Cauciucuri, motoare etc.

Sectiune deschisa pentru orice subiect de discutie.

Moderatori: Alin Galbenu, mariosilaghi, Bogdan Zaharia, odoctee

Scrie răspuns
Avatar utilizator
Sorin Daringa
Mesaje: 877
Membru din: Mar Aug 10, 2010 11:12
Puncte: 0
Localitate: Skjern-Denmark

Re: Cauciucuri, motoare etc.

Mesaj de Sorin Daringa »

Benzina spala pelicula de ulei depusa de segmenti pe cilindrii = uzura mai mare. Ca sa nu mai spun de impuritatile plus apa pe care o contine aceasta.
Imagine

Dan Mitranescu
Veteran
Mesaje: 6808
Membru din: Sâm Dec 15, 2007 17:48
Puncte: 0
Localitate: bucuresti

Re: Cauciucuri, motoare etc.

Mesaj de Dan Mitranescu »

Sorin Daringa scrie:Benzina spala pelicula de ulei depusa de segmenti pe cilindrii = uzura mai mare. Ca sa nu mai spun de impuritatile plus apa pe care o contine aceasta.
Cand benzina are tangente cu uleiul , deja trebuie sa duci masina in service.
Apa are si motorina, chiar si mai multe impuritati cateodata.

P.S. Nici asta .

PallBogdan
pescar de competitie
Mesaje: 2810
Membru din: Dum Iul 06, 2014 12:48
Puncte: 0
Localitate: Pitesti
Contact:

Cauciucuri, motoare etc.

Mesaj de PallBogdan »

Varianta 50/50 exista?! Ca vad ca publicul...nu prea ajuta...

Cucu Ionel
Mesaje: 477
Membru din: Vin Ian 20, 2006 19:25
Puncte: 0
Localitate: Timisoara

Re: Cauciucuri, motoare etc.

Mesaj de Cucu Ionel »

Salut Dane. Referitor la faptul ca nu schimbi uleiul la masina, il verifici "intre degete" si mai completezi, daca-i cazul, iti supun atentiei un caz si as fi fericit daca mi-ai putea spune ce s-a intamplat fiindca am apelat la specialisti si n-am gasit un raspuns concret.
Deci, am o verisoara prin Italia de cativa ani buni, sotul este sofer la IKEA, oarecum in domeniu, nu-i mecanic dar cat de cat ... Anul trecut s-au hotarat sa vina in vizita in Ro. Au( aveau!) o masina Volvo V40, diesel, din 2002, cumparat prin 2009. De cand au cumparat-o, efectiv n-au trecut pe la niciun service, nu i-au schimbat niciodata uleiul, ca cica-i masina pe viata. Acum, cu o zi inainte de a pleca la drum lung, a verificat nivelul uleiului, a vazut ca-i putin sub nivel, a citit in cartea tehnica a masinii ce ulei sa puna si a completat la nivel. Au ajuns cu masina pana-n Tm. cand aceasta s-a oprit brusc. Cand a verificat nivelul uleiului a constatat ca acesta s-a transformat intr-un fel de smantana groasa, fara nicio proprietate de ungere.
Exclus sa mai zic ca au dus masina la service, la Renault ca-i motor de Laguna 2 pe aceasta masina, au desfacut aia bucati motorul si l-au curatat si tot nu l-au facut cum trebuie, dupa 3 zile, cand s-a dus sa ia masina, aceasta s-a oprit iar dupa cca 10 km. Asa ca a dus-o la un schrot la dezmembrari.
Deci, ce s-a intamplat cu uleiul? Nu era mai bine daca-l schimba anual?
Fir intins

Avatar utilizator
gabize
Mesaje: 230
Membru din: Mar Dec 30, 2014 19:03
Puncte: 0
Localitate: Bistriţa

Re: Cauciucuri, motoare etc.

Mesaj de gabize »

E simplu: a amestecat uleiuri cu caracteristici diferite, care nu s-au combinat perfect.
Susţin pescuitul catch & release!

Dan Mitranescu
Veteran
Mesaje: 6808
Membru din: Sâm Dec 15, 2007 17:48
Puncte: 0
Localitate: bucuresti

Re: Cauciucuri, motoare etc.

Mesaj de Dan Mitranescu »

Cucu Ionel scrie:Salut Dane. Referitor la faptul ca nu schimbi uleiul la masina, il verifici "intre degete" si mai completezi, daca-i cazul, iti supun atentiei un caz si as fi fericit daca mi-ai putea spune ce s-a intamplat fiindca am apelat la specialisti si n-am gasit un raspuns concret.
Deci, am o verisoara prin Italia de cativa ani buni, sotul este sofer la IKEA, oarecum in domeniu, nu-i mecanic dar cat de cat ... Anul trecut s-au hotarat sa vina in vizita in Ro. Au( aveau!) o masina Volvo V40, diesel, din 2002, cumparat prin 2009. De cand au cumparat-o, efectiv n-au trecut pe la niciun service, nu i-au schimbat niciodata uleiul, ca cica-i masina pe viata. Acum, cu o zi inainte de a pleca la drum lung, a verificat nivelul uleiului, a vazut ca-i putin sub nivel, a citit in cartea tehnica a masinii ce ulei sa puna si a completat la nivel. Au ajuns cu masina pana-n Tm. cand aceasta s-a oprit brusc. Cand a verificat nivelul uleiului a constatat ca acesta s-a transformat intr-un fel de smantana groasa, fara nicio proprietate de ungere.
Exclus sa mai zic ca au dus masina la service, la Renault ca-i motor de Laguna 2 pe aceasta masina, au desfacut aia bucati motorul si l-au curatat si tot nu l-au facut cum trebuie, dupa 3 zile, cand s-a dus sa ia masina, aceasta s-a oprit iar dupa cca 10 km. Asa ca a dus-o la un schrot la dezmembrari.
Deci, ce s-a intamplat cu uleiul? Nu era mai bine daca-l schimba anual?
Cauzele pot sa fie mai multe. Ce a au facut rudele tale, se regaseste in milioane de cazuri , in care nu exista repercursiuni.
Sa amesteci un ulei cu altul si sa iasa "smantana" este destul de greu , spre imposibil. Poate cu apa sau detergent sa reusesti asta. Asa ca un bloc motor fisurat este mai aproape de solutionarea problemei.

De unde sa stiu eu ( sau tu :wink: ) ce a fost acolo , cand nici cei care au desfacut masina, nu stiu !? :wink:

Tibi
Mesaje: 202
Membru din: Mar Feb 16, 2010 12:47
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti

Re: Cauciucuri, motoare etc.

Mesaj de Tibi »

Are legatura cu aprinderea prin comprimare la diesel si prin scanteie la benzina???
Eu cu motoare pe benzina stiu...am 2 V6 facute bucati ln atelier,asteapta comanda de piese/garnituri....
Cu diesel nu prea am avut de a face...

PS-Uleiurile pt ,,motoare de barci"(cu astea lucrez) ca nu au nimic special fata de celelalte,nu stiu ce sa zic...
Motoarele de barci merg ln alta plaja de turatii fata de cele de masina...nu exista cutia de viteze aici...se merge ln 3000-5000 de turatii la masina mergi cu 2000-2500 la viteza de croaziera...
CS Carp Zone

Dan Mitranescu
Veteran
Mesaje: 6808
Membru din: Sâm Dec 15, 2007 17:48
Puncte: 0
Localitate: bucuresti

Re: Cauciucuri, motoare etc.

Mesaj de Dan Mitranescu »

Tibi scrie:Are legatura cu aprinderea prin comprimare la diesel si prin scanteie la benzina???
Eu cu motoare pe benzina stiu...am 2 V6 facute bucati ln atelier,asteapta comanda de piese/garnituri....
Cu diesel nu prea am avut de a face...

PS-Uleiurile pt ,,motoare de barci"(cu astea lucrez) ca nu au nimic special fata de celelalte,nu stiu ce sa zic...
Motoarele de barci merg ln alta plaja de turatii fata de cele de masina...nu exista cutia de viteze aici...se merge ln 3000-5000 de turatii la masina mergi cu 2000-2500 la viteza de croaziera...
Nu are legatura cu aprinderea Tibi.

Cu uleiul ai incredere in mine, studiaza putin problema si poti sa-ti faci un avantaj din asta. :wink:
La Mobil "EXTRA 4T" 10W40 care este special pentru motoarele de barca sau motocicleta, costa aprox. 30 lei litrul ( oricum mult mai bine ca la Yamaha si neamurile :wink: ) , dar il gasesti cu fix aceeleasi caracteristici, la acelasi brand, sub denumirea de SUPER 2000 , pentru motoare de masini pe benzina. 21 lei litrul . :wink:

De 4 ani il folosesc pe asta si recunosc ca nu a fost gasit de mine , ci de un prieten care il folosea cu mult inainte. Sunt sigur ca sunt mai multe variante, dar asta are caracteristicile identice cu cerinta din manual .
Il schimb de drag acum. :D

Tibi
Mesaje: 202
Membru din: Mar Feb 16, 2010 12:47
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti

Re: Cauciucuri, motoare etc.

Mesaj de Tibi »

Cu toate ca titlul e ,, for dummies" :D ,cred ca sant acoperite destul de multe aspecte de pro si contra diesel/benzina...ca sa nu intram ln teze de doctorat.. :D
http://www.dummies.com/how-to/content/t ... gines.html
CS Carp Zone

petrisor
Mesaje: 50
Membru din: Dum Aug 14, 2011 11:45
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti

Re: Cauciucuri, motoare etc.

Mesaj de petrisor »

@ De ce uzura camasilor/ pistoanelor/ segmentilor la benzina este mai mare ca la motorina ( aproape dublu ), in conditii similare de utilizare ?

''Comprimarea unui gaz conduce la creșterea temperaturii sale, aceasta fiind metoda prin care se aprinde combustibilul în motoarele diesel. Aerul este aspirat în cilindri și este comprimat de către piston până la un raport de 25:1, mai ridicat decât cel al motoarelor cu aprindere prin scânteie. Spre sfârșitul cursei de comprimare motorina (combustibilul) este pulverizată în camera de ardere cu ajutorul unui injector. Motorina se aprinde la contactul cu aerul deja încălzit prin comprimare până la o temperatura de circa 700-900 °C. Arderea combustibilului duce la creșterea temperaturii și presiunii, care acționează pistonul. În continuare, ca la motoarele obișnuite, biela transmite forța pistonului către arborele cotit, transformând mișcarea liniară în mișcare de rotație. Aspirarea aerului în cilindri se face prin intermediul supapelor, dispuse la capul cilindrilor. Pentru mărirea puterii, majoritatea motoarelor diesel moderne sunt supraalimentate cu scopul de a mări cantitatea de aer introdusă în cilindri. Folosirea unui răcitor intermediar pentru aerul introdus în cilindri crește densitatea aerului și conduce la un randament mai bun.''

''Timpii de injecție sunt măsurați în unghiuri de rotație ai arborelui cotit înainte de punctul mort superior''

''O componentă vitală a motoarelor diesel este regulatorul de turație, mecanic sau electronic, care reglează turația motorului prin dozarea corectă a motorinei injectate.Spre deosebire de motoarele cu aprindere prin scânteie (Otto), cantitatea de aer aspirată nu este controlată, fapt ce duce la supraturarea motorului''

'' O pompă de înaltă presiune menține motorina la o presiune constantă de 1800 bari într-o rampă comună, o conductă unică care alimenteză fiecare injector comandat electromagnetic de mare precizie sau chiar injectoare piezoelectrice (common rail)


Raspuns: temperatura si presiune constanta / aprindere si injectie controlata / turatie controlata .... uzura controlata

PS: OTTO - are puterea de detonatie mai mare decat cel pe motorina si lucreaza la turatii mai mari si in mediu ''uscat'' -frecari si uzura mai mari
You have no clue about what's coming....

Petrisor Chircan

senzor planet
Scrie răspuns

Înapoi la “Liber la Discutii”