Mesaje: 346
Membru din: Dum Mar 08, 2009 14:09
Puncte: 0
Localitate: Targu-mures

Re: (SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Mesaj de silviu_ms »

O parere obiectiva despre ce inseamna pentu multi dintre noi pescuitul crapului si unul dintre motivele pentru care am renuntat la acest pescuit
Felicitari pentru post ! :wink:

Avatar utilizator
osc1or
Veteran
Mesaje: 3888
Membru din: Lun Aug 13, 2012 14:35
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: (SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Mesaj de osc1or »

Pescuitul in secolul XXI nu inseamna numai capturi capitale, crapi multi sau iesiri in natura, inseamna si parada modei. Unii barbati se imbraca frumos (sau chitch-os) se parfumeaza cu jumatate de sticla de Dolce Gabona si ies in Mall la Mc Donalds. Alti barbati isi vand casa si isi cumpara Mercedes din 2008 600SEL care consuma 20l/100km dar se plimba seara cu el pe Magheru. Altii isi iau sculele shimano din balcon si le etaleaza pe mal la Moara Vlasiei de 5 ori pe an. Cum sunt specii diferite de crapi la fel sunt si specii diferite de oameni. :)
Traim intr-o piata de consum.
Critic echilibrat

Avatar utilizator
DumiD
Pescar de competitie
Mesaje: 1650
Membru din: Joi Oct 21, 2010 1:52

Re: (SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Mesaj de DumiD »

Nu e chiar asa. Consider ca sunt foarte putine cazuri de snobism cand vine vorba de scule. In general pescarul roman isi cumpara sculele pe care si le permite. Cei scoliti cu acces la internet si le cumpara pe cele mai bune raport pret/calitate pe care si le permit. Nu cred ca ia cineva de la gura copiilor sa-si cumpere Basia Air, cand vezi o baterie de hi-s cu basia air poti fi sigur ca posesorul nu simte lipsa catorva mii de euro. Ba mai mult, prezenta in concursuri a multor produse hakuyo sau baracuda ma face sa cred ca multi se gandesc de 2 ori inainte sa arunce banii pe scule scumpe, chiar daca si le permit.

vulc ovidiu
Mesaje: 98
Membru din: Sâm Oct 10, 2009 17:37
Puncte: 0
Localitate: Targu Mures

Re: (SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Mesaj de vulc ovidiu »

DumiD scrie:Nu e chiar asa. Consider ca sunt foarte putine cazuri de snobism cand vine vorba de scule. In general pescarul roman isi cumpara sculele pe care si le permite. Cei scoliti cu acces la internet si le cumpara pe cele mai bune raport pret/calitate pe care si le permit. Nu cred ca ia cineva de la gura copiilor sa-si cumpere Basia Air, cand vezi o baterie de hi-s cu basia air poti fi sigur ca posesorul nu simte lipsa catorva mii de euro. Ba mai mult, prezenta in concursuri a multor produse hakuyo sau baracuda ma face sa cred ca multi se gandesc de 2 ori inainte sa arunce banii pe scule scumpe, chiar daca si le permit.

Corect, DumiD. Numai ca si fenomenul asta e controlat atent, tot prin metode de marketing. Polarizarea (interna a) pietelor este un fenomen vizibil. Segmentarea face si ea parte din strategiile de marjeting. De-asta, demulte ori iti sar in ochi firme cu preturi foarte joase sau care mai pastreaza ceva, ceva din strategiile de calitate ale trecutului si care nu gandesc productia in termeni de cumparare, utilizare, aruncare (inlocuire), cumparare.

vulc ovidiu
Mesaje: 98
Membru din: Sâm Oct 10, 2009 17:37
Puncte: 0
Localitate: Targu Mures

Re: (SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Mesaj de vulc ovidiu »

silviu_ms scrie:O parere obiectiva despre ce inseamna pentu multi dintre noi pescuitul crapului si unul dintre motivele pentru care am renuntat la acest pescuit
Felicitari pentru post ! :wink:
Silviu, sunt convins ca 90% din pescarii de pe forum o fac cu pasiune reala, nu trucata. Si cu buna credinta. Asta e premiza de la care plec. Problema mea este legata de modul cum e folosita o pasiune omeneasca, atata tot. In plus, lucrez in marketing. Stiu cum se stabilesc costurile si preturile unui produs de brand.
Numai bine si multumesc pentru aprecieri,
Ovidiu

PallBogdan
pescar de competitie
Mesaje: 2758
Membru din: Dum Iul 06, 2014 12:48
Puncte: 0
Localitate: Pitesti
Contact:

(SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Mesaj de PallBogdan »

Aproape tot ce facem in viata asta, se rezuma la confortul psihologic. Acest confort trebuie in primul rand inteles...dupa care "antrenat"!

Avatar utilizator
ionut72
pescar de competitie
Mesaje: 2784
Membru din: Mar Oct 09, 2012 15:52

Re: (SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Mesaj de ionut72 »

Ovidiu, eu n:am inteles ceva: tu, cu postul asta, vrei sa lauzi puterea marketingului firmelor de pescuit? Ca, se pare ca, tu esti convins ca acesta e imbatabil si foarte putini ii pot rezista.

Mai toate firmele pastreaza "strategia de calitate". Sunt, e adevarat, si exceptii, dar, de regula, acestea sunt marginale sau se manifesta doar in cazul anumitor produse, negandite suficient inainte de a fi lansate pe piata. Mulineta aia de 16 milioane functioneaza linistit 10 ani. Dovada sunt cele cateva zeci, daca nu chiar sute, inca in functiune.
In plus, lucrez in marketing. Stiu cum se stabilesc costurile si preturile unui produs de brand.
Scuza-ma, marketingul n-are legatura cu stabilirea costurilor (care-s tot preturi) si preturilor produselor.
Sunt convins ca, daca va uitati cu atentie, observati ca unul si acelasi produs, costa la un asa-zis producator sa zicem, 200 de lei si la alt producator 400, 500 sau chiar mai mult. Hakuyo comercializeaza EXACT acelasi rod pod ca si Fox
Asta pentru ca Hakuyo nu comercializeaza decat o copie a rod-pod-ului de la Fox. Rod-pod-ul ala de la Fox insa sa stii ca n-a aparut prin abiogeneza, fotosinteza sau generatie spontanee :) In cercetare si productia lui s-au investit sute de mii de ore. Exista, in China, copii (nici nu-ti vine sa crezi cat de reusite) inclusiv de Ferrari.
Zilele petrecute la pescuit nu se scad din totalul zilelor vietii tale!

Avatar utilizator
Florin Pata
Mesaje: 902
Membru din: Mie Iun 15, 2011 16:12
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti

Re: (SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Mesaj de Florin Pata »

Eu personal ,nu inteleg ce a dorit initiatorul acestui subiect ! Poate doar ca noi toti ar trebui sa cumparam scule ieftine ! O vorba mai veche spune ca daca vei da cate 50.000 de euro la 100 de insi, vei fi surprins de faptul ca fiecare va face ceva diferit cu ei !Unii isi vor cumpara masini(diferite) , altii apartamente , altii ....isi vor cumpara scule de pescuit , etc. !!! Unii prefera raportul calitate/pret , altii vor fite iar altii "iefteneala" ! Fiecare dintre noi este diferit , are prioritatile lui si pasiunile lui .De multe ori suntem tentati sa ii socotim prosti pe ceilalti deoarece isi cheltuie banii pe o casa(de exemplu) iar tu iti doresti o masina ! Faptul ca cei plini de bani isi cumpara cele mai scumpe produse e ...un mit ! Cunosc multi "bogati" care isi cumpara produse ieftine deoarece nu au pasiunea respectiva ! Pentru acestia masina e un "fier" , sculele de pescuit sunt "niste consumabile" , hainele sunt "niste huse" , etc. ! Eu personal merg pe principiul "cati bani dai , atata face" ! Marketingul NU "face pretul" din neant sau dorinta ! Exista un cost de productie , unul de branding , transport , etc. , indicatori pe baza carora se stabileste pretul ! Si de multe ori desi produsele arata la fel sunt TOTAL diferite ! Poate la pescuit diferentele vizibile intre "scumpe si ieftine" nu se vad foarte rapid dar in timp .........!

Avatar utilizator
Albert
pescar de competitie
Mesaje: 2295
Membru din: Lun Aug 23, 2010 17:56
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti

Re: (SUB) CULTURA CORPORATISTA IN PESCUITUL SPORTIV

Mesaj de Albert »

Nici eu nu prea inteleg ce vrea sa spuna ditai post-ul de la inceputul topicului. Totusi, citind mai multe comentarii ale autorului pare-se ca ne "cearta" ca aruncam banii "pã firma" in loc sa cumparam copiute 100% fix identice cu originalul la juma'de pret....si ca nu salvam linu, mihaltu si genotipu' de crap romanesc :lol:

Nu sunt de acord cu discursul de genul asta: cine da banii pe fox sau shimano e snob ca doar exista copiute la juma de pret. Fiecare da cati bani isi permite (si) pe scule de pescuit. Nimeni n-are nevoie de vizonari specialisti in marketing care sa vina sa ne spuna cum sta treaba, de fapt, cu industria asta. E mult bla-bla si aici. Eu nu cred ca SKY-ul(sau swinger-ul MK X) HK e fix acelasi rodpodul(sau swinger-ul MK X) de la FOX. Sau rodpodul de inox e fix acelasi cu cel de la Starbaits. Nu cred si basta. Iar motivele sunt inclusiv aici pe forum.
Daca ar fi asa HK ar rupe piata mondiala cu rodpodu' a la Fox sau cu lanseta a la Free Spirit....ca doar englezu' nu-i mai cu mot....si ala ar lua produse magnifice la juma de pret...De ce n-o face? U tell me :)

Cat despre salvarea speciilor...indiferent din ce regn fac parte e vorba de implicarea statului in aplicarea legii. Degeaba facem noi C&R de cand lumea si pamantul daca majoritatea pescarilor iau cu sacul tot ce prind. Si ma refer doar la cei amatori. Cand vezi ce masacru fac cei cu hartii si aprobari de piscicultura iti dai seama ca discutam discutii. Iar cand realizezi ca astia-s mici copiii pe langa cei care au aprobare de la mediu sa mutileze raurile, luncile si tot ce inseamna natura mi-e ca discutam degeaba pe acest subiect.

senzor planet
Scrie răspuns

Înapoi la “Liber la Discutii”