salut. parerea mea e ca merita schimbate bucsele din start. altfel se misca mulineta, mai ales in timp. poti sa tragi de ea, fara sa apara jocuri in angrenaje, cum pot aparea la uzura bucselor. daca te pricepi, poti demonta bucsele, le masori, cauti rulmenti cu aceeasi dimensiune si se monteaza in locul bucselor. cu un drum mai poti gresa mulineta pentru ca din fabrica e cam putin gresata. cu garantia nu stiu ce sa spun. daca se intampla ceva, faci inapoi schimbarea bucse- rulmenti. sper ca am fost de ajutor. respecte.
salut. in domeniul acesta , parerile sunt foarte impartite.pe piata oferta e foarte bogata. sunt vaseline pentru tot felul de intrebuintari. dupa parerea mea, vaselina pentru mulinete trebuie sa aiba cateva caracteristici, si anume:
-sa formeze o pelicula aderenta pe suprafetele in miscare ale angrenajelor
-sa fie cat mai rezistente la apa, praf, etc.
-sa nu i se schimbe in timp proprietatile fizico-chimice(se intareste, devine acida si implicit coroziva, curge de pe angrenaje. etc.)
- pentru mulinetele care sunt folosite si in regim de temperaturi apropiate de 0 grade sau mai mici, se impune o vaselina speciala, care nu se intareste la aceste temperaturi
-sa nu deterioreze chimic eventualele piese din "plastic" cu care intra in contact (roti dintate, bucse, etc.)
diferite surse recomanda diferite tipuri de vaseline:siliconice, grafitate, cu teflon(PTFE), sau combinatii ale acestora.pe langa vaseline, la gresarea mulinetelor, la anumite piese in miscare, dupa parerea mea, se mai pot folosi diferite uleiuri. in concluzie, sunt prea multe variante de vaseline si uleiuri incat sa pot spune care e cea mai buna. sper ca am ajutat. multumesc.