Intrebarea e foarte serioasa si nu la mistoSorin Daringa scrie:Uleiul de la Lidl o fi bun?

Moderatori: Alin Galbenu, mariosilaghi, Bogdan Zaharia, odoctee
Intrebarea e foarte serioasa si nu la mistoSorin Daringa scrie:Uleiul de la Lidl o fi bun?
Bună seara! După 10-11 ani, ce părere aveți despre uleiul Ravenol Outboard 2t, pentru un motor mai vechi - dar pare destul de bine întreținut - Evinrude în 2t, de 4CP? Doar varianta Mineral? Nu Semisintetic, nici Fullsintetic? Sau tot Motul mineral e cel mai recomandat?Cristi Y scrie: ↑Joi Dec 20, 2012 11:01Domnule Berheci , daca te mai intalnesti cu acel "meserias" spune-i ca pe forum este unul Cristi Y ( Y de la Yamaha ) care sustine ca este cea mai mare aberatie afirmatia referitoare la faptul ca uleiul de amestec nu conteaza ca oricum este ars odata cu benzina
@ Gabi Peter
nu face rabat la calitatea uleiului de amestec dar ca sa fi sigur ca iti protejezi motorul foloseste uleiul recomandat de producator , asa cum am afirmat mai sus uleiul sintetic are alte proprietati dar de care nu ai nevoie la regimul de exploatare al motorului tau.
sunt motoare in 2 timpi ( ex moto de curse) care ajung la 18000 - 20000 de ture si la care uleiul mineral nu mai poate asigura o ungere optima asa ca folosirea uleiului sintetic este indispensabila
atentie mare si la dozajul uleiului in benzina , un supradozaj duce la ancrasarea motorului (depunerile de care spuneai) si un subdozaj la calarea lui
succes si un an nou bun !
Salut! Îmi poți spune aici sau în privat, ce ulei folosești și de la ce producător? Pentru motoarele de barcă, chiar dacă utilizezi doar motoare în 4t, iar eu caut pentru un Evinrude de 4CP în 2t.Dan Mitranescu scrie: ↑Mie Apr 13, 2016 22:18Destul de greu sa dea crezare cineva unei astfel de idei pe un forum.waleeed00 scrie:Nu cred ca trebuie sa ai prea mult stress cu o super marca de ulei pt motoarele in 2 timpi pt ca uleiul se arde in amestec cu benzina. Daca ar fi fost motor in 4 timpi cu baie de ulei atunci da era important sa ii pui ulei cit mai bun asa trebuie sa ii pui un ulei care are caracteristicile necesare pt amestecul cu benzina(trebuie sa aiba codul de ulei de amestec ).
Nu sint un mare specialist in motoare dar asta mi-a spus si mie un meserias cind m-am dus cu motorul la o revizie si cred ca avea dreptate.
Ai sa te lovesti de cei ce stiu ce inseamna cu adevarat un ulei, dar ca sa ajunga aici implica sa il recomande pe cel mai scump.
Ai sa te lovesti de cei care habar nu au despre uleiuri, dar au preluat "textele" producatorilor.
Ai sa te lovesti de cei care au facut o investitie proasta si umfla un produs numai pentru linistea subconstientului.
Sunt foarte putini cei care au incercat sa verifice mitul unei afaceri de multe miliarde de dolari.
Acum 20 de ani mergeau motoarele cu un singur fel de ulei ( si 2T si 4T ) , iar unele dintre ele functioneaza si acum. Numai ca era pacat ca cine isi cumpara un produs de lux, sa nu fie impachetat. Asa ca a inceput si Yamaha sa faca ulei , ... si Swzuki , ... si Mercury, toata lumea.
De doua ori mai scump ca na, au "fabrica" de ultima generatie.
Recomandarile reprezentantelor sunt strict pe marca proprie si insotite de subliminalul ca strici motorul daca folosesti altceva.
In schimb, in cartea motorulu, nu se specifica decat niste indicative pentru uleiul folosit, in niciun caz firma sau pretul.
P.S. am in utilizare trei masini ( una benzina si doua motorina ) de aproape 10 ani si doua motoare de barca 4T de 5-6 ani. TOATE merg cu acelasi fel de ulei de 20 lei litrul, fara sa "manance" niciun gram in km respectiv orele aferente utilizari specifice.
freespirit scrie: ↑Joi Aug 24, 2023 19:48Salut! Îmi poți spune aici sau în privat, ce ulei folosești și de la ce producător? Pentru motoarele de barcă, chiar dacă utilizezi doar motoare în 4t, iar eu caut pentru un Evinrude de 4CP în 2t.Dan Mitranescu scrie: ↑Mie Apr 13, 2016 22:18Destul de greu sa dea crezare cineva unei astfel de idei pe un forum.waleeed00 scrie:Nu cred ca trebuie sa ai prea mult stress cu o super marca de ulei pt motoarele in 2 timpi pt ca uleiul se arde in amestec cu benzina. Daca ar fi fost motor in 4 timpi cu baie de ulei atunci da era important sa ii pui ulei cit mai bun asa trebuie sa ii pui un ulei care are caracteristicile necesare pt amestecul cu benzina(trebuie sa aiba codul de ulei de amestec ).
Nu sint un mare specialist in motoare dar asta mi-a spus si mie un meserias cind m-am dus cu motorul la o revizie si cred ca avea dreptate.
Ai sa te lovesti de cei ce stiu ce inseamna cu adevarat un ulei, dar ca sa ajunga aici implica sa il recomande pe cel mai scump.
Ai sa te lovesti de cei care habar nu au despre uleiuri, dar au preluat "textele" producatorilor.
Ai sa te lovesti de cei care au facut o investitie proasta si umfla un produs numai pentru linistea subconstientului.
Sunt foarte putini cei care au incercat sa verifice mitul unei afaceri de multe miliarde de dolari.
Acum 20 de ani mergeau motoarele cu un singur fel de ulei ( si 2T si 4T ) , iar unele dintre ele functioneaza si acum. Numai ca era pacat ca cine isi cumpara un produs de lux, sa nu fie impachetat. Asa ca a inceput si Yamaha sa faca ulei , ... si Swzuki , ... si Mercury, toata lumea.
De doua ori mai scump ca na, au "fabrica" de ultima generatie.
Recomandarile reprezentantelor sunt strict pe marca proprie si insotite de subliminalul ca strici motorul daca folosesti altceva.
In schimb, in cartea motorulu, nu se specifica decat niste indicative pentru uleiul folosit, in niciun caz firma sau pretul.
P.S. am in utilizare trei masini ( una benzina si doua motorina ) de aproape 10 ani si doua motoare de barca 4T de 5-6 ani. TOATE merg cu acelasi fel de ulei de 20 lei litrul, fara sa "manance" niciun gram in km respectiv orele aferente utilizari specifice.
Mulțumesc! Dar din punct de vedere al ingredientelor, dintre mineral, semisintetic și sintetic? Mai ieftin e mineralul.Dan Mitranescu scrie: ↑Vin Aug 25, 2023 0:27freespirit scrie: ↑Joi Aug 24, 2023 19:48Salut! Îmi poți spune aici sau în privat, ce ulei folosești și de la ce producător? Pentru motoarele de barcă, chiar dacă utilizezi doar motoare în 4t, iar eu caut pentru un Evinrude de 4CP în 2t.Dan Mitranescu scrie: ↑Mie Apr 13, 2016 22:18Destul de greu sa dea crezare cineva unei astfel de idei pe un forum.waleeed00 scrie:Nu cred ca trebuie sa ai prea mult stress cu o super marca de ulei pt motoarele in 2 timpi pt ca uleiul se arde in amestec cu benzina. Daca ar fi fost motor in 4 timpi cu baie de ulei atunci da era important sa ii pui ulei cit mai bun asa trebuie sa ii pui un ulei care are caracteristicile necesare pt amestecul cu benzina(trebuie sa aiba codul de ulei de amestec ).
Nu sint un mare specialist in motoare dar asta mi-a spus si mie un meserias cind m-am dus cu motorul la o revizie si cred ca avea dreptate.
Ai sa te lovesti de cei ce stiu ce inseamna cu adevarat un ulei, dar ca sa ajunga aici implica sa il recomande pe cel mai scump.
Ai sa te lovesti de cei care habar nu au despre uleiuri, dar au preluat "textele" producatorilor.
Ai sa te lovesti de cei care au facut o investitie proasta si umfla un produs numai pentru linistea subconstientului.
Sunt foarte putini cei care au incercat sa verifice mitul unei afaceri de multe miliarde de dolari.
Acum 20 de ani mergeau motoarele cu un singur fel de ulei ( si 2T si 4T ) , iar unele dintre ele functioneaza si acum. Numai ca era pacat ca cine isi cumpara un produs de lux, sa nu fie impachetat. Asa ca a inceput si Yamaha sa faca ulei , ... si Swzuki , ... si Mercury, toata lumea.
De doua ori mai scump ca na, au "fabrica" de ultima generatie.
Recomandarile reprezentantelor sunt strict pe marca proprie si insotite de subliminalul ca strici motorul daca folosesti altceva.
In schimb, in cartea motorulu, nu se specifica decat niste indicative pentru uleiul folosit, in niciun caz firma sau pretul.
P.S. am in utilizare trei masini ( una benzina si doua motorina ) de aproape 10 ani si doua motoare de barca 4T de 5-6 ani. TOATE merg cu acelasi fel de ulei de 20 lei litrul, fara sa "manance" niciun gram in km respectiv orele aferente utilizari specifice.
In manualul de la Yamaha ramane o urma de sinceritate comerciala si recomandarea pentu ulei merge catre indicativul API SJ cu 10W-40. Atat. Niciun brand.
Cei de la Mobil au si ei o mica vrajeala. Au un model de ulei pentru 4T, dar costa cu 2 lei mai mult, nu dublu. Pe eticheta sunt aceleasi indicative. Au si pentru 2T. Cred ca este solutia optima pentru tine. Chiar am incredere in ei.
Folosesc uleiul asta pe un motor in 4 timpi de peste 12 ani. Nici macar un semn de uzura. Nu mai spun ca il folosesc si la masini, indiferent ca sunt pe motorina sau benzina. O Skoda a ajuns (aprox.) la 17 ani si 200.000, Un Logan 12 ani si tot cam 200.000, un Passat la 15 ani si 150.000. ( masinile sunt la prieteni acum). Niciuna nu are probleme cu motorul si nu consuma ulei.
Si cand ma gandesc ca traiesc pe planeta in care Dura Lube a facut multe milioane, ... sau Calgon si cate si mai cate exemple, pana la aromele din nada, parca meritam mai mult. Asta e senzatia.
)
P.S. pentru 2T nu cunosc prea multe tipuri de ulei, dar iti garantez ca si de drujba daca pui in amestecul corect, nu o sa ai nici cea mai mica problema.
Toata lumea spune ca sinteticul este mai bun. Au auzit unii de la altii.freespirit scrie: ↑Vin Aug 25, 2023 11:37
Mulțumesc! Dar din punct de vedere al ingredientelor, dintre mineral, semisintetic și sintetic? Mai ieftin e mineralul.
Mulțumesc! Până găsesc și Mobil Semisintetic, am luat Semisintetic, Ravenol 2t de 44 lei/1 l.Dan Mitranescu scrie: ↑Lun Aug 28, 2023 20:10Toata lumea spune ca sinteticul este mai bun. Au auzit unii de la altii.freespirit scrie: ↑Vin Aug 25, 2023 11:37
Mulțumesc! Dar din punct de vedere al ingredientelor, dintre mineral, semisintetic și sintetic? Mai ieftin e mineralul.Din punct de vedere ecologic este "mai bun" pentru ca este obtinut din ulei uzat ...
![]()
In rest ce sa zic. Nu prea am auzit motoare sa cedeze din cauza uleiului si se vand pe piata toate variantele de uleiuri. Doar povesti in reprezentantele auto si doritori de profituri mai mari in service-uri.
Ti se recomanda schimbarea uleiului si in cutiile de viteze, dar cu o bruma de notiuni mecanice se stie ca uleiul in cutia de viteze nu se deterioreaza niciodata. Se completeaza in caz ca au existat pierderi. Atat.
Se recomanda schimbarea uleiului de motor in fiecare an. O alta prostie inghitita cu totul.
Se recomanda schimbarea lichidului de frana la 3 ani. Nu am schimbat niciodata. Am ajuns la 15 ani si franele merg perfect.. La lichidul de racire la fel.
Filtrele de aer.... Tot.Bani sa iasa.
![]()
Am luat și un bidon de 4 l de Mobil Super 2000 10W40 pentru motorul de barcă în 2 timpi.Dan Mitranescu scrie: ↑Lun Aug 28, 2023 20:10Toata lumea spune ca sinteticul este mai bun. Au auzit unii de la altii.freespirit scrie: ↑Vin Aug 25, 2023 11:37
Mulțumesc! Dar din punct de vedere al ingredientelor, dintre mineral, semisintetic și sintetic? Mai ieftin e mineralul.Din punct de vedere ecologic este "mai bun" pentru ca este obtinut din ulei uzat ...
![]()
In rest ce sa zic. Nu prea am auzit motoare sa cedeze din cauza uleiului si se vand pe piata toate variantele de uleiuri. Doar povesti in reprezentantele auto si doritori de profituri mai mari in service-uri.
Ti se recomanda schimbarea uleiului si in cutiile de viteze, dar cu o bruma de notiuni mecanice se stie ca uleiul in cutia de viteze nu se deterioreaza niciodata. Se completeaza in caz ca au existat pierderi. Atat.
Se recomanda schimbarea uleiului de motor in fiecare an. O alta prostie inghitita cu totul.
Se recomanda schimbarea lichidului de frana la 3 ani. Nu am schimbat niciodata. Am ajuns la 15 ani si franele merg perfect.. La lichidul de racire la fel.
Filtrele de aer.... Tot.Bani sa iasa.
![]()
Dar pentru mașini cu peste 100.000 km? Sau pentru mașini cu motoare peste 280.000 km? Diesel. Dar pentru benzină?Dan Mitranescu scrie: ↑Lun Aug 28, 2023 20:10Toata lumea spune ca sinteticul este mai bun. Au auzit unii de la altii.freespirit scrie: ↑Vin Aug 25, 2023 11:37
Mulțumesc! Dar din punct de vedere al ingredientelor, dintre mineral, semisintetic și sintetic? Mai ieftin e mineralul.Din punct de vedere ecologic este "mai bun" pentru ca este obtinut din ulei uzat ...
![]()
In rest ce sa zic. Nu prea am auzit motoare sa cedeze din cauza uleiului si se vand pe piata toate variantele de uleiuri. Doar povesti in reprezentantele auto si doritori de profituri mai mari in service-uri.
Ti se recomanda schimbarea uleiului si in cutiile de viteze, dar cu o bruma de notiuni mecanice se stie ca uleiul in cutia de viteze nu se deterioreaza niciodata. Se completeaza in caz ca au existat pierderi. Atat.
Se recomanda schimbarea uleiului de motor in fiecare an. O alta prostie inghitita cu totul.
Se recomanda schimbarea lichidului de frana la 3 ani. Nu am schimbat niciodata. Am ajuns la 15 ani si franele merg perfect.. La lichidul de racire la fel.
Filtrele de aer.... Tot.Bani sa iasa.
![]()