.....timpul incalzire a motorului pe bezina (mai rapid) fata de cel pe motorina (mai lent) , adica la mecanica de dilatatie al peiselor motorului.....
.....pentru a reduce frecarea dintre piston și cămașă datorită forțelor laterale care apar în timpul funcționării, pistonul trebuie lubrifiat.....La temperaturi de peste 200 °C uleiul de ungere se arde, astfel se explică necesitatea existenței sistemului de răcire....
asadar .... la motoarele diesel , pistoanele (care sunt din duraluminiu ca si cele de la ''benzina''

) se dilata progresiv odata cu incalzirea camasilor , blocului motor si al segmentilor reducand fortele de frecare laterale = uzura apare mai repede la motoarele pe benzina din cauza incalzirii/dilatarii pistoanelor obligand astfel segmentii (care sunt din otel ca si la diesel

) sa apese pe camasi acestea neabsorbind la fel de repede caldura din camera de ardere cum o face pistonul....
daca asta este raspunsul ...ok ...daca nu va doresc o noapte buna
PS: concluzie ... nu va cumparati ''benzina'' ca se incinge repede , se freaca aiurea ..si cu cine nu trebuie

)))