Oliver24 scrie:
Personal, mi se pare trist că marea piața europeană a ustensiilor de pescuit ușor-ușor a plecat pe piața sâmbetei și calitatea se produce în Corea (Okuma) sau Japonia (Shimano). Desigur, mai nou toată lumea produce în China, însă nu este același lucru dacă mulineta este de fapt un produs total chinnezesc pe care DAM va pune sigla, sau este o mulinetă proiectată undeva în Japonia și fabricarea se realizează conform indicațiilor prestabilite. O analiză detaliată a marilor firme europene (Silstar, Balzer, DAM, Cormoran) poate ar merita o discuție separată.
Sigur ca nu este acelasi lucru, insa lucrurile nu se petrec asa. Si Daiwa, Shimano (ca si DAM si altele), cand au plecat in China, au facut-o dintr-un singur motiv: costurile (dintre care cele mai importante sunt cele cu forta de munca si cu taxele). Odata cu mutarea in China/Malaezia, au mutat si know-how-ul (echipamente, tehnologie, proiectare).
La produsele premium au pastrat productia in Japonia, pentru ca, pentru un consumator de astfel de produse, nu pretul e cel mai important.
Ca un corolar, prin 2006 mi-am luat un Passat Limusine B6 (urmatorul dupa cocosat). Am avut destule probleme cu el, printre care si ambreiajul cazut la 60000 de km. Toata lumea mi-a spus povestea: pai, ia-ti, domnule, masina din Germania, pentru Germania, ca e altceva! Nu era nimic altceva, s-a demonstrat ulterior ca, inclusiv masinile construite pentru piata din Germania, fusesera dotate cu fix acelasi kit de ambreiaj, produs la ... Bragadiru. Care cadea pe capete, inclusiv la clientii nemti, care-si luasera masinile din Germania.
Am pescuit cu mulinetele DAM Quick Z-Base. Singurul inconvenient l-am gasit la frana, care, intr-adevar, este super rapida, dar, in drill, nu lucreaza foarte bine (in opinia mea).