
Moderator: gor965
Ii e foame si incearca acum sa prosteasca pescarii creduli si sa le ia banii pe carnet...lazarini scrie: ↑Mar Mai 05, 2020 9:18Omul asta este un izvor nesecat de talente... cine isi inchipuie ca s-a spus totul se insala amarnic:
ÎN ATENȚIA CLUBURILOR SPORTIVE DE PESCUIT SPORTIV
MAY 4, 2020 BY POPESCU.STEFAN LEAVE A COMMENT
Având în vedere comunicatul Președintelui României cu privire la reluarea activităților sportive de performanță, începând cu data de 15 mai 2020, aduc la cunoștință cluburilor sportive deținătoare de Certificate de Identitate Sportivă și Autorizații de funcționare ca structuri sportive pe ramura de sport „pescuit sportiv”, că pot începe activitățile de pregătire ale sportivilor în vederea participării la competițiile oficiale......
Precizez că doar sportivii de performanță pot deșfăcura astfel de activități, restul activităților de agrement și recreere fiind interzise.
...Președinte FRPS
Ștefan Popescu
Cu alte cuvinte, cine vrea pescuit dupa 15 mai fuga la federatie.
Daca nu i-a iesit cu permisele, licentele, examenele pentru dobandirea permiselor, etc etc, poate ii va iesi cu pandemia.
Asa si?... Te-a intrebat cineva ceva, ce-ai mai facut sau ce mai faci?Stefan Popescu scrie: ↑Mie Iun 03, 2020 11:41Azi s-a trimis la Tribunalul București Cererea de lichidare al Asociației Liga Cluburilor de Crap după modelul celorlalte ligi de pescuit sportiv.
UITE ORDINUL, NU E ORDINUL! A stârnit (și pe bună dreptate) mare zarvă Ordinul privind condițiile de practicare a pescuitului recreativ în perioada stării de alertă. În calitatea pe care o dețin de președinte al Federației Române de Pescuit Sportiv, mi-am permis să-l atenționez pe Prim Ministrul Guvernului României asupra faptului că prin acest Ordin Guvernul pe care îl conduce atrage oprobiul pescarilor din România, întrucât aberațiile înscrise în acest act administrativ sfideau absurdul. În răspunsul său, domnul Prim Ministru mi-a spus că a discutat cu dl. ministru Oros și că Ordinul va fi modificiat. L-am rugat ca înainte de a fi modificat, să fie consultată și Federația Română de Pescuit Sportiv, aceasta fiind singura autoritate în acest domeniu. Evident că nu s-a deranjat nimeni să ne ceară un punct de vedere. A doua zi însă, pe canalele de știri, apare domnul ministru Oros și spune că Ordinul va fi modificat. Acum îmi pun și eu o întrebare de bun simț: Ce are Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale cu pescuitul recreativ( trag concluzia că pescuitul sportiv poate să-și vadă de teabă, neavând restricții?). Hai să vedem care este buba. Acest pescuit botezat recreativ, a apărut prin OUG 85/2016, a cărui lege de aprobare a fost declarată de către Curtea Constituțională a României neconstituțională în ansamblul său, de două ori (Decizia 312/2018 și Decizia 383/2019). Cu toate acestea, se insistă pe această Ordonanță de Urgență, fiind din nou în dezbatere la Camera Deputaților. Acum să vedem care este treaba cu amestecul MADR și ANPA în pescuitul recreativ sau sportiv. Vă spun din start: Niciuna. Și insitarea acestor instituții într-un domeniu pentru care nu sunt abilitate constituie o încălcare gravă a drepturilor și libertăților fundamentale, prevăzute de Constituție și de legile țării. Să o luăm pe rând. Prin menirea lui, MADR trebuie să se ocupe de siguranța alimentară a țării. Lucru corect în orice țară democratică din lume. Un element al hranei este și peștele, atât cel din apele publice, cât și cel din domeniul privat al statului ( și mă refer aici la amenajările pentru acvacultură, pe care mulți dintre pescari le frecventează, mai ales în perioadele de prohibiție pe apele naturale). Foarte bine! Dar în România, există recunoscută ca ramură sportivă „pescuitul sportiv”. Această recunoaștere, conferă pescarului sportiv un statut aparte, fiind un drept, recunoscut și garantat de stat. Ce are MADR și ANPA cu pescuitul sportiv? Nimic. Iar introducerea de reglementări a acestuia (chiar dacă l-au botezat recreativ) este neconstituțională, întrucât drepturile și libertățile fundamentale nu se reglementează prin Ordonanțe de Urgență, ci prin Legi organice. Să explicăm lipsa comepetenței MADR și ANPA de a reglementa pe acest domeniu. Conform Cod CAEN 0312 - Pescuit, găsim următoarea precizare: 0312 Pescuitul in ape dulci Aceasta clasa include: -pescuitul comercial in ape dulci -colectarea crustaceelor si molustelor de apa dulce -colectarea animalelor acvatice de apa dulce Aceasta clasa include de asemenea: -colectarea materiilor acvatice de apa dulce Aceasta clasa exclude: -prelucrarea pestelui, a crustaceelor si molustelor, vezi 1020 -servicii de inspectie, protectie si patrulare piscicola, vezi 8424 -pescuitul sportiv sau recreational, vezi 9319 -activitati ale rezervatiilor de pescuit sportiv, vezi 9319. Așa cum se vede, pescuitul recreațional sau sportiv nu intră în activitățile de pescuit ci la Alte activități sportive. Ce cuprinde acest Cod CAEN? Să vedem: 9319 Alte activitati sportive Aceasta clasa include: -activitati ale producatorilor sau promotorilor de evenimente sportive, cu sau fara facilitati -activitati pe cont propriu ale sportivilor si atletilor, arbitrilor, membrilor din jurii, personalului ce cronometreaza, etc. -activitati ale ligilor sportive si organismelor de reglementare. Toate aceste activități sunt reglementate prin Legea educației fizice și Sportului, nu prin OUG 23/2008, iar acest lucru l-a spus Curtea Constituțională a României, care în Decizia 693/2016 a reținut: 20. Așa fiind, Curtea constată că astfel cum reiese din art. 1 din Legea nr. 69/2000, aceasta reglementează activitățile de educație fizică și sport, în timp ce Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2008 "reglementează protecția, conservarea, administrarea și exploatarea resurselor acvatice vii, activitatea de acvacultură, procesarea și comercializarea produselor obținute din pescuit și acvacultură" și, prin urmare, cele două acte normative au finalități diferite. Asta susțin și eu de ani de zile, dar oficialii MADR și ANPA se fac că nu înțeleg. Pentru curioși, să citească art. 4(3) din OUG 23/2008 și să vadă ce atribuții are ANPA. Revenind la Ordin, acesta este inutil, întrucât regulile privind pescuitul sportiv fuseseră deja reglementate, dar de ce să nu se facă si MADR că lucrează? O mențiune specială privind opiniile nefavorabile ale celor care pescuiesc pe bălțile așa zis private (ele sunt în fapt concesionate de la stat pentru acvacultură, foarte puține fiind bălți aparținând persoanelor fizice sau juridice de drept privat strict pentru pescuit sportiv. În primul rând, aceste locații sunt destinate creșterii intensive a peștelui, iar veniturile provenite din activitățile de pescuit sportiv sunt în fapt un ciubuc obținut de cei cale le-au concesionat din dorința de a pescui a fiecăruia. Consecința acestei activități, este că acestea fiind scoase din circuitul productiv, a scăzut producția de pește. A crescut în schimb importul de pește. Nu ar fi nimic, dar transformarea lor din ferme de creștere a peștelui în zone de pescuit sportiv, nu respectă legea, în sensul că s-a schimbat destinația pentru care au fost concesionate. Nu ar fi nimic, însă practicarea pescuitului sportiv pe aceste locații, necesită unele aspecte pe care legea le impune. Adică, prestând acest serviciu, deținătorul nu are doar dreptul de a incasa banii, ci și de a asigura anumite condiții minimale desfășurării activităților sportive. Nerespectarea acestor condiții este o contravenție sancționată destul de sever de art. 88 și 89 din Legea nr. 69/2000. Concluzia mea, după aceste precizări, este că ordinul incriminat este doar un exces de zel a cuiva din MADR sau poate ANPA, fără niciun rost, fiind deja alte reglementări în vigoare. Ștefan Popescu - președinte FRPS
Asa, si? Ce vrei sa ne arati, ca nu inteleg. Ai mai dat pe cineva in judecata, si? Crezi ca esti destept si ca ai si castigat? Nu impresionezi pe nimeni, ne arati doar ca la asta te pricepi, la distrus. Cu Liga de Spining cum stai? Nu ne arati ce ai castigat? A, nu ai castigat? Wow...ce chestie.