
Moderatori: Alin Galbenu, mariosilaghi, Bogdan Zaharia, odoctee
Cand benzina are tangente cu uleiul , deja trebuie sa duci masina in service.Sorin Daringa scrie:Benzina spala pelicula de ulei depusa de segmenti pe cilindrii = uzura mai mare. Ca sa nu mai spun de impuritatile plus apa pe care o contine aceasta.
Cauzele pot sa fie mai multe. Ce a au facut rudele tale, se regaseste in milioane de cazuri , in care nu exista repercursiuni.Cucu Ionel scrie:Salut Dane. Referitor la faptul ca nu schimbi uleiul la masina, il verifici "intre degete" si mai completezi, daca-i cazul, iti supun atentiei un caz si as fi fericit daca mi-ai putea spune ce s-a intamplat fiindca am apelat la specialisti si n-am gasit un raspuns concret.
Deci, am o verisoara prin Italia de cativa ani buni, sotul este sofer la IKEA, oarecum in domeniu, nu-i mecanic dar cat de cat ... Anul trecut s-au hotarat sa vina in vizita in Ro. Au( aveau!) o masina Volvo V40, diesel, din 2002, cumparat prin 2009. De cand au cumparat-o, efectiv n-au trecut pe la niciun service, nu i-au schimbat niciodata uleiul, ca cica-i masina pe viata. Acum, cu o zi inainte de a pleca la drum lung, a verificat nivelul uleiului, a vazut ca-i putin sub nivel, a citit in cartea tehnica a masinii ce ulei sa puna si a completat la nivel. Au ajuns cu masina pana-n Tm. cand aceasta s-a oprit brusc. Cand a verificat nivelul uleiului a constatat ca acesta s-a transformat intr-un fel de smantana groasa, fara nicio proprietate de ungere.
Exclus sa mai zic ca au dus masina la service, la Renault ca-i motor de Laguna 2 pe aceasta masina, au desfacut aia bucati motorul si l-au curatat si tot nu l-au facut cum trebuie, dupa 3 zile, cand s-a dus sa ia masina, aceasta s-a oprit iar dupa cca 10 km. Asa ca a dus-o la un schrot la dezmembrari.
Deci, ce s-a intamplat cu uleiul? Nu era mai bine daca-l schimba anual?
Nu are legatura cu aprinderea Tibi.Tibi scrie:Are legatura cu aprinderea prin comprimare la diesel si prin scanteie la benzina???
Eu cu motoare pe benzina stiu...am 2 V6 facute bucati ln atelier,asteapta comanda de piese/garnituri....
Cu diesel nu prea am avut de a face...
PS-Uleiurile pt ,,motoare de barci"(cu astea lucrez) ca nu au nimic special fata de celelalte,nu stiu ce sa zic...
Motoarele de barci merg ln alta plaja de turatii fata de cele de masina...nu exista cutia de viteze aici...se merge ln 3000-5000 de turatii la masina mergi cu 2000-2500 la viteza de croaziera...