CONDIȚII DE PRACTICARE A PESCUITULUI SPORTIV DIN ROMANIA PE

Aici putem discuta sau dezbate orice legat de pescuit.

Moderatori: Alin Galbenu, mariosilaghi, Bogdan Zaharia, odoctee

Lucian SV
Mesaje: 763
Membru din: Dum Apr 01, 2012 1:40
Puncte: 0
Localitate: Suceava

Re: CONDIȚII DE PRACTICARE A PESCUITULUI SPORTIV DIN ROMANIA

Mesaj de Lucian SV »

D-le Popescu, ceea ce povesteşti e valabil pt. tine, adică pentru competiţiile din calendarul competiţional FRPSC. Restul, adică 99,99999% facem brăile pe unde apucăm că nu ne place de tine! Sper că ai înţeles cum stă treaba, ca să nu mai aberezi cu tot felul de fumigene pe aici! :wink:

Avatar utilizator
Albert
pescar de competitie
Mesaje: 2295
Membru din: Lun Aug 23, 2010 17:56
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti

Re: CONDIȚII DE PRACTICARE A PESCUITULUI SPORTIV DIN ROMANIA

Mesaj de Albert »

Stefan Popescu scrie: Nu am cunoștință de așa ceva, iar dacă cineva a folosit numele federației, va plăti pentru asta.
Dă-mi un link în acest sens.
Pff..n-as fi zis. :lol: Gasesti tu topicul daca te intereseaza.

Ia zi dom' administrator, cum sta treaba? Io cand ti-am zis ca acel concurs e n-are nicio legatura cu federatia m-ai certat ca hâr ca mâr. Care-si shpilul? :)

Si daca ne raspunzi la asta poate ne spui si de ce l-ai lasat p-asta sa latre p-aici? Care-i pozitia voastra?
Orhei, pucistii-de-la-federatie sau cacaracterul? Si nu-mi spune de echidistanta, e suficient amuzament p-aici :)

Stefan Popescu
pescar de competitie
Mesaje: 1786
Membru din: Joi Iun 07, 2012 12:14

Re:

Mesaj de Stefan Popescu »

surgeon scrie:Aceste asociații de pescuit, sunt organizatii non-profit, care pot desfășura diferite activități, inclusiv organizarea de concursuri. Suntem pescari sportivi, amatori, nu profesionisti...dar asta înseamnă că pot participa la o competiție națională sau internațională. Cat despre bani...este treaba fiecăruia.

Trimis de pe al meu HTC One M8s folosind Tapatalk
Sunteți pescari sportivi doar dacă sunteți legitimați la o structură sportivă, nu la orice asociație, iar conform noilor dispoziții, va trebui să faceți dovada că sunteți autorizat să faceți această activitate liberală. Și pentru un necunoscător, pescuitul sportiv este sport ce se practică la nivel de amatori, nu este sport profesionist.
Nu vreau să intru în polemică cu nimeni. Am dat doar o informație cu noile reglementări. Obligatorii pentru cei care practică pescuitul sportiv de performanță. Atât și nimic mai mult.

PS De multă vreme sunt deblocat de pe acest forum. Dacă nu am scris până acum, este o chestiune care mă privește personal.

Avatar utilizator
osc1or
Veteran
Mesaje: 3888
Membru din: Lun Aug 13, 2012 14:35
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de osc1or »

Nea popescule, si daca sunt pescar sportiv asociat la o organizatie si nu respect legile si oug-urile de ultima ora, ce o sa patesc? :)

Trimis de pe al meu SM-G925F folosind Tapatalk
Critic echilibrat

Avatar utilizator
Dan Mateianu
Site Admin
Mesaje: 3211
Membru din: Mie Ian 16, 2008 9:52
Puncte: 300
Localitate: Bucuresti

Re: CONDIȚII DE PRACTICARE A PESCUITULUI SPORTIV DIN ROMANIA

Mesaj de Dan Mateianu »

@Albert,

concursul in speta nu era anuntat de mine, ci eu doar am transmis mai departe. Nu era un anunt cu caracter oficial.

Stefan Popescu a fost debanat pe forumul Crapmania.ro in urma sondajului efectuat cu cateva luni in urma. Atat timp cat discutiile sale si va scrie pe un ton civilizat va putea sa scrie pe acest forum si sa-si exprime parerile.

E valabil si pentru ceilalti utilizatori ai forumului sa inceteze cu jignirile.

Multumesc.

Lucian SV
Mesaje: 763
Membru din: Dum Apr 01, 2012 1:40
Puncte: 0
Localitate: Suceava

Re: CONDIȚII DE PRACTICARE A PESCUITULUI SPORTIV DIN ROMANIA

Mesaj de Lucian SV »

D-le Popescu am o întrebare. Dacă fac parte dintr-o asociaţie (club) care are CIS dar care nu este afiliată la FRPSC, ce statut am referitor la practicarea pescuitului sportiv? Este obligatoriu să vin la dvs. ca să mă licenţiaţi, adică să mă învăţaţi care este capătul undiţei şi să nu mă lovesc cu ea?

Avatar utilizator
ionut72
pescar de competitie
Mesaje: 2784
Membru din: Mar Oct 09, 2012 15:52

Re: CONDIȚII DE PRACTICARE A PESCUITULUI SPORTIV DIN ROMANIA

Mesaj de ionut72 »

Dan M scrie:@Albert,

concursul in speta nu era anuntat de mine, ci eu doar am transmis mai departe. Nu era un anunt cu caracter oficial.

Stefan Popescu a fost debanat pe forumul Crapmania.ro in urma sondajului efectuat cu cateva luni in urma. Atat timp cat discutiile sale si va scrie pe un ton civilizat va putea sa scrie pe acest forum si sa-si exprime parerile.

E valabil si pentru ceilalti utilizatori ai forumului sa inceteze cu jignirile.

Multumesc.

Nu tonul (forma) e important, ci continutul. Si, atata timp cat un ratacit vine sa ameninte pescarii pe forumul vostru, e legitim ca cei amenintati sa reactioneze. Si firesc din partea voastra ar fi sa nu-i permiteti sa polueze forumul.

Luni voi incepe demersurile pentru infiintarea Federatiei Romane a blogurilor si forumurilor. Daca vreti ca forumul acesta sa mai functioneze, trebuie sa va autorizati la mine, altfel sunteti ilegali. Cum suna? De acord, e o aberatie sinistra.

Ei bine, personajul asta trist asta face de ani intregi, abereaza. El insusi e o jignire in lumea pescarilor.
Zilele petrecute la pescuit nu se scad din totalul zilelor vietii tale!

Avatar utilizator
DumiD
Pescar de competitie
Mesaje: 1650
Membru din: Joi Oct 21, 2010 1:52

Re: CONDIȚII DE PRACTICARE A PESCUITULUI SPORTIV DIN ROMANIA

Mesaj de DumiD »

Ionuț, vrei nu vrei, când joci un poker pe bani cu prietenii încalci niște legi. Nentu' Fane atrage atenția că e valabil și la pescuit, nu e cazul să ne ambalăm, in cel mai rău caz il pui pe ignore. Eu recunosc că sunt fan, are ceva caragialesc in el

Stefan Popescu
pescar de competitie
Mesaje: 1786
Membru din: Joi Iun 07, 2012 12:14

Re: CONDIȚII DE PRACTICARE A PESCUITULUI SPORTIV DIN ROMANIA

Mesaj de Stefan Popescu »

Aveți textul OUG



Proiect de ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ
privind modificarea Legii educației fizice și sportului nr. 69/2000



Având în vedere prevederile contradictorii din legea nr.69/2000 a educației fizice și sportului în care sunt menținute dispoziții abrogate de acte normative intrate în vigoare ulterior, s-a creat o lipsă de reglementare a unor situații juridice specifice domeniului care perturbă organizarea și desfășurarea în condiții optime a activității sportive de performanță atât la nivel central, cât și local,

ținând cont de necesitatea asigurării cadrului legal necesar demarării începând cu anul competițional 2017 – 2018 a activităților sportive la nivel național și internațional, prezentul proiect de act normativ își propune o intervenție de urgență asupra organizării și finanțării sportului de performanță,

având în vedere faptul că sportul de performanță are nevoie în regim de urgență de un cadru legislativ echilibrat şi atractiv care să motiveze pe de o parte sportivul să urmeze o carieră sportivă,

ținând cont că din cauza lipsei unor reglementări specifice, structurile sportive din România se confruntă cu dificultăți majore, fiind obligate să își declare insolvența sau să se desființeze,

luând în considerare că structurile sportive au nevoie urgentă de un cadru legislativ clar şi stabil care să asigure sustenabilitate financiară pe termen lung, crearea unui cadru echitabil de manifestare a relaţiilor între sportivi/antrenori/participanți la activitățile sportive şi structurile sportive,

ținând cont că potențialul de reprezentare a României pe plan internațional prin sport este într-un regres major demonstrat de locul 47 pe națiuni obținut la JO – Rio de Janeiro 2016 față de locul 11 pe națiuni obținut la JO –Sidney 2000,

urmare a faptului că anul competițional sportiv nu coincide cu anul bugetar și sunt măsuri urgente ce trebuiesc reglementate și aplicate prin prezentul act normativ reprezintă o intervenție de îndată în sprijinul activităților și structurilor sportive pe plan național ce nu suportă amânare,

având în vedere inhibarea pieței sportive din România, potențial aducătoare de venituri la bugetul de stat și de creșterea gradului de ocupare pe piața muncii, precum și descurajarea potențialilor investitori în acest domeniu,

având în vedere faptul că reglementările actuale privind organizarea și finanțarea sportului de performanță sunt incomplete, generatoare de confuzii și interpretări diferite din partea organelor de control, există riscul real al blocării activității sportive de performanță cu efecte negative imediate atât în plan sportiv, cât și social,

în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,

în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.


ARTICOL UNIC
Legea educției fizice și sportului nr. 69/2000 din 28 aprilie 2000, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 200 din 9 mai 2000, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
1. La articolul 1, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu următorul cuprins:
“(31) Prin sistemul naţional de educaţie fizică şi sport în România se înţelege autorităţile şi instituţiile publice definite conform art. 2, alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare și conform art. 2 alin. (1), pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, care îşi desfăşoară activitatea în domeniul educaţiei fizice şi sportului, structurile sportive, înfiinţate şi organizate potrivit legii, care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României.”

2. La articolul 14, după alineatul (1), se adaugă un nou alineat, alineatul (1^1) cu următorul cuprins:
” (1^1) Sportivul amator este sportivul care pentru practicarea sportului respectiv poate încheia, în formă scrisă, un contract de activitate sportivă conform Anexei nr. 2 din prezentul act normativ, cu o structură sportivă.”

3. La articolul 14, alineatul (2), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:
”b) încheie cu o structură sportivă, în formă scrisă, un contract individual de muncă sau un contract de activitate sportivă conform Anexei nr. 2 din prezentul act normativ.”

4. La articolul 14, alineatul (2^1) se modifică și va avea următorul cuprins:
”(21) Structurile sportive şi sportivul de performanță se obligă prin contractul încheiat între părţi să respecte prevederile specifice din statutele, normele, regulamentele federaţiilor sportive naţionale şi, după caz, ale ligilor profesioniste din ramura de sport respectivă şi care au ca obiect activitatea de selecţie, pregătirea, performanţa şi participarea la competiţii interne şi internaţionale.”

5. La articolul 14, după alineatul (3) se adaugă un nou alineat (3^1) cu următorul cuprins:
”(3^1) Sportivului amator, care a încheiat cu o structură sportivă un contract de activitate sportiva, i se asigură de către structura sportivă, cu reținerea la sursă plata contribuțiilor la asigurări sociale, plata contribuțiilor la asigurări sociale de sănătate și plata impozitului pe venit, în condiţiile legii.”

6. La articolul 14, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins:
”(5) Sportivii străini pot desfăşura activitate ca sportivi de performanta la o structură sportivă din România, în condiţiile legii.”

7. La articolul 14, alineatul (6) se modifică și va avea următorul cuprins:
”(6) Federaţiile sportive naţionale asigură organizarea evidenţei sportivilor de performanta din ramura de sport respectivă.”

8. La articolul 14, alineatul (7) se modifică și va avea următorul cuprins:
”(7) Drepturile şi obligaţiile sportivului de performanta sunt cele prevăzute în statutele şi în regulamentele federaţiilor sportive naţionale, precum şi în contractele sau convenţiile, după caz, încheiate între părţi.”

9. Articolul 181 se modifică şi va avea următorul cuprins:
(1) Prin hotărâre a autorităților deliberative se pot aloca sume din bugetul local, pentru finanţarea activităţii sportive a structurilor sportive care au calitatea de ordonator de credite aflate în subordinea sa;
(2) Prin hotărâre a autorităților deliberative se pot aloca sume din bugetul local şi pentru:
a) finanțarea programelor sportive ale cluburilor sportive de drept public înființate pe raza unității administrativ-teritoriale;
b) finanțarea programelor sportive ale cluburilor sportive de drept privat înființate pe raza unității administrativ-teritoriale, constituite ca persoane juridice fără scop patrimonial, deținătoare ale certificatului de identitate sportivă;
c) finanțarea programelor sportive organizate în raza unității administrativ-teritoriale de către asociațiile județene/municipiului București pe ramuri de sport, afiliate la federațiile sportive corespondente;
d) finanțarea programelor sportive desfășurate în raza unității administrativ-teritoriale de către federațiile sportive naționale, direcțiile județene pentru sport și tineret, respectiv a municipiului București, ori inspectoratele şcolare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
e) premierea, în condiţiile legii, a performanţelor deosebite obţinute la competiţiile sportive interne şi internaţionale oficiale.”
(3) Autoritățile administrației publice locale pot aloca sume pentru finanțarea activității conform alin. (1) și alin. (2) în limita a maxim 5% din bugetul aprobat.
(4) În bugetul autorităţilor sau instituţiilor publice ale administraţiei publice centrale se pot cuprinde sume pentru finanţarea activităţii structurilor sportive care au calitatea de ordonator de credite aflate în subordinea sa, în condiţiile legii.”

10. La articolul 29, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
”(1) Cluburile sportive de drept public sunt persoane juridice, înfiinţate ca instituţii publice în subordinea administraţiei publice centrale, locale sau a instituţiilor de învăţământ superior de stat şi au drept obiect de activitate performanţa, selecţia, pregătirea şi participarea la competiţii interne şi internaţionale.”

11. La articolul 67, alineatul (2), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:
”b) potrivit conditiilor stabilite prin contractele incheiate între părți, pentru sumele acordate de administrațile publice centrale și/sau locale, pentru finanțarea programelor structurilor sportive de drept privat fără scop lucrativ;”

12. La articolul 67, alineatul (3), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:
”b) sume de la bugetul de stat sau bugetele locale acordate de autoritățile administratiei publice centrale sau locale pentru finantarea programelor sportive realizate de structuri sportive de drept privat, fără scop lucrativ;”

13. La articolul 67^1), alineatul (1), literele c) și d) se modifică și se completează, după cum urmează:
„c) directori tehnici;
d) medici sportivi, asistenți medicali sportivi, psihologi sportivi, preparatori fizici, kinetoterapeuți, maseuri sportivi;”

14. La articolul 67^1), alineatul (1), după lit. d) se introduc 5 litere noi, literele e)-i) cu următorul cuprins:
„e) manageri sportivi, organizatori de competiții sportive, statisticieni sportivi, consilieri de marketing;
f) operatori video, crainici, ofițeri de presă;
g) observatori și comisari sportivi;
h) arbitri;
i) alte categorii de participanți care contribuie la pregătirea, organizarea si participarea la competiții a sportivilor de performanță.”

15. La articolul 67^1), după alineatul (1), se adaugă un nou alineat, alineatul (1^1) cu următorul cuprins:
„ (1^1) Participanții la activitatea sportivă enumerați la alin. (1) pot încheia cu structurile sportive, în forma scrisă, un contract individual de munca sau un contract de activitate sportivă, în condițiile legii. Contractul de activitate sportivă încheiat în condițiile prezentei legi se încadrează în prevederile art. 114 alin. (2) lit. g) din Codul fiscal.”

16. La articolul 67^1), alineatul (2), litera f) se modifică și va avea următorul cuprins:
”f) plata participantilor la activitatea sportivă, precum şi pentru alte categorii de cheltuieli necesare desfăşurării activităţii sportive.”

17. La articolul 67^1), alineatul (3), se modifică și va avea următorul cuprins:
”(3) Condiţiile, criteriile şi procedura, precum şi cuantumul pe fiecare categorie de cheltuieli, respectiv fiecare categorie de participanţi la activităţile sportive se stabilesc, după caz, prin hotărâre a Guvernului, respectiv prin hotărâre a autorităților deliberative ale administrației publice locale.”

18. Anexa Legii nr. 69/2000 devine Anexa nr. 1.

19. Definițiile enumerate în Anexa nr. 1 se completează cu o nouă literă, litera f) cu următorul conținut:
”f) contract de activitate sportiva – conventia încheiată pentru o durată determinată, inclusiv multianuală, între structurile sportive și participanții la activitatea sportivă prevazuți la art. 671 alin. 1 din lege, prin care se prevede desfășurarea de către ultimii a unei activitati cu caracter sportiv, stabilind drepturile si obligatiile partilor, continand cel putin clauzele obligatorii prevazute în Anexa nr.2.”

20. Anexa la prezenta Ordonanță de Urgență devine Anexa nr. 2 a Legii nr. 69/2000.




Anexa nr. 2


1. Contractul de activitate sportivă incheiat intre structurile sportive si persoanele prevazute la art. 671 alin.1 din lege va cuprinde cel puțin următoarele clauze privind:
a) activitatea cu caracter sportiv ce face obiectul contractului
b) durata contractului (ore, zile, luni sau ani, dupa caz, in concordanta cu regulamentele federatiilor sportive nationale din ramura de sport respectiva)
c) valoarea drepturilor banesti acordate persoanelor prevazute de art.671 alin.1 din lege drept contravaloare pentru activitatea sportiva prestata si modalitatile si termenele de plata;
d) drepturile si obligatiile partilor, inclusiv cele prevazute de regulamentele federatiilor sportive de ramura si regulamentele structurilor sportive;
e) conditiile incetarii contractului;
f) raspunderea partilor si solutionarea diferendelor aparute, inclusiv organismele jurisdictionale competente;
g) locul, data incheierii contractului, numarul de exemplare originale, modalitatile de comunicare intre parti.
2. Contractele aflate în derulare la data prezentei ordonanțe de urgență vor fi aduse la conformitate cu prezenta anexă.

Stefan Popescu
pescar de competitie
Mesaje: 1786
Membru din: Joi Iun 07, 2012 12:14

Re: CONDIȚII DE PRACTICARE A PESCUITULUI SPORTIV DIN ROMANIA

Mesaj de Stefan Popescu »

Cam asta ar fi tot. Să vedem acum câte cluburi vor primi finantare de la Comunitățile locale ca să se joace de-a competiția. Pentru că sunteți conștienți că se vor finanța doar competițiile oficiale. Și atunci când sportivii legitimați de federație vor fi și remunerați, câți vor mai face sluj pe la AGVPSR și pe banii lor. Pentru că apartenența AGVPSR la CIPS nu mai poate dura.

senzor planet
Scrie răspuns

Înapoi la “Discutii Generale despre Pescuit”