Cauciucuri, motoare etc.

Sectiune deschisa pentru orice subiect de discutie.

Moderatori: Alin Galbenu, mariosilaghi, Bogdan Zaharia, odoctee

Scrie răspuns
Avatar utilizator
gabize
Mesaje: 230
Membru din: Mar Dec 30, 2014 19:03
Puncte: 0
Localitate: Bistriţa

Re: Cauciucuri, motoare etc.

Mesaj de gabize »

Dan Mitranescu scrie:
gabize scrie:@Bogdan:
Nu e chiar aşa. Dar e târziu deja pentru a dezvolta subiectul.
Cum ramane cu motorina, benzina si spombul ?
O las pana maine ...
Cum spuneam, înafară de o ungere mai bună, nu văd altceva de notat în favoarea fiabilității. Regimul termic e cam acelaşi, chit ca dieselul urcă mult mai lent în temperatură (de aici şi consumul mai bun, transformă carburamtul în energie mai eficient decât otto).
Un motor otto ajunge la un moment dat la segmentare, datorită uzurilor generate de arderea uscată. Aici "ajută" mult şi modul de aprindere a carburantului: explozie. Dar şi diselul are probleme în timp: turbina are şanse mari să necesite măcar rectificare după un număr de km, injectoarele iarăşi, pompa de înaltă...
Concluzia mea e că nu pot trage o concluzie. :)
Susţin pescuitul catch & release!

Avatar utilizator
Bogdan Zaharia
Moderator
Mesaje: 5424
Membru din: Dum Oct 03, 2010 21:54
Puncte: 0
Localitate: IASI
Contact:

Re: recomandare vaselina ungere mulinete

Mesaj de Bogdan Zaharia »

Dan Mitranescu scrie:
Intrebare : de ce motoarele pe motorina sunt mai fiabile decat cele pe benzina ?
iti raspund printr o intrebare:
Cat de fiabil este motorul diesel daca mergi cu el timp de 3 luni de zile prin aglomeratia din bucuresti cu o medie de km de 40 km/ora, ?
ImagineImagine
BÂZ

Avatar utilizator
osc1or
Veteran
Mesaje: 3888
Membru din: Lun Aug 13, 2012 14:35
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de osc1or »

40km/h medie e bine... in bucuresti in conditii de trafic normal scoti maxim 20km/h
Critic echilibrat

Avatar utilizator
kelu84
Mesaje: 370
Membru din: Dum Apr 08, 2012 9:12
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cauciucuri, motoare etc.

Mesaj de kelu84 »

Asta cu uleiul neschimbat o accept ca statement, insa la filtre chiar nu sunt de acord ca merg suflate. De cele mai multe ori filtrul de polen se imbacseste dupa nici 5000km si se apuca lumea sa umple forumurile de intrebari" de ce pute in masina, de ce nu mi se dezaburesc geamurile". Filtrul de combustibil la fel.... nu-l schimbi cateva zeci de mii de km si te trezesti ca nu mai porneste cotetzul... culmea...e plin fitrul de pamant de la carburantii nostri minunati. Marca e un factor important. La un moment dat am luat ce am gasit p stoc si m-am trezit ca imi curgea motorina pe sub masina. Motivul? Duza de purjare a filtrului nu etansa...am incercat in zadar sa o fixez pe pozitie...Filtrul era Fram. La Maan nu am patit niciodata asa ceva. Uleiul nu ma pronunt pentru ca la masina de serviciu de ani de zile doar am completat si merge brici, insa la cea personala nu ma tin nadragii sa o fac. Cauciucurile de iarna....m-a mancat undeva si am rulat si vara cu ele- in afara de faptul ca erau excesiv de elastice la franare, pana in iarna urmatoare sarisera multe aschii din ele. Fosta masina( un tdi) a ajuns acum la 500,000km si nu s-a umblat la motor, nici la turbina. Motivul- exploatarea corespunzatoare....cat a fost la mine(400.000) am avut grija sa nu merg ca in cortegiul funerar dar nici sa fac raliu prin oras. Si merge bine merci...nou masina, acelasi brand, tot tdi, la 140.000 km m-a lasat deja capsula vacuumatica de la turbo....concluzia? nu se mai fac masinile de alta data:)

bogdan5
pescar de competitie
Mesaje: 1020
Membru din: Vin Iun 20, 2014 18:02
Puncte: 0
Localitate: 44°26′7″N 26°6′10″E

Re: Cauciucuri, motoare etc.

Mesaj de bogdan5 »

tot tdi, la 140.000 km m-a lasat deja capsula vacuumatica de la turbo....concluzia? nu se mai fac masinile de alta data:)
Ai scapat ieftin, 150 lei supapa. :D
Crede în cel ce caută Adevărul,
Fereşte-te de cel ce l-a găsit.
(A.Gide)
Sinceritatea nu te lasa fara prieteni. Ii triaza.

Avatar utilizator
kelu84
Mesaje: 370
Membru din: Dum Apr 08, 2012 9:12
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cauciucuri, motoare etc.

Mesaj de kelu84 »

bogdan...la aia veche, da-e 150, la asta noua e 750 ron, deci am scapat prea scump

bogdan5
pescar de competitie
Mesaje: 1020
Membru din: Vin Iun 20, 2014 18:02
Puncte: 0
Localitate: 44°26′7″N 26°6′10″E

Re: Cauciucuri, motoare etc.

Mesaj de bogdan5 »

kelu84 scrie:bogdan...la aia veche, da-e 150, la asta noua e 750 ron, deci am scapat prea scump
Obrazu' subtire...
Crede în cel ce caută Adevărul,
Fereşte-te de cel ce l-a găsit.
(A.Gide)
Sinceritatea nu te lasa fara prieteni. Ii triaza.

Avatar utilizator
kelu84
Mesaje: 370
Membru din: Dum Apr 08, 2012 9:12
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cauciucuri, motoare etc.

Mesaj de kelu84 »

cu palme se tine:))

bogdan5
pescar de competitie
Mesaje: 1020
Membru din: Vin Iun 20, 2014 18:02
Puncte: 0
Localitate: 44°26′7″N 26°6′10″E

Re: Cauciucuri, motoare etc.

Mesaj de bogdan5 »

kelu84 scrie:cu palme se tine:))
Piesa ca piesa, la tine nu e cazul insa pentru cei care ajung intamplator la un Dorel sa o monteze/regleze au mari sanse sa le consume 20%.
Crede în cel ce caută Adevărul,
Fereşte-te de cel ce l-a găsit.
(A.Gide)
Sinceritatea nu te lasa fara prieteni. Ii triaza.

Dan Mitranescu
Veteran
Mesaje: 6808
Membru din: Sâm Dec 15, 2007 17:48
Puncte: 0
Localitate: bucuresti

Re: recomandare vaselina ungere mulinete

Mesaj de Dan Mitranescu »

marlboro scrie:
Dan Mitranescu scrie:
Intrebare : de ce motoarele pe motorina sunt mai fiabile decat cele pe benzina ?
iti raspund printr o intrebare:
Cat de fiabil este motorul diesel daca mergi cu el timp de 3 luni de zile prin aglomeratia din bucuresti cu o medie de km de 40 km/ora, ?
Repet: "fiabilitatea motorului" din intrebarea mea se refera strict la gradul de uzura produs in urma nr. de km , intre pistoane si cilindrii.
De ce alea pe motorina se uzeaza mult mai greu ? ( eram la subiectul cu unsul mulinetelor si de aici a plecat intrebarea )

Motorul pe motorina nu este recomandat sa fie folosit in gol ( ex. tau ) , nu stiu de ce, am inteles ca ceva pe la injectoare, oricum asta am auzit-o numai pana la un anumit nivel de motoare :wink: . Totusi nu are nimic in comun cu uzura efectiva a camasilor, asa cum vine intrebarea mea.
Si eu consider ca benzina este peste motorina in situatia in care nu mergi mai mult de 10-15 mii pe an si nu neaparat ca mers in aglomeratie. Totusi asta este alta discutie.

P.S. Spombul isi cauta in continuare utilizator. :) De ce uzura camasilor/ pistoanelor/ segmentilor la benzina este mai mare ca la motorina ( aproape dublu ), in conditii similare de utilizare ?

senzor planet
Scrie răspuns

Înapoi la “Liber la Discutii”