Returnarea produselor

Aici putem discuta sau dezbate orice legat de pescuit.

Moderatori: Alin Galbenu, mariosilaghi, Bogdan Zaharia, odoctee

ovideli
Mesaje: 677
Membru din: Mie Iul 07, 2010 10:26
Puncte: 0
Localitate: targu jiu
Contact:

Returnarea produselor

Mesaj de ovideli »

Uitindu-ma mai atent pe mai toate magazinele on line de pescuit din Romania am constatat ca le numeri pe degete (unu sau doua) pe cele care accepta returnarea produselor si restituirea banilor in termen de 14 zile.
Va supun dezbaterii acest subiect si as dori sa aflam de ce nu se aplica legea si in cazul echipamentelor de pescuit, legea este valabila doar pt comertul on line cu electronice?
Cele două legi extrem de importante, Legea nr. 449/2003 și UG 34/2014 care descriu în termeni largi condițiile în care magazinele pot accepta retururi din partea cumpărătorilor, sunt sau nu valabile pt toate produsele comercializate on line?
"Toţi suntem genii. Dar dacă judeci un peşte după abilitatea sa de a se căţăra în copac, el va trăi toată viaţa cu impresia că e un prost." - Albert Einstein

ovideli
Mesaje: 677
Membru din: Mie Iul 07, 2010 10:26
Puncte: 0
Localitate: targu jiu
Contact:

Re: Returnarea produselor

Mesaj de ovideli »

Am citit politicile de retur de la https://bigfish.ro/politica-de-retur si de la https://claumarpescar.ro/returnari-produse.html si constat ca la Claumar, de exemplu, ai toate sansele sa nu te afli in nicio situatie, nu se specifica nicaieri dreptul de retragere din contract conform cu Ordonanta de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, pe cind la BIG FISH punctul 5 si 3 specifica atit dreptul de retragere cit din contract, cit si conditiile de returnare a produselor.
"Toţi suntem genii. Dar dacă judeci un peşte după abilitatea sa de a se căţăra în copac, el va trăi toată viaţa cu impresia că e un prost." - Albert Einstein

Avatar utilizator
Bogdan Timis
Mesaje: 364
Membru din: Mar Oct 06, 2015 10:23
Puncte: 0
Localitate: Buzau

Re: Returnarea produselor

Mesaj de Bogdan Timis »

Cred ca depinde foarte mult si de produsele pe care vrei sa le returnezi, dar mi se pare normal sa poti returna o mulineta sau lanseta daca nu esti multumit de ea.
dar la mincioguri, corturi, paturi samd nu e normal.
pSD - ciuma rosie!
---- ---!

ovideli
Mesaje: 677
Membru din: Mie Iul 07, 2010 10:26
Puncte: 0
Localitate: targu jiu
Contact:

Re: Returnarea produselor

Mesaj de ovideli »

Bogdan Timis scrie:Cred ca depinde foarte mult si de produsele pe care vrei sa le returnezi, dar mi se pare normal sa poti returna o mulineta sau lanseta daca nu esti multumit de ea.
dar la mincioguri, corturi, paturi samd nu e normal.
Exista un alt act normativ (norme metodologice, sau altceva) care sa spuna pt ce produse se aplica retragerea dintr-un contract la distanta?
UG 34/2014 art.3 Domeniul de aplicare spune clar pentru ce nu se aplica.
Iata textul:
ARTICOLUL 3
Domeniul de aplicare

(1) Prezenta ordonanţă de urgenţă se aplică oricărui contract încheiat între un profesionist şi un consumator, inclusiv contractelor de furnizare a unor servicii de comunicaţii electronice destinate publicului sau a unor servicii de acces şi conectare la reţele publice de comunicaţii electronice, precum şi de livrare a unor echipamente terminale care au legătură cu furnizarea serviciului. Ea se aplică şi contractelor de furnizare a apei, gazelor naturale, energiei electrice sau energiei termice, inclusiv de către furnizorii publici, în măsura în care aceste utilităţi sunt furnizate pe bază contractuală.
(2) În cazul în care vreo dispoziţie a prezentei ordonanţe de urgenţă intră în contradicţie cu o dispoziţie a unui alt act din legislaţia naţională ce transpune un act al Uniunii Europene care reglementează sectoare specifice, dispoziţiile acestuia din urmă prevalează şi se aplică sectoarelor specifice în cauză.
(3) Prezenta ordonanţă de urgenţă nu se aplică următoarelor contracte:
a) de prestare a unor servicii sociale, printre care cele de cazare socială, de îngrijire a copiilor şi de susţinere a familiilor şi a persoanelor aflate permanent sau temporar în nevoie, inclusiv cele de îngrijire pe termen lung;
b) având ca obiect serviciile de sănătate furnizate pacienţilor de către cadrele medicale pentru evaluarea, menţinerea sau refacerea stării lor de sănătate, inclusiv prescrierea, eliberarea şi furnizarea de medicamente şi dispozitive medicale, indiferent dacă acestea sunt sau nu furnizate în cadrul unor unităţi medicale;
c) având ca obiect jocurile de noroc care implică mizarea pe un pot cu valoare pecuniară în jocuri de noroc, inclusiv loterii, jocuri de cazinou şi tranzacţii de tipul pariurilor;
d) referitoare la servicii financiare;
e) pentru crearea, dobândirea sau transferul unui bun imobil sau al unor drepturi asupra unui bun imobil;
f) având ca obiect construirea unor clădiri noi, transformarea substanţială a unor clădiri existente şi închirierea de locuinţe în scopuri rezidenţiale;
g) care intră sub incidenţa Ordonanţei Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice, republicată;
h) care intră sub incidenţa Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 14/2011 pentru protecţia consumatorilor la încheierea şi executarea contractelor privind dobândirea dreptului de folosinţă pe o perioadă determinată a unuia sau a mai multor spaţii de cazare, a contractelor pe termen lung privind dobândirea unor beneficii pentru produsele de vacanţă, a contractelor de revânzare, precum şi a contractelor de schimb;
i) având ca obiect furnizarea alimentelor, băuturilor sau a altor bunuri destinate consumului casnic, livrate fizic de un profesionist care se deplasează frecvent şi periodic la locuinţa, reşedinţa sau locul de muncă al consumatorului;
j) de prestare a unor servicii de transport de pasageri, cu excepţia art. 8 alin. (2) şi a art. 22;
26/06/2015 - litera a fost modificată prin Lege 157/2015
k) încheiate prin intermediul automatelor sau incintelor comerciale automatizate;
l) încheiate cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice prin telefoane publice cu plată, pentru utilizarea acestora, sau încheiate pentru utilizarea unei conexiuni unice, care presupune executarea unei singure prestaţii, realizată simultan încheierii contractului şi nemijlocit prin intermediul telefonului, internetului sau faxului, ca urmare a solicitării consumatorului.

(4) Prezenta ordonanţă de urgenţă nu se aplică în cazul contractelor în afara spaţiilor comerciale în care plata ce trebuie efectuată de către consumator este mai mică decât echivalentul în lei a 10 euro la cursul de zi al Băncii Naţionale a României, cu excepţia art. 9-16 şi a art. 18-24 care se aplică şi acestor contracte. În cazul contractelor de prestări servicii valoarea contractului este stabilită prin înmulţirea valorii lunare a serviciului cu durata contractului.
(5) Prezenta ordonanţă de urgenţă nu împiedică oferirea de către profesionist a unor condiţii contractuale mai avantajoase pentru consumator.
"Toţi suntem genii. Dar dacă judeci un peşte după abilitatea sa de a se căţăra în copac, el va trăi toată viaţa cu impresia că e un prost." - Albert Einstein

carpdiem
Mesaje: 209
Membru din: Mar Noi 03, 2015 21:29
Puncte: 0
Localitate: Craiova

Re: Returnarea produselor

Mesaj de carpdiem »

Bogdan Timis scrie:Cred ca depinde foarte mult si de produsele pe care vrei sa le returnezi, dar mi se pare normal sa poti returna o mulineta sau lanseta daca nu esti multumit de ea.
dar la mincioguri, corturi, paturi samd nu e normal.
Eu cred ca ar fi normal sa poti returna si cele enumerate de tine atata timp cat nu le-ai folosit, au etichetele intacte, nu au urme de nici un fel.
Iti vine produsul, il vezi, il probezi(in casa), de exemplu patul(poate nu incapi in el), nu esti multumit faci frumos retur.

Evident ca este o marlanie sa folosesti produsele si sa vrei sa le dai inapoi dupa 2 saptamani.
CarpDiem - Cezar Paunescu

shahjaban
pescar de competitie
Mesaje: 1377
Membru din: Vin Feb 08, 2013 15:00
Puncte: 0
Localitate: Brasov

Re: Returnarea produselor

Mesaj de shahjaban »

Ai fi surprins sa vezi ce de "marlanii" din astea fac germanii si americanii . Foarte multi cumpara , folosesc si returneaza du 2-3 saptamani .... :D
Dragos C. - Brasov

Dan Mitranescu
Veteran
Mesaje: 6808
Membru din: Sâm Dec 15, 2007 17:48
Puncte: 0
Localitate: bucuresti

Re: Returnarea produselor

Mesaj de Dan Mitranescu »

Dar sa vedeti cand se face plata cu cardul in rate si se returneaza produsul cerand banii cash. :wink: :D
O mai incearca lumea ... :)

Eu am returul acesta specificat pe site. Plus ca l-am marit ca numar de zile in in toate cazurile in care am fost solicitat ( cazuri care au fost la randul lot toate de bun simt ), iar restituirea banilor o fac pe loc ( nu lungind plata pana la termenul legal de 30 zile ).
Anul trecut am avut un singur retur de produse.
Ori clientii mei stiu ce cumpara, ori marfa intrece asteptarile intotdeauna. :D

ovideli
Mesaje: 677
Membru din: Mie Iul 07, 2010 10:26
Puncte: 0
Localitate: targu jiu
Contact:

Re: Returnarea produselor

Mesaj de ovideli »

Dan Mitranescu scrie:Dar sa vedeti cand se face plata cu cardul in rate si se returneaza produsul cerand banii cash. :wink: :D
O mai incearca lumea ... :)

Eu am returul acesta specificat pe site. Plus ca l-am marit ca numar de zile in in toate cazurile in care am fost solicitat ( cazuri care au fost la randul lot toate de bun simt ), iar restituirea banilor o fac pe loc ( nu lungind plata pana la termenul legal de 30 zile ).
Anul trecut am avut un singur retur de produse.
Ori clientii mei stiu ce cumpara, ori marfa intrece asteptarile intotdeauna. :D
Intrebarea din prima postare era daca se accepta de catre magazin (profesionisti, cum zice legea) toate produsele comandate la distanta (ma refer aici si la cele la care e posibil sa se distruga abalajul, altfel nu poti sa-ti dai seama daca marfa corespunde cu ce ai vrut sa cumperi).
Dau un exemplu, sa spunem ca se cumpara on line o rola de fir de 1000m, iti ajunge rola acasa si constati ca firul se rupe la nod, indiferent ce nod ai face tragi un pic mai tare de el sa-l stringi si nu rezista, iti cam dai seama ca rola e veche stata pe raft nu stiu citi ani si firul e copt, vrei sa faci retur si cind citesti politica de retur de pe Claumar constati ca nu poti, pt ca magazinul ti-a pus citeva conditii de retur la care nu te incadrezi. Este corect, se respecta legea in cazul acesta?
Rog sa nu inteleaga Claumar, Big fish sau alt magazin ca am ceva cu respectivi, n-am absolut nicio problema cu nici un magazin de pescuit.
"Toţi suntem genii. Dar dacă judeci un peşte după abilitatea sa de a se căţăra în copac, el va trăi toată viaţa cu impresia că e un prost." - Albert Einstein

Dan Mitranescu
Veteran
Mesaje: 6808
Membru din: Sâm Dec 15, 2007 17:48
Puncte: 0
Localitate: bucuresti

Re: Returnarea produselor

Mesaj de Dan Mitranescu »

ovideli scrie:
Dan Mitranescu scrie:Dar sa vedeti cand se face plata cu cardul in rate si se returneaza produsul cerand banii cash. :wink: :D
O mai incearca lumea ... :)

Eu am returul acesta specificat pe site. Plus ca l-am marit ca numar de zile in in toate cazurile in care am fost solicitat ( cazuri care au fost la randul lot toate de bun simt ), iar restituirea banilor o fac pe loc ( nu lungind plata pana la termenul legal de 30 zile ).
Anul trecut am avut un singur retur de produse.
Ori clientii mei stiu ce cumpara, ori marfa intrece asteptarile intotdeauna. :D
Intrebarea din prima postare era daca se accepta de catre magazin (profesionisti, cum zice legea) toate produsele comandate la distanta (ma refer aici si la cele la care e posibil sa se distruga abalajul, altfel nu poti sa-ti dai seama daca marfa corespunde cu ce ai vrut sa cumperi).
Dau un exemplu, sa spunem ca se cumpara on line o rola de fir de 1000m, iti ajunge rola acasa si constati ca firul se rupe la nod, indiferent ce nod ai face tragi un pic mai tare de el sa-l stringi si nu rezista, iti cam dai seama ca rola e veche stata pe raft nu stiu citi ani si firul e copt, vrei sa faci retur si cind citesti politica de retur de pe Claumar constati ca nu poti, pt ca magazinul ti-a pus citeva conditii de retur la care nu te incadrezi. Este corect, se respecta legea in cazul acesta?
Rog sa nu inteleaga Claumar, Big fish sau alt magazin ca am ceva cu respectivi, n-am absolut nicio problema cu nici un magazin de pescuit.
Traba cu rola se incadreaza la garantia dee conformitate, mai bine decat la returul in 14 zile.

Toate produsele se pot returna, cu exceptia celor care dupa o simpla utilizare de proba, nu prea mai merge sa le inapoiezi. De exemplu cilotii, vibratoare, papusi ... :)
In general intra produsele perisabile , sau astea mai intime ...

Produsele de pescuit se pot returna in marea lor majoritate si eu chiar insist pe treaba asta, spunand cu toata sinceritatea ca cine nu se impaca cu un produs sa il aduca inapoi, deoarece este un domeniu in care confortul psihic este important si imi doresc sa pot da aceasta liniste clientilor mei.

ovideli
Mesaje: 677
Membru din: Mie Iul 07, 2010 10:26
Puncte: 0
Localitate: targu jiu
Contact:

Re: Returnarea produselor

Mesaj de ovideli »

Dan Mitranescu scrie:Produsele de pescuit se pot returna in marea lor majoritate si eu chiar insist pe treaba asta, spunand cu toata sinceritatea ca cine nu se impaca cu un produs sa il aduca inapoi, deoarece este un domeniu in care confortul psihic este important si imi doresc sa pot da aceasta liniste clientilor mei.
Bravo, asta era ideea, ca unele magazine nu accepta toate produsele la retur, intreb, de ce? Cam care ar fi acele produse pt care nu se aplica OG34/2014? Le putem dezbate aici?
"Toţi suntem genii. Dar dacă judeci un peşte după abilitatea sa de a se căţăra în copac, el va trăi toată viaţa cu impresia că e un prost." - Albert Einstein

senzor planet
Scrie răspuns

Înapoi la “Discutii Generale despre Pescuit”